Hoi hoi, ik heb een vraagje... Mijn zoontje is nu 5 weken oud en krijgt BV. De BV gaat hartstikke goed alleen heb ik t volgende; SInds gisteren heb ik pijnlijke tepels gekregen.. De eerste minuut dat ie begint te zuigen doet pijn en daarna gaat het weer goed... NU heb ik hem vandaag 2 keer ipv de borst, gekolfde voeding gegeven... Ik leg hem goed aan dus daar ligt het niet aan....Weten jullie misschien waar het aan kan liggen? Hebben jullie misschien tips om dit probleem te verhelpen, het doet namelijk zo'n pijn als de kleine drinkt.... En ik geef hem liever de borst dan een flesje Alvast bedankt! groetjes
misschien spruw? is het mondje van je baby wit van binnen? want spruw kunnen ze via het mondje overdragen op je tepel. ALs het dit is kun je een zalfje bij de HA krijgen. Misschien kloofjes of zuigblaartjes? evt je tepels na elke voeding insmeren met bepanthen. Verder goed alert blijven op het aanleggen. Evt een latatiedeskundige raadplegen. Succes ermee
hoi, er zit wel wat wts aan de binnenkant van zijn mond, dacht dat eht melk was! Ik ga morgen gelijk naar de huisarts, want het doet zo'n pijn dat ik eerst kolf en dan in een flesje aan hem geef...
Wat in zijn mondje zit kun je dat wegvegen met een gaasje ? Zo niet dikke kans dat het spruw is. Als het spruw is moet je een zalfje krijgen voor je kindje en voorjezelf. En tevens goed op de hygiëne letten. Dus elke keer handen wassen met het voeden, bh elke dag wassen op 60 graden, zoogcompressen bij elke voeding verwisselen, elke dag schone handdoeken ophangen. En kolf en flesjes e.d. goed uitkoken steeds. En als de spruw over lijkt te zijn nog even doorsmeren anders heb je dikke kans dat het er heel snel weer is.
Nee het is niet weg te vegen en het zit ook op zijn tongetje.... Ik gebruik sinds gisteren alleen de kolf dus ik kook m steeds uit en verwissel steeds de zoogcompressen enz..dus de hygiene zit wel goed... Maar ik vraag me af of het wel goed is dat ik steeds kolf....ik bedoel gaat de kleine niet vervreemden van mijn borst? Hij heeft noooit eerder tepel-speenverwarring gehad dus in principe moet dat goed gaan....
Ik zou sowieso even naar je HA bellen voor dat zalfje. desnoods de HA post. van het kolven krijgt hij geen borstvervreemding hoor. Zolang je kindje de borst goed blijft pakken is er niks aan de hand. Wel zoveel mogelijk de borst geven, hij is nog vrij jong. Dano kreeg af en toe een flesje. Ze raden het zelfs aan minimaal 2x per week via een flesje te geven anders is de kans er dat ze nooit meer een flesje accepteren na 12 weken.
Ik denk idd spruw, over die verwarring zou ik me niet te veel zorgen maken, belangrijker is dat jullie de spruw goed behandelen.
DAnk jullie wel voor jullie reacties, ik ga morgenochtend gelijk naar de HA voor dat zalfje, tot die tijd kolf ik het want het is te pijnlijk om de borst te geven, en zo kan de kleine ook niet echt genieten van zijn voeding als ik er gespannen bij zit door de pijn...... Morgen ga ik het weer aan de borst proberen, hopelijk gaat het dan beter..