Ineens niet meer genoeg aan 1 borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door madelein, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter van 6 weken is een stevige drinker. Omdat mijn productie daar nogal torenhoog van werd raadde de lk me enkele weken geleden aan om steeds maar 1 borst aan te bieden ( ook ivm reflux en sterke tsr).
    Dit is een tijd prima gegaan.
    Maar sinds gister lijkt het alsof ze niet genoeg meer heeft aan die ene borst. Ze wordt na een minuut of 10 narrig, klemt, draait dr hoofd weg, graait en krabt. Kortom feest...
    Ik leg dr dan maar aan de andere borst en uiteindelijk is ze dan wel verzadigd.
    Maar ze komt overdag vaak elke 1.5-2 uur met een blok slapen van 4-5 uur ertussen. M'n borsten voelen dus leeg en zielig ;).
    Het voelt niet echt als een regeldag want ze is niet huilerig.

Herkent iemand dit? Nog goeie tips?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hmm ja, Ik zou gewoon doorgaan met wat je doet eigenlijk. Je zou eventueel als ze zo doet na 10 minuten even laten boeren en dan nog een keer dezelfde borst aanbieden. Dan weet je echt zeker dat die goed leeg is. En dan eventueel de tweede borst aanbieden.

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Herkenbaar, zelfde meegemaakt, productie liep er door terug.
    Ik voed nu weer een borst leeg, andere toetje. Wel zorg ik dat de eerste borst echt leeg is door compressie.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Volgens mij zijn er rond de 6 weken vaak wel regeldagen...
    Ik zou er gewoon aan toe geven, uiteindelijk zal het zichzelf weer 'rechttrekken'. Succes!

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik gaf om precies dezelfde redenen 1 borst per voeding en ben volgens mij rond die leeftijd ook overgegaan op weer 2 borsten. Meneer had niet meer genoeg aan 1.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Inmiddels is 1 borst vaak weer genoeg :). Als ze blijft miepen krijgt ze de tweede ;)

Deel Deze Pagina