pijnlijke uitspraak

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Oh heeeeeel herkenbaar!

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Sterkte meid en wat bezielt iemand om zoiets harteloos te zeggen!

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

bedankt allemaal voor de lieve reacties.
    Ik ging al echt twijfelen aan mezelf.
    Gelukkig gaat het de laatste dagen al weer een stukje beter met me en lijk ik het allemaal weer een stukje beter te aan te kunnen.

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Belachelijke opmerking idd! Lekker laten kletsen hoor, van die kortzichtige types heb overal.... vertelde een familielid laatst dat het toch best wel zwaar is af en toe en dat de slapeloze nachten er best inhakken. Kreeg ik ook als reactie dat ik ze dan maar niet zo snel acht elkaar had moeten nemen :(

Gevoelig voor depressie: balen zeg! Heel erg off topic, maar heb je er wel eens iets mee gedaan? Een kennis van ons heeft er ook last van, er bleek bij haar een tekort aan een stofje te zijn waardoor ze extra gevoelig voor depressies is. Ze heeft er nu een medicijn voor en sindsdien geen depressie meer gehad.....

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Eigenlijk wil ik hetzelfde zeggen als de dames boven me! Wat een achterlijke opmerking zeg....

Gewoon hier je hart luchten en die gek laten kletsen!

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Sterkte, het is niet makkelijk, een ziek kind. Zo'n opmerking is dan extra gemeen.

Wat ik me wel af vraag, weet je zeker dat ze bewust maar één kind heeft? Misschien is ze gewoon stinkend jaloers omdat jij 4 kinderen hebt en zij één.

7. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    zo lekkere subtiele uitspraak, alof jij en je dochtertje erop zitten te wachten dat ze ziek is, alsof je voor je plezier naar het ziekenhuis gaat.

en of je nu 1 of 4 kinderen hebt maakt ook niet veel uit. (al vind ik zelf 2 genoeg) sterkte, en laat die moeder maar lekker links liggen

8. Janna

Janna Fanatiek lid

#28 Janna, 7 okt 2012
    Laatst bewerkt: 7 okt 2012
    Wat een ongevoelige opmerking zeg! Zelfs al zou het waar zijn, dan nog heb je er niks aan: er zijn nu eenmaal vier kinderen en je kunt de laatste moeilijk terug stoppen ofzo... :D Natuurlijk heb je zelf voor kinderen gekozen, maar ook als je daar nog steeds helemaal achter staat (en dat zou je niet moeten hoeven uitleggen), wil dat niet zeggen dat het altijd alleen maar leuk is en nooit eens zwaar is. En op het moment dat het zwaar is, moet je dat toch bij je vrienden kunnen uiten?!

Ik hoop voor je dat de onderzoeken nu bijna voorbij zijn en dat jullie wat dat betreft in wat rustiger vaarwater komen.

9. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat die uitspraak pijnlijk is. Hoe lastig ook... probeer je er niks van aan te trekken en spreek die andere moeder er op aan. Dat ze je heeft gekwetst en dat ze eerst na moet denken voordat ze wat zegt. Is misschien niet makkelijk maar daarna zul je je opgelucht voelen.

10. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wat een rotopmerking! Ik kan je uit ervaring vertellen dat zorgen om je kind slopend zijn, ook als je er maar één of twee hebt! Het is te hopen voor haar dat ze daar zelf nooit aan komt te staan. Het is nu pittig meid, maar ik kom zelf uit een gezin met 4 kinderen en dat is zo gezellig!

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mensen vinden sowieso dat je niet mag klagen over een situatie die je zelf gecreerd hebt.

Mijn reactie daarop is standaard; ik ben bewust een relatie aangegaan met mijn partner, ik hou van hem maar dat betekend niet dat ik hem nooit eens stijf scheld en hem helemaal zat ben.

Zelfde als met mijn 2 honden en 2 katten, ik ben er razend gek op maar soms word ik scheitziek van kots rapen en dat verharen.

Dus dat geld hetzelfde als met kinderen; je houdt enorm van ze maar je kunt het dus ook heel zwaar vinden of het even zat zijn.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben nogal wat gedoe met Thirza gehad destijds, en dat heeft gewoon een enorme impact op je en op hoe je in je vel zit. Ik denk persoonlijk eigenlijk niet dat het heel veel verschil maakt dat je dan gevoelig bent voor depressieve neigingen: die kreeg ik namelijk ook door de vermoeidheid toen... en ik beschouw mezelf toch als een behoorlijk stabiel persoon die het nodige kan hebben.
    Niks van aantrekken dus, dit zijn typische uitspraken van iemand die dus niet weet wat het is om zoiets mee te maken.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een lage rotopmerking zeg. Zij denkt of gewoon niet na of is zelf heel erg gefrustreerd. Lekker links laten liggen, in beide gevallen heb je er niets aan.

Veel sterkte met je dochtertje en wees trots op je mooie, GROTE gezin!

14. misa

misa Niet meer actief

Meid, laat je niet gekmaken door van die gekke wijven! Jullie maken jullie eigen weloverwogen keuzes en soms komen er verassingen in het leven bij.. ;)
    Dt het nu even niet zo lekker loop met jullie jongste, maakt toch niet dat heteen foute keuze was? Wat denken ze wel niet?? Het had trouwens ook met de eerste kunnen gebeuren he.

Dus laat ze maar lullen en probeer je op je eigen gezin en leven te richten. En wie weet kun je eens een mooie opmerking klaar hebben voor het geval er weer zulke opmerkingen gemaakt worden.

Veel sterkte met jullie meisje. Ik weet er niets van, maar weet wel hoe zwaar het kan zijn als het niet helemaal goed loopt.
    Hopelijk soekje ook hulp voor jezelf, zodat je niet te depri wordt. Sterkte!

15. misa

misa Niet meer actief

Mooi gezegd!

16. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Heb even de reacties niet gelezen dus weet niet of dit al eens gezegd is.
    Maar het zou heel goed kunnen zijn dat zo iemand zo'n opmerking maakt omdat ze het moederschap zélf hartstikke zwaar vindt en daarom niet kan begrijpen dat jij het met vier kindjes wél aankan terwijl zij het met één al zo zwaar heeft.
    Ik denk dit omdat iemand uit mijn naaste omgeving ook ooit eens zoiets heeft gezegd en later toegaf dat het om deze reden was.
    Daarom niets van aantrekken en realiseren dat jij het wél aankunt met vier kindjes, zelfs als het nu zwaarder is met een kind dat regelmatig in het ziekenhuis zit en dat het voor haar eigenlijk best sneu is dat ze het zo zwaar vindt.
    Zo heb ik destijds de opmerkingen naast me neergelegd en dat werkte erg goed :)

17. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Wat een nare opmerking zeg! Niks van aantrekken! Mensen hebben altijd wel wat te zeggen.

Ik wil je ook even sterkte wensen....want de situatie is natuurlijk erg vervelend. Hopelijk gaat het snel beter met haar!

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

nogmsals bedankt voor jullie reacties.

Voorlopig zal de spanning er om onze dochter nog wel zijn.
    Ze moet geopereerd worden als ze tussen de 6 en 9 amaanden oud is ivm te vroeg gesloten schedelnaden (craniosynostose)
    ik hoop dat en verwacht dat we daarna in rustig vaarwater komen.
    Daarnaast heeft ze reflux en ontwikkelde ze zich niet genoeg, maar sinds ze medicatie heeft voor de reflux gaat het beter en is ze begonnen met lachen en babbelen en vandaag pakte ze voor het eerst wat vast.
    Daarvoor hadden we een meisje wat je echt met zo'n blik aan lag te kijken van help me dan.
    Ook heeft ze een hemangioom bij haar oog waar ze waarschijnlijk ook voor behandeld moet worden.
    het zijn allemaal geen heel ernstige dingen, maar alles bij elkaar opgeteld lopen we nu in 2 ziekenhiuzen met haar en misschien dat daar nog een derde bij komt, bij de fysio en bij de osteopaat.
    maar over een jaartje is alles normaal, er zijn mensen die veel heftigere dingen meemaken met hun kind(eren).

Die moeder heeft trouwens wat ze mij verteld heeft bewust voor 1 kind gekozen, omdat haar man veel weg is en zij de zorg voornamelijk heeft voor hun kind.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, dan zal die vrouw wel jaloers zijn!

Jeetje, ik snap mensen niet dat ze zulke uitspraken dúrven doen. :$
    Erg kortzichtig..
    En sterkte met je meisje!

20. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

sluit ik me helemaal bij aan, hoe kunnen mensen toch denken dat hun geluk jouw geluk is...of dat ze het recht hebben rot meningen bij je te dumpen..
    sterkte!! keep your head up:)

Deel Deze Pagina