pijnlijke tepels

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moonmama, 1 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonmama

moonmama Actief lid

4 aug 2013
    469
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

ik geef nu 2 weken borstvoeding.
    de kleine groeit goed en heb genoeg melk.
    enkel heb ik last van pijnlijke tepels. zowel bij het aanhappen als bij het drinken als derna.
    ik weet niet wat ik verkeerd doe. mss verkeerde aanleg?

de kleine groeit zo goed maar de pijn laat me maar niet genieten van de borstvoeding. begin nu zelfs bang te worden wnnr het tijd is om te voeden voor de pijn.

ik wil het zo graag blijven geven maar dit is echt een domper.

ik hoor van de mensen om me heen dat het normaal is dat de tepels de eerste 3 weken pijn doen. is dit waar?

mvg

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Borstvoeding mag in principe geen pijn doen, op heel eventjes na het aanhappen na. Meestal is pijn in de tepels inderdaad het gevolg van verkeerd aanleggen. Als ik jou was zou ik een goede lactatiekundige IBCLC laten meekijken. Waarschijnlijk kan zij je snel helpen om pijnloos te voeden.

Met pijn voeden is vervelend en moet je ook echt niet willen. Het is ook niet nodig, met goede hulp is er eigenlijk altijd wel wat aan te doen. Snel hulp zoeken dus!!

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Schakel een lactatiekundige in want het hoort geen pijn meer te doen na 2 weken. Ook is het fijn als je weet wat de pijn veroorzaakt. De lactatiekundige ziet dat zo en heeft soms ook hulpmiddeltjes ervoor.

Ik heb 10-15 weken veel pijn gehad en heb doorgezet. Ik snap echt wat je meemaakt. Ik ben er nu ontzettend blij mee dat ik het toch heb volgehouden! Want nu is het wel leuk om te doen.

Bij mij bleek het spruw te zijn wat de pijn veroorzaakte en vasospasme.

Sterkte. Knap dat je wel doorzet!

4. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Ik kan je niet echt verder helpen maar wel mijn ervaring vertellen.
    Ik heb ook pijnlijke tepels, maar vermoed dat dit echt door de tepel zelf komt, want ook kolven is niet fijn (al sinds het begin). Daarnaast heb ik het idee dat het een soort superovergevoeligheid is i.p.v. echt pijn.
    Je doet er goed aan om een afspraak met een lactatiekundige te maken, zowiezo om uit te sluiten dat het aan het aanhappen van je kindje ligt! Bij mij was het iig een prettige ervaring, je krijgt waardevolle tips om het voeden te verbeteren.
    Succes!!

Xxx

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik denk idd dat de aanhap techniek nog niet helemaal in orde is. Heb je je tepels al goed gecontroleerd op kloofjes? Mocht je die hebben dan kun je ze insmeren met bepanthen 3 x per dag en na iedere voeding je borsten laten drogen aan de lucht met een klein druppeltje bv erop.
    Verder is het zeker verstandig om de lk een keer met je mee te laten kijken.
    Succes!

Deel Deze Pagina