Hoeveel gekolfde melk en tijd ertussen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by SushiLover123, Feb 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hallo Ilse!

Ilias is nu 3 maanden oud. Hoeveel hij precies weegt, weet ik niet. Op 15 januari was hij 4770 gram. Als hij zo doorgaat, zal hij nu tussen de 5250 en 5750 zitten. (Volgende week wordt hij weer gewogen!)

Ik heb nu drie vraagjes:
    1) Hoeveel tijd mag ik tussen de voedingen laten? Tot nu toe deed ik 4 uur, maar ik heb het idee dat dat nu wel langer kan.
    2) Op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag krijgt hij afgekolfde melk van papa, of de leidsters op het KDV. Hoeveel zou normaal zijn voor zijn leeftijd en gewicht? Ik geef sinds vorige week 140cc mee, maar ik moet daarvoor extra kolven, want als ik kolf op de tijden dat hij normaal eet, heb ik vaak net niet genoeg, dus kolf ik 's avonds thuis nog na de laatste voeding. Oja, Ilias komt meestal 6 keer per dag. Soms 5x, soms 7x, maar meestal 6x.
    3) Gisteren had ik dus ook weer drie voedingen van 140cc meegegeven naar het KDV. Alleen heeft iemand hem schijnbaar niet 3x140cc gegeven, maar 2x210cc! :$ Is dat niet veel te veel? Hij heeft (volgens het boekje!) wel allebei de flessen leeggedronken, maar ik weet niet of hij ook nog teruggaf... Ik heb al wel aangegeven dat dat niet de bedoeling was, maar het zit me toch niet lekker.

Alvast bedankt!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi,

Ik kan me je vragen en twijfel goed voorstellen.

Kolf jij zo driftig worden de flessen gewoon anders verdeeld op het kdv.

Daar zijn ze KV kindjes gewend en die krijgen al heel snel veel minder voedingen van veel grotere volumes. Flessen van 200 of meer zijn geen uitzondering.

Je schrijft zelf dat je denkt langer dan 4 uur te kunnen tussen de voedingen, Probeer gewoon en kijk hoe het gaat. Meestal regelen ze het zelf prima, mits je in de gaten houdt dat er voldoende plasluiers blijven komen, hij zelf wakker wordt voor een voeding, vrolijk en alert is en het gewicht mooi meegaat.

Als richtlijn voor de hoeveelheid voeding kan je deze regel hanteren:

150 to 170 ml per kg lichaamsgewicht. = totale volume per 24 uur.
    Deel dat door het aantal voedingen en je weet ongeveer hoeveel er in een flesje kan,

Sommige kindjes drinken meer andere minder. OOk afhankelijk van de situatie. Het is dus even uitzoeken naar wat voor jullie het beste klopt met zijn behoeften.

Ik denk dat je met 140 ml helemaal zo slecht nog niet zit.

Succes met deze puzzel,.,...

Ilse

Share This Page