Hallo Ik heb deze vraag al aan Eveline gesteld maar die zei dat ik het beter aan jullie kon vragen. Mijn dochtertje is op 27 februari geboren, maar wij wonen in Thailand. Nou zou ik graag willen weten, hoe vaak en hoeveel ze per dag moet drinken? Heb je daar misschien een soort schema van? Want hier in het ziekenhuis moet je alles maar zelf uitvissen. we geven nu om de 3 uur. ik geef haar borstvoeding maar uit de fles, ivm ingetrokken tepels. alvast bedankt
Hallo, Wat lastig meid, dat je zo slecht begeleid wordt daar. Normaal gesproken , bij drinken aan de borst, hanteren we de regel dat wanneer je op verzoek voedt, er minstens 8 voedingen per 24 uur zullen zijn (meer mag ook). In jou geval is dat een beetje anders omdat je zelf de fles geeft. Je kan dan iets meer sturen met de tijden (alhoewel je ook op voedingssignalen kan letten) Probeer inderdaad om de 3 uur aan te houden, als je eerder al wel voedingssignalen ziet dan kan je ook eerder geven. Als richtlijn voor het volume in de fles kan je de volgende regel hanteren. Maar het is wel een richtlijn en kan per kindje wel wat afwijken. 150 tot 170 ml per kg lichaamsgewicht = volume per 24 uur. Deel dat door het aantal voedingen en je hebt het volume per voeding. Als een kindje aan de borst drinkt drinkt het niet altijd even veel. Vaak in de ochtend en nacht meer eind van de middag. Dat maakt het lastiger om het drinkgedrag te vergelijken met een fles. Ik hoop dat je hiermee een aardige richtlijn hebt. bealngrijkste graadmeter is natuurlijk je meisje zelf. Is ze vrolijk en alert, zit ze lekker in haar velletje en wordt ze zelf wakker voor een voeding, groeit ze voldoende (90-200 gram per week) en plast en poept ze voldoende, dan doe je het goed! Vele succes. Als je meer wilt lezen over bv in het nederlands dan kan ik je Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding zeker aanbevelen. Ilse
Echt super bedankt, ze drinkt nu ongeveer 60/70 ml per voeding om de 3 uur. ze krijgt ongeveer 7/8 voedingen per dag en slaapy lekker de hele nacht door. plassen en poepen doet ze ook voldoende. echt nogmaals super bedankt!