Hard groeide buik...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door carolina, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    :D Graag even jullie reactie hierop. Ik ben pas 4,5 week zwanger,maar mijn buik is al best groot. Het is onze tweede. Ik heb nu al een buik,die ik bij mijn eerste pas rond de 16 weken had. Ik pas nu mijn broeken al niet meer, maar vind nu al in positiekleding wat vroeg. Bij wie is dat ook zo het geval? :rolleyes:

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Als je de boeken moet geloven, zou dat niet mogen kunnen... je vuchtje is nog zo klein dat het eigenlijk praktisch geen extra plaats in neemt... Je baarmoeder verandert wel van positie, heb ik me laten vertellen... en het schijnt dat je bij een tweede inderdaad ook sneller een buikje krijgt.

Gefeliciteerd in elk geval :)

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Je kan inderdaad een hard gegroeide buik hebben, dit zl alleen je baarmoeder nog niet zijn maar je darmen die door de hormonen uitzetten ;)

4. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    :D Voor de zekerheid de vlk ff gebeld,maar het kan wel degelijk de baarmoeder zijn. Zij legde me uit de baarmoeder zich vult met bloed en dus uitzet. Ook moeten de darmen een andere plek zoeken. Maar goed wat het ook is, mijn broeken pas ik niet meer hahahah. Ach tis voor een goed doel. In elk geval bedankt voor jullie reactie.....Groetjes Carolina

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kon met 5 weken ook mijn broeken niet meer dicht hoor. De baarmoeder is in werking en de darmen en de blaas worden aan de kant gedrukt. De baarmoeder zit tot week 12/13/14 achter het schaambeen en is nog erg klein.
    De opgezette buik trok later weer weg en pas nu sinds een week krijg ik echt een buikje. Maar ik droeg al wel vroeg positiebroeken gewoon omdat ik dat fijn vond zitten of ik trok een joggingbroek aan thuis.

6. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hoi Carolina,

Ik ben nu 6,5 week en heb ook behoorlijk last van niet-passende broeken. Mij is ook verteld door de stand van de darmen en het ontwikkelen van de omgeving van je baarmoeder, je buik nogal kan uitzetten. Ook wordt er direct buikvet aangemaakt door je lichaam (vaak ook al snel merkbaar op je heupen). Je lijf maakt voor de zekerheid extra reserve aan, mocht het tekort komen...

Ben nu dus ook maar op zoek naar lekkere jurkjes, legging eronder, hoge laarzen en een coltrui! Zit lekker los en je ziet niet meteen dat ik zwanger ben.

Succes, positiemode is tegenwoordig heel modieus dus je zou ook al een lekkere positiebroek kunnen kopen.

7. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik heb het ook al 3 weekjes hoor zwangerschapskleding aan,
    ben ook al een kilo of 4 aangekomen hoor,
    heb al een flink buikje en loop sinds afgelopen vrijdag bij de fysio voor me bekken en lage rug klachten,
    ze heeft gezegd dat het beginnende bekkeninstabiliteit is,
    grrrrrr was ik niet zo blij mee
    heb nu wat oefeningen gehad en de ene dag gaat het beter als de andere dag

sterkte jullie allemaal
    liefs joanita

8. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Heb hier geen ervaring mee dus ik kan je geen advies geven hierover.. Sorry

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik ben bijna 6 weken maar alles past nog zoals hiervoor.
    Ik ben wel wat forser heb al een buikje van mezelf, dus weet niet of het hieraan ligt? hihi

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Met mijn eerste duurde het best lang voordat ik een buikje kreeg. Toen ik zwanger was van de 2e kon ik met 6 weken ook mijn broeken niet meer aan...

11. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ben pas 4wk, 1e kind en pas NU AL mn broeken nıet. loop rond met een open knoop :)

ık denk dat ık morgen ga shoppen. vınd het wel vroeg :(

12. breezermys

7 okt 2008
    65
    0
    0
    instructrice/amazone
    lochem
    heel herkenbaar! van mijn eerste werd het pas zichtbaar dat ik zwanger was toen ik al 7! maanden was en bij nummertje 2 met ong. 4 maand nummer 3 maand of 3 en nu bij nummertje 4 ben ik bijna acht weken en pas al geen enkele broek of shirtje bijna meer
    mijn verloskundige gaf aan bij de echo, dat het komt omdat ik geen 23 meer ben (helaas nooit super strak geweest haha) en omdat het al nummertje 4 is dus mijn lijf denkt......ruimte maken rekken en strekken

succes meid en ga vast lekker shoppen voor leuke kleding!

13. Niet meer actief

Ik kon met 8 weken mijn broeken niet meer dicht krijgen.
    Heb toen positiebroeken gekocht.
    En met 9 weken en 2 dagen was mijn buik weer weg!
    Nu is hij weer zoals hij was met 6 weekjes ongeveer.

Nou moet ik toegeven dat mijn darmen weer normaal doen en inmiddels al 5 kilo ben afgevallen.

Deel Deze Pagina