Hoi Allemaal, Sinds Maart 2014 probeer ik zwanger te worden enkel blijft mijn menstruatie uit en zit in inmiddels op een cyclus van 62 dagen & counting...Nadat ik bij de huisarts ben geweest is er gelijk bloed geprikt en blijkt dat mijn LH levels te hoog zijn ten opzichte van mijn FSH en laag gehalte Oestradiol. Kortom vermoeden van PCOS :x Nu ga ik over een week opnieuw bloedprikken (zien of waardes al zijn veranderd) en ben erg zenuwachtig. Nu vroeg ik me af of je hormoonhuishouding ook die waardes kan geven doordat ik nog niet heel lang ben gestopt met de pil? Of staat PCOS hier echt los van? Thanks!!!
Ik heb nu ook PCOS, terwijl voor de pil (11 jaar geleden) ik een normale cyclus had. Zelf ben ik ervan overtuigd dat door de jarenlange hormonen slikken mijn hormonen nu gewoon zo van slag zijn dat ze het niet meer zelf kunnen... (Ik heb namelijk geen van de PCOS-symptomen verder) Ik kan geen andere verklaring geven waarom ineens nu mijn fabriekje niet meer werkt... Maar om echt antwoord te geven op je vraag: volgens mij staat het los van je pilgebruik. Ik neem aan dat je al wel een aantal maanden geleden gestopt bent, en eerlijk bent tegen de arts? Ze zullen namelijk echt geen onderzoek doen als de uitslag niet betrouwbaar is...
@Kaila Ik ben het helemaal eens met je! Ik heb ook echt het idee dat de pil dit allemaal heeft veroorzaakt. Ik ben inderdaad al sinds maart gestopt met de pil en nu dus mogelijk PCOS. Ik dacht dat je gewoon misschien een soort tijdelijke vorm van PCOS kon hebben doordat ik nog maar 3 maanden van de pil af ben...Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts dus ben benieuwd...maar balen is het wel! Ben jij al lang bezig zwanger to worden? Al medicatie?
Zie mijn onderschrift. Ik ben nu ruim een jaar bezig en nu aan de clomid. Ergens hoop ik nog steeds dat ik na mijn zwangerschap alles weer 'reset' ofzo, zodat ik daarna van PCOS af ben. Maar goed, we zullen zien!
Ik ben sinds oktober 2012 gestopt met de pil. Menstruaties waren zeer onregelmatig (zie onderschrift) daarna en nu de laatste 3 cyclussen lijken iets regelmatiger en korter te worden. Ik geloof dus dat het ontpillen bij mij gewoon heel erg lang duurde. Ik denk dat een soort 'tijdelijke' pcos zeker kan. Ik ben daarnaast 15 kilo afgevallen en eet volgens het hormoonbalansdieet. Dit zal ook zeker mee spelen. Ik hoop nu op de natuurlijke manier zwanger te worden, ook al heeft de gyn gezegd dat die kans klein is. Ik weet dat ik nu ook ovuleer dus ik heb er vertrouwen in!
Hee! Ik was 13 toen ik aan de pil ging, geen idee hoe mijn cyclus toen was. Heb de diane 35 geslikt voor de gigantische acne die ik had als puber. Ben nu 26 en in januari gestopt met de pil kreeg weer de acne van vroeger en werd maar niet ongesteld.nu blijkt dus dat ik pcos heb. Heb geen overgewicht een bmi van 21 en gelukkig nog geen last van haaruitval of overbeharing(kan dit nog komen?hoop niet!) Heb zelf zeker het idee dat het aan de pil ligt!! Als je hier leest zijn het zoveel die het hebben na stoppen diane of andere zwaardere pil. heb trouwens ook t idee dat sinds ik gestopt ben met de pil ik veel meer zin heb in zoetigheid dan anders!! Heeft dit ook met pcos te maken? Xx
Hoi Dropje86, Ik ben sinds april gestopt met de pil en ook nog steeds niet ongesteld, zit op dag 45 maar vind het nu al veelste lang duren en denk ook steeds meer dat er iets mis is met mijn lichaam.. Kon jij zo terecht bij je huisarts? Onze huisarts wil pas onderzoek gaan doen na een jaar... ik wil echt niet nog zolang wachten!
@Lelie, dag 45 is echt nog niet zolang hoor! Dat is heel normaal als je bent gestopt met de pil en geen PCOS hebt. Ik heb een jaar gewacht met mijn onregelmatige cyclus voor ik naar de gyn ging. Was niet altijd makkelijk, maar dat jaar is er natuurlijk niets voor niets. De meeste mensen worden gewoon in dat eerste jaar zwanger. Dus houd je daar aan vast, dat de kans dat je over een jaar al zwanger bent echt aanwezig is! Een jaar klinkt lang, en het is natuurlijk ook lang, maar probeer er niet zo mee bezig te zijn (ja is lastig, ik weet het). Maar focus je zoveel mogelijk op andere dingen en klus met regelmaat!