Ik kan niet meer:6 maanden later

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door KleineD, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineD

KleineD Lid

3 sep 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Ilse,

morgen is mijn dochter 6 maanden en ik zit er helemaal doorheen. Ik heb tot nu toe volledige borstvoeding gegeven en het is van het begin af aan best moeilijk en vermoeiend voor me geweest. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik echt niet meer wil en vooral niet kan maar ik zal wel moeten: ze neemt nog altijd geen fles. Wel ben ik begonnen met een fruithapje, soms denk ik dat ze niet meer genoeg heeft aan alleen bv en gelukkig vindt ze dat zalig. Ze heeft de afgelopen weken 's avonds aan 1 stuk door gehuild en 's nachts constant aan de borst gelegen omdat ze maar niet kon slapen. Waar het op neer komt is: wanneer kan ik bv gaan afbouwen met vast voedsel als vervanging? Ik heb haar laatst uit pure wanhoop een avondpapje van Bambix gegeven (alleen met water aanlengen) en dat vond ze heerlijk. Van een lepel eten gaat zonder problemen. Kan ik zo'n papje ook als maaltijd geven om bijv de middagvoeding af te bouwen? Ik neem aan dat meerdere malen per dag zo'n papje ipv borstvoeding of flesvoeding niet wenselijk is omdat het wel iets zwaarder is dan laatst genoemden,qua vezels en suikers etc? Dankjewel voor je tijd!!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

meid, ik lees dat je er echt helemaal doorheen zit. Toch wil ik je een pluim geven voor het zelf voeden van je kindje! Dat heb je mooi wel 6 maanden gedaan en daar mag je meisje trots op zijn!

Je kan wel wat met bijvoeding gaan doen. Toch blijft melk een heel belangrijk onderdeel.......je kan dus niet papjes met water gaan geven. Maar wellicht kan je wel een papje met KV maken en een voedingsmoment aan de borst daarmee afbouwen.

Uiteindelijk zal het voeden aan deborst steeds verder afnemen omdat je door de introductie van vast voedsel steeds meer voedingen afbouwt.

Op deze site kan je lezen hoe je dat kan doen. evt kan je op het CB overleggen hoe het in jouw situatie makkelijker kan. Heb je geprobeerd de melk te geven met een rietje of met een tuitbeker (niet zo'n antilek ding want dat kost teveel kracht). daarmee zou jij al veel geholpen zijn en kan je misschien nog een BV afbouwen.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - BLW - Borstvoeding en de introductie van bijvoeding

heel veel succes! Je doet het super!

Ilse

Deel Deze Pagina