vliezen breken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jolanda1984, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

15 dec 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    ik heb een wat vreemde vraag, maar ik trek mijn zwangerschap niet meer, het is erg zwaar mijn kindje groeit te snel en is ook al ruim 4 kilo nu en er zijn veel meer dingen aan de hand. ik heb al meerdere keren gesmeekt om een inleiding omdat ik het echt niet meer aan kan, de gyn. wil het alleen nog niet halen vanwege de termijn. nu vraag ik me af of ik ook zelf mijn vliezen kan breken of doorprikken om de boel te versnellen? ik weet heel goed dat dit niet de beste oplossing is vanwege de risico's maar ik trek het geen dag langer meer!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jolanda1984,

ik snap goed dat je het helemaal beu bent, maar zelf de vliezen doorprikken nu is niet goed voor het kindje. De longetjes zijn nog niet rijp en de kans dat je kindje een moeilijke start heeft als het nu geboren wordt is nog erg aanwezig. Ookal is het al een grote baby. want 4 kilo bij ruim 32 weken is wel heel erg groot hoor. En je kunt de vlieznen ook niet breken, want de baarmoedermond zit nog helemaal dicht en daar kan niemand bij, ook wij niet. Je kunt dus op die manier zelf niets doen. De gyn is degene die je zou kunnen helpen, maar ook hij zal de grens van 34 weken willen passeren ivm de longetjes.

Greotjes Brigitte

Deel Deze Pagina