Ik heb al vanaf de 14 a 15 weken zwangerschap een toenemende last in het 'onderste segment' zeg maar, haha. Het varieert van pijn in mijn onderrug, pijn aan mijn heupen, pijn aan mijn onderbuik tot aan een (en hier heb ik het meeste last van) een onwijs irritante pijn aan mijn schaambeen. Eerst was dit nog wel te 'houden'. Dat wil zeggen: met tussenpauze's tussen bepaalde klussen in huis en dergelijke, dan kwam ik prima de dag door. Maar het heeft tegenwoordig steeds minder en minder nodig om er voor te zorgen dat ik amper op mijn benen kan staan. Of van de bank af kan komen. Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschappen en de verloskundige in het ziekenhuis deed het op zijn vroegst af als 'gewoon wat vervelende kwaaltjes'. Alleen omdat het nu steeds sneller en heviger opspeelt, kan ik de normale dingen al bijna niet meer doen zonder dat ik er een uur bankliggen achteraan moet plakken en daarnaast tegen een uur of vier smiddags al volledig uitgeteld kan zijn. Niet echt praktisch met een kleuter van vier in huis. Ik vraag me dus af: is dit bekkenpijn? Al dan niet veel minder heftig dan bij sommige dames? En niet onbelangrijk: hebben jullie tips? Ik heb namelijk nog ongeveer 13 a 14 weken te gaan en ik zou het wel fijn vinden als ik nog wel dingetjes kan blijven ondernemen . Ook met mijn zoon.
Jup dit heb ik ook , en dit is bij mij bekkenpijn. Begon bij mij ook bij mijn schaambot en uiteindelijk straalde het door naar mijn heupen/billen en rug. Vorige zwangerschap heb ik echt baat gehad bij bekken fysio moet ik zeggen. Hier begint het sinds een maand ook. In begin alleen als ik veel had gedaan , nu steeds meer en vaker ongeacht wat ik op de dag gedaan heb.Ik ga morgen ook weer naar de bekken fysio. Ik moet wel zeggen dat ik scheve bekken heb , en dit daar sowieso een punt had gaan worden. Ik heb ook weer zolen in mijn schoenen om dit aan te passen en hierdoor ook wat minder last.
Hier helaas nu al last van. Bekkenfysio ga ik ook naartoe, die kan je wat tips geven. Probeer verder echt goed naar je lichaam te luisteren. Ik word genadeloos afgestraft wanneer ik dit niet doe haha.
Ja dat is bekkenpijn. Inderdaad naar een bekkentherapeut gaan. Bij mij helpt de spreidoefening enorm. Dan maak je je bekken weer recht. Ook je benen niet over elkaar doen. Het beste kan je zitten met je benen wijd. En heel belangrijk je voeten naar buiten doen. Anders draai je je bekken weer naar binnen toe. Hopelijk heb je hier wat aan
Heh bah . Ik word inderdaad keihard afgestraft als ik teveel heb gedaan. Niet alleen de dag zelf, maar ook de dag daarna. Oppassen op mijn neefje van 8 maanden gaat al niet meer, bijvoorbeeld.