kolven, zelf voeden en melkproductie

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angel Eyes, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hoi hoi,

Tof dat er nu ook een LK hier op t forum is.

Ik geef nu al 4 maanden volledige BV. Ik werk sinds 3 weken ook
    soms werk ik 4 uurtjes en soms 8. Nu probeer ik zoveel mogelijk te kolven op het tijdstip dat mijn zoon normaal zou drinken, dit kan echter weleens een uurtje later of eerder zijn.

Mijn productie is opzich top hoor. Ik kolf gemiddeld 180 a 220 CC per keer.

Nu vraag ik me af of het erg is als ik het bijvoorbeeld zo doe:
    Zijn schema is normaal ong zo
    7:00uur kolf ik
    8:30 voeding
    12:00u voeding
    15:30 voeding
    19:00 voeding
    20:00u laatste slokje

en zo doe ik het soms
    7:00u kolven
    8:30 zelf voedden
    om 12uur zelf voedden thuis,
    om 16:30 kolven op t werk
    dan pas weer om 21:30 thuis kolven
    23:30 nog een keer kolven

kan dit kwaad denk je voor de productie?

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Beste Angela,

Of het kwaad kan voor je productie is van meerdere factoren afhankelijk, bijv:
    hoeveel dagen achter elkaar je werkt of
    hoe je lichaam reageert op kolven.

echter is het zo, wanneer een kind 5 keer per dag aan de borst drinkt maakt je lichaam voeding aan voor deze keren. wanneer je kind naar 4 voedingen gaat stimuleert het je borst maar 4 keer per dag en gaat je lichaam geleidelijk minder voeding aanmaken.
    vandaar dat wanneer je niet in de gelegenheid bent om je kind 5 keer per dag zelf te voeden dat er dan wordt aangeraden om op die tijden te kolven.
    nu is het echt niet zo dat je precies op uur en tijd moet voeden of kolven maar probeer een beetje in de buurt van de voedingstijden te blijven.
    verder is het voor jezelf ook een beetje aftasten. wanneer je dit doet zoals je hierboven beschrijft en je kind blijft verder goed tevreden, netjes groeien enz enz. is er niets aan de hand maar wanneer je merkt dat je melkproductie wel terug gaat lopen moet je het toch aanpassen.

echter moet je ook weten dat het wettelijk is vast gelegd dat jij mag kolven op je werk. je werkgever is verplicht om 1/4 van je werktijd ruimte te geven om te kolven of wanneer mogelijk zelf je kind te voeden. ook moet hij voor een geschikte ruimte zorgen. Ik weet dat dit vaak tegenover collega's moeilijk is maar het is wettelijk geregeld.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ja dat het wettelijk geregeld is weet ik. maar ben net begonnen bij die baan en mag ook wel kolven hoor als ik wil. Een echt geschikte ruimte hebben ze niet. ik mag dan in het kantoortje van iemand kolven lamellen dicht en kolven maar. En reactie's van collega's valt wel mee eigenlijk. werk met relatief veel jonge mensen die vinden het wel interessant eigenlijk.

Mijn zoon lijkt tevreden. ik werk 4 dagen per week waarvan 2 dagen een halve dag dus alles bij elkaar 24 uur. ik heb niet het idee dat mijn productie terug loopt, maarja ik vroeg me gewoon af of dat kwaad kon.

bedankt in ieder geval~!

Deel Deze Pagina