Ik geef nu al zo lang borstvoeding en heb toch een vraagje. Ik ga straks 5 à 7 halve dagen werken en dan krijgt mijn meisje 2 flesjes gekolfde melk. (2 maanden lang) Maar hoeveel doe ik dan in een flesje? Moet ik het kunstvoeding schema ongeveer aanhouden? Kolven gaat hier niet al te best en dat gaat het ook nooit worden helaas. Op het werk kolf ik straks 1x En probeer 'ochtend ook te kolven
ik geef mijn zoon elke voeding 180 cc afgekolfde melk. ik denk ook dat je het kan uitproberen heb ik ook gedaan testen hoeveel hij dronk begon met 80,120, 150,180 en deze drinkt hij bijna altijd op.
idd...ik gaf ook wat ik kolfde. Maar op een gegeven moment had hij daar niet genoeg aan. Nu krijgt hij kv erbij...want krijg niet genoeg gekolft (ook niet extra kolven) Kijk gewoon of je kindje tevreden is met wat je kolft te geven...en anders toch nog een extra momentje proberen te kolven...voor net dat beetje extra (ik kolf na een goede kolfsessie een uur later soms nog wel eens 30ml erbij...en dan is het soms net genoeg voor een flesvoeding) Ik laat hem wel werken...ik heb een mindere speen als dat zijn leeftijd is..heb een 2 speen van avent en moet hij dus goed aan zuigen voordat hij voldaan is....helpt ook...aan de borst moet hij ook hard werken..dus hij word niet gewoon vol gegoten met melk, dan drinkt hij ook niet zoveel
Ik heb het flesvoedingsschema aangehouden. Hij drinkt zijn flessen altijd keurig leeg en het heeft ook zeker geen nadelige invloed op mijn productie, want inmiddels kolf ik die hoeveelheden ook. Hij kreeg in het begin 2x 180 ml, nu 2x 200 ml. Ik kolf 2x op het werk en op mijn vrije dagen kolf ik na de ochtendvoeding om mijn voorraad op peil te houden.
Ik gaf toen ik ging werekn (mijn zoontje was toen 3 maanden) 2 flessen mee van 150 ml en eentje van 100 ml. Diedronk hij soms wel leeg en soms niet.
mijn zoontje dronk altijd 120 ongeveer, met 5 mnd wel 150.. maar dat was idd wat ik ongeveer kolfde ( heb je die spray al es geprobeerd/ dat hielp bij mij mn tsr op te wekken en daardoor kolfde ik in 5 min een flesje vol)
Ik geef hem flesjes van 150 ml mee. Hij komt vrij regelmatig om de 3 uur en heeft die flesjes dat net wel of net niet op. Ik heb een weekje meer meegegeven (ik kolf heel makkelijk), maar dat was echt niet nodig! Dus het ligt helemaal aan je kindje! Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat Hidde een fles van meer dan 200 kv op zou krijgen in een keer...
Hier gaf ik ook wat ik kolfde. Toen ik net ging werken was dat 140-160cc, later 160-180cc. Ik kolfde 2x onder werktijd en s morgens voor ik wegging. Kon zo 3 voedingen meegeven, laatste bleef soms over. Maar ik kolfde erg gemakkelijk en kreeg m'n borsten goed leeg dus het klopte hier ook gewoon met wat ze bij mij dronk en bij de gastouder in de fles kreeg.
Ik zou echt heel onzeker zijn geworden als ik had gedacht dat ik flessenschema's zou moeten aanhouden. Ik hoor van genoeg meiden om mij heen dan hun kinderen waanzinnige hoeveelheden wegdronk (hoofdzakelijk FV kindjes) maar ook een vriendin van me welke BV gaf tot aan een maand of 6 zou ik bijna onzeker zijn geworden. 220 CC hoorde ik haar regelmatig zeggen. Haha, mijn meisje dronk rond die tijd 80 of 90 cc per keer. Behalve als ze een nachtje doorgeslapen had, dan kon ze wel eens 150 of nog meer drinken (ik moest zo nu en dan op mn werk overnachten). Hij (of de gastouder) gaf eigenlijk gewoon wat ik kolfde. Niets niet lastig met CC tjes doen. Gewoon een beetje opwarmen en laten opdrinken. Als ze daarna nog meer wilde (merk je snel genoeg haha) dan werd er nog wat opgewarmd. En nu, nu is mijn kindje bijna een jaar en de BV loopt nog hartstikke goed! Ondanks (of dankzij ) dat ik nooit flessenschema's heb aangehouden. Gewoon geven wat je kolft en vooral niet aanvullen met FV is mijn tip. Dan breng je namelijk het vraag/aanbod systeem in de war. Als je ontdekt dat je te weinig kolft, zul je gewoon meer moeten kolven. Eventueel met BV thee, of medicijnen in extreme gevallen.
Ik heb een reserve flesje bv in de vriezer van het KDV laten leggen. Gaf mij een rustig gevoel. Mijn dochter is zes maanden en ik geef voor een hele dag 3 x 150 mee. Als ik minder kolf dan 2 x 100 en 1 x 150.
Mijn zoon is 3 maanden en hij drinkt op mijn werkdagen om en nabij 3x 150 ml. Ik krijg dit op werkdagen niet bijeengekolft en dus krijgt hij 2x mamamelk en 1x poedermelk. We hebben eindelijk een kind dat niet zo kieskeurig is en wat geeft mij dat een rust mbt kolven! Met M had ik enorme kolfstress. Met T veel minder maar toen had ik voordat ik weer ging werken een enorme voorraad kunnen aanleggen (die sliep standaard tussen 18-ruim na middernacht en ik kolfde iedere avond tijdens het Journaal ). M kreeg 2-3x een flesje van 120-150 ml en liet er met grote regelmaat 1 staan (horror!) - flesweigeren. Ik was blij als ik 400 ml kolfde op een dag. T kreeg 3x een flesje van 120-150 ml en dronk het meestal schoon op. Ik kreeg dit meestal wel bij elkaar gekolft. Bij S zou ik het misschien ook bij elkaar gekolft krijgen als ik 3x op een dag zou kolven, maar omdat ik veel afspraken heb, is dat tot nu toe praktisch niet haalbaar. Donderdag heb ik weer een afspraak buiten de deur, dus dan ben ik (en mijn boobies) blij als ik 2x haal.