Pijnlijke tepels

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nonne, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonne

nonne Lid

24 aug 2015
    56
    0
    6
    Groningen
    Ik heb met regelmaat last van pijnlijke harde tepels, heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee en misschien een tip wat er tegen kunt doen?

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik heb hier ook last van! Eigenlijk al de hele zwangerschap maar de ene periode wat meer dan de andere periode. Mijn tepelhoft jeukt ook af en toe, met name als ik mijn bh uit doe en de douche in stap.
    Helaas heb ik geen tips die echt werken. Belangrijk is wel een fijne bh. Ik geef daar liever wat meer geld aan uit. Ik heb een voorgevormde bh met opvulling. Voor de tepels kan dat misschien fijner zijn? Kun je proberen..

Soms komt er een druppeltje melk uit (of als ik er op duw) en smeer ik dit uit over mijn tepels. Dit heeft mijn kraamhulp gezegd bij mn 1e zwangerschap. Tegen kloven helpt het herstellen... misschien proberen?

Verdee niet echt iets bruikbaars hihi sorry

3. nonne

nonne Lid

24 aug 2015
    56
    0
    6
    Groningen
    Ik heb er tot nu toe ook al de hele zwangerschap last van, maar het wordt wel steeds erger. Mijn tepelhof jeukt niet en er komt ook nog geen melk uit.
    Het nadeel met bh's bij mij is dat ik een grote cupmaat heb H/I, draag wel een voedingsbh maar voorgevormd is er in deze cupmaat haast niet te vinden.

4. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Ik heb een zachte normale bh met memory foam er in en dat zit wel heel erg fijn, maar nou worden die van mij maar af en toe spontaan hard en zakt ook snel weer weg. ☺

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook al hele zwangerschap harde pijjnlijke tepels... geen tips helaas... heel vervelend is het... savonds lekker zonder bh thuis :) jammer dat mijn man er aan "moet" zitten de hele tijd, gek wordt ik er soms van ;)..

6. nonne

nonne Lid

24 aug 2015
    56
    0
    6
    Groningen
    Het is soms zeker erg vervelend, zonder bh helpt ook niet echt. Gelukkig komt mijn man er niet aan op zulke momenten. Hij gaat zo wel voor mij naar de winkel om zoogkompressen op te halen, kijken of dat wat helpt.

7. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hier ook last van. En bij mij jeuken ze als de ziekte, zo erg dat ik het ook open krab. Vervolgens droogt de hele boel uit en begin ik weer opnieuw. Zo had ik het ook mijn eerste zwangerschap. Na de bevalling was het in 1 klap over. Ik gebruik alleen bepanthen tegen de jeuk, maar voor de pijn heb ik ook niets gevonden. Echt best wel een kwelling, ze doen pijn, maar jeuken ook, waardoor ik ga krabben, wat nog meer pijn doet.

Heerlijk die hormonen!

8. Smit91

Smit91 Lid

4 jan 2016
    45
    0
    0
    Hier ook jeuk en pijn al de hele zwangerschap!
    En vanaf afgelopen week druppelt er ook soms voeding uit...
    Misschien de borst koelen met koud compres?
    Ga ik als het niet te houden is ook maar proberen....

Deel Deze Pagina