Hoi dames, Sinds vanmorgen heb ik last van mijn tong. Ik werd wakker met het gevoel alsof mijn tong was opgezet. Ook heb ik een soort 'verbrand' gevoel achter op mijn tong. En ik heb niks heets gegeten/gedronken.. Stond er vanmorgen al mee op.. Herkent iemand dit misschien? Het is gewoon een irritant gevoel aangezien ik het heel de dag voel. Zowel met slikken als met bewegen van de tong.. Ik heb wel momenteel een antibiotica voor blaasontsteking, en een crème tegen schimmelinfectie (vagina) Maar is dit misschien een reactie op deze medicijnen of wat kan het anders zijn?
Van antibiotica kan je schimmels krijgen dus misschien heb je dat op je tong. Maar wat ik sinds de zwangerschap heb, ofja daarvoor ook wel maar nu veel meer last, ze noemen het landkaart tong. Ik weet niet of dit iets is dat dus tijdens zwangerschap opkomt of erger wordt maar ik merk dus bij mezelf dat ik er meer last van heb. Gewoon vervelend maar kan je niks aan doen
Ja hier nog 1 met een landkaarttong. Valt weinig aan te doen, maar heb er sneller last van bij vermoeide periodes. Het komt en gaat met vlagen. Genoeg drinken en kamille thee verzacht ook iets.
Ik heb hier toevallig sinds vorige week last van! Een pijnlijke tong als ik hem beweeg, het lijkt alsof het links helemaal achter zit.. Het doet ook pas erg zeer als ik mijn tong beweeg, en dus niet echt direct als ik hem niet gebruik. Het lijkt een soort spierpijn icm een wondje ofzo. Ik ben er mee naar de huisarts geweest omdat ik zelf niets kon zien (zit te ver naar achter in mijn keel). Maar ook de huisarts zag niets geks.. Dus wat het nu is??? Ik moest maar gewoon afwachten tot het vanzelf weg zou gaan, en zit intussen al op dag 8...
Toevallig ook een witte tong gehad na mijn blaasontsteking een paar weken terug. Weet niet of dit precies is wat je bedoelt, maar als je antibio neemt, krijgen schimmels in je lijf even vrij spel. Witte aanslag op je tong is zo'n schimmel en die wordt vanzelf ook weer minder. Ik las ergens online dat je wel wat dingen ertegen kunt doen. Bijv. het zogeheten oil-pulling. Dan spoel je je mond een paar minuten met kokosolie. Daar zit iets in wat de schimmel tegengaat. Zelf heb ik het nog nooit gedaan...
Ik kan niks zien aan mijn tong.. Heb ook nog even een inspectie laten doen door mijn man haha, maar die zag ook niks.. Als ik hier last van blijf houden, ga ik toch de HA voor de zekerheid ff bellen.. Ben benieuwd wat het kan zijn
Kan volgens mij ook te maken hebben met B12-tekort. Maar dan heb je waarschijnlijk meer klachten, google maar even op stichting B12 tekort. Beterschap!
hoi..ik precies het zelfde.. ik ben nu klaar met de kuur en mn tong voelt ook weer redelijk normaal.. miss toch n reactie op de anti biotica
Ik heb de HA gebeld met deze klachten, en ik blijk idd overgevoelig te zijn voor de antibiotica. Mocht daar nu ook mee stoppen. Nu moet ik even kijken of de klachten weer verdwijnen.. Wat een rotzooi eigenlijk hè, die medicijnen..bah!
Ik kreeg datzelfde tijdens een kuurtje amoxycilline, een antobioticasoort. Het stond toen ook bij de bijwerkingen. Het is een veelvoorkomende overgevoeligheidsreactie die snel weer over gaat na de kuur.
hier sinds 2 dagen ook last eten doet pijn voelt allemaal heel scherp smaak is ook anders maar niks te zien op de tong of in me mond zal er wel bij horen denk ik
Wat toevallig! Ik zie dat je ongeveer net zover bent als mij met de zwangerschap. Ik heb sinds ongeveer 3 dagen een vervelend gevoel aan mijn tong. Net of er een paar brandblaren opzitten en of hij opgezet is. Vooral de onderkant doet zeer. Wat het is weet ik niet maar een vervelend gevoel is het wel