Zoals de kop al zegt ben ik ruim 10 weken geleden bevallen van een mooie zoon. Tot op heden ben ik echter nog niet ongesteld geworden. Bij mijn eerste was ik een stuk eerder ongesteld. Nu wil ik donderdagochtend een zwangerschapstest doen en als dit negatief is, beginnen met de pil. Wat is jullie advies? Afwachten of starten met de pil na een negatieve test?
Hoi vrouwtje80, Mijn bevalling is ook ruim 10 weken geleden en mijn menstruatie is ook nog steeds niet op gang gekomen. Nu wil ik graag weer starten met de pil en ik heb hierover overlegd met mijn verloskundige (bij de nacontrole drie weken geleden). Zij gaf aan dat "blind starten" met de pil heel goed mogelijk is, maar dat je dan niet zeker weet of je cyclus wel weer op gang is gekomen. Zij raadde mij aan om in ieder geval toch voor de zekerheid de eerste menstruatie af te wachten en daarna pas te starten. Nu hoop ik maar dat dat geen maanden gaat duren! Groetjes, Sophianne
Lijkt me ook beter om af te wachten, maar ja wil geen eeuwigheid wachten. Heeft ze je ook verteld hoelang je moet wachten voordat je aan de bel moet trekken?
Ik werd na 11 weken ook nog niet ongesteld. Ik ben er mee naar de Huisarts geweest. En die zei, dat ik maar gewoon moest beginnen met de pil. Ik ben toen ineens dwars door de pil 3WEKEN!! lang ongesteld geweest. Maar toen het na 3 weken over was, ben ik gewoon nog even door gegaan met de volgende strip en toen een stop week gedaan. En nu is mijn cyclus wel weer in orde.
Tja, de verloskundige gaf aan dat het zo verschillend is per vrouw, daar is geen peil op te trekken. Sommige vrouwen menstrueren alweer na 4 weken, anderen worden pas na 1,5 jaar weer ongesteld. Zo lang wil ik trouwens ook echt niet wachten met de pil hoor! Maar goed, voor de 6 maanden hoefde ik me zeker geen zorgen te maken.
Kan iemand mij vertellen waarom je eigenlijk zou moeten wachten totdat je menstruatie weer op gang is gekomen? Is dat omdat je dan weet dat alles weer werkt... of omdat dit beter is voor je lichaam?of....?
Dit vraag ik me ook af! Ik ben nu ook 10 weken geleden bevallen maar ook nog niet ongesteld. Bij mn eerste was dit na 9 weken, Geef/ gaf bij beiden flesvoeding. Mijn VK gaf aan dat je best gewoon blind kan starten met de pil. Maar ik vind het zelf een prettig idee om te weten dat alles weer functioneert. Ik weet dus niet of het beter is voor je lichaam om af te wachten.... het kan iig geen kwaad! let er wel op dat als je blind start met de pil, deze nog niet meteen veilig is!! Ik heb mezelf voorgenomen om nog een maand af e wachten en dan alsnog te starten aangezien ik dan ook weer aan het werk moet en gene zin heb in onverwachte verrassingen in de vorm van een menstruatie... Ik heb trouwens al wel 4 weken last van mn borsten en af en toe wat kramp.. als ik niet beter wist zou ik denken dat ik OF weer zwanger was of dat ik elk moment ongesteld kan worden?! Herkenbaar?
Je lichaam moet gewoon weer herstellen nadat je bevallen bent. Daarom duurt het bij de een wat langer als de ander. Je lichaam en je cyclus moet zicch gewoon weer goed herstellen, na de bevalling. Want je bent natuurlijk ook 9maand niet ongesteld geweest. Dus nu je lichaam geen kind meer draagt, moet alles weer eventjes op gang komen.
maar kan het kwaad om te beginnen met de pil als je nog niet ongesteld bent geweest? Ik snap dat vrouwen opzich eerst willen weten of alles werkt. Maar ik wil eigenlijk wel starten met de pil... maar uiteraard niet als dit schadelijk is.
Mijn vK zegt dat je gewoon blind kan starten, dat het geen kwaad kan of schadelijk is. Ik wil alleen zelf nog even wachten omdat ik het gewoon een prettig idee vind om te merken dat alles weer op de regel is.