Hoe is jullie menstruatie na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ikke85, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Hey meiden,

Ik ben 7 maanden geleden bevallen van mijn dochtertje.
    Ik heb tot 6 maanden BV gegeven en al die tijd ook niet ongesteld geweest. Nu ben ik voor de 2e keer ongesteld, de 1e keer was gewoon mooi 4/5 dagen.
    Nu ben ik echter al 12 dagen ongesteld!!!! Ik vraag me dan ook af of dit 'normaal' is en of meer meiden het zo hebben (gehad)?

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb 7 mnd bv gegeven en ben daarna pas 1x ongesteld geweest, onwijs hevig en ook erg lang, bijna 2 weken ook!

en echt heeeel hevig, niet normaal, ik wist niet wat me overkwam.. ben nu weer aan de pil begonnen, hopen dat dat er voor zorgt dat ik weer als altijd 4/5 dagen lichtelijk ongesteld ben!

dus ja, ik heb het ook gehad, prettig is anders!

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben op dag 21 na de bevalling weer met de pil begonnen. Op dag 28, dus 4 weken na de bevalling ongesteld. In het begin leek het heel normaal zoals voor de zwangerschap maar na 2 dagen was het echt wel een bloedbad. Het duurt ook langer dan ik gewoon was maar gelukkig is het bloedbad nu weer over. Ik hoop dat het gauw helemaal ophoudt want ben het alweer flink beu. Amper gestopt met vloeien na de bevalling en hup alweer ongesteld.

Nu vraag ik me wel af als ik klaar ben met deze pilstrip of ik gelijk weer een bloeding daar kan van verwachten. Lijkt me van wel, dus als mijn menstruatie nu ophoudt dan is het een kleine week bloedvrij en dan mag ik er weer aan geloven. Kijk er al naar uit... NOT.

4. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hier was het chaos! Maar even bv gegeven, maar pas na een maand of 10 had ik het idee weer een normale menstruatie te hebben. Ervoor was het steeds om de acht weken en dan heel licht...

5. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Ik heb het ook 1 keer zo gehad, langer dan normaal. Nu (na 11 maanden) zitten ze vrij regelmatig en ik ben minder heftig ongesteld dan voor de bevalling.

Ik heb maar 7 weken bv gegeven.

6. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Nou hier dus nog steeds ongesteld woensdag 2 weken!!! Ben ook 2 weken geleden met de pil begonnen en het eind van de strip komt in zicht dus ben bang dat ik aan een stuk door ongi blijf :(
    Hopelijk is het snel weer normaal....

Ik weet in ieder geval dat ik niet nu al de ha hoef te bellen ;) Maar dat het dus vaker voorkomt ;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik kreeg m'n menstruatie alweer toen ik nog volledig BV gaf. De eerste keer na 3 maanden, de tweede keer na 5 maanden.

De duur in dagen was niet zo heel anders dan anders, maar de eerste paar menstruaties na de eerste bevalling heb ik gigantisch veel gevloeid. Echt een bloedbad, het stroomde er gewoon uit.
    Na de tweede viel dit gelukkig wel mee. Wel wat zwaarder dan ik voor de zwangerschappen gewend was, maar niet zo veel als na de eerste.

Het is niet ongebruikelijk dat je cyclus en je bloedingen anders worden dan je gewend bent. Dit is bij iedereen weer anders, en ook per bevalling kan het anders zijn.

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ohhh vreselijk he!

Ik heb eerst 6 weken gevloeid na de bevalling, toen was het een paar dagen niks en toen werd ik ongesteld, 2 weken lang!!! Vervolgens wel gewoon om de 28 dagen ong. en inmiddels ben ik een paar maanden aan de pil maar tis nog een chaos. Nu had ik bij de laatste stopweek dat ik 3 dagen voor de nieuwe strip pas ongesteld werd maar wel dagen lang er tegen aan hikte, hoofdpijn, buikpijn, gewoon ziek ervan maar het zette niet door. Uiteindelijk maar 3 dagen ongesteld maar bah, bah, bah!

Het deed de eerste paar keer ook zo vreselijk pijn, voelde daar onder precies weer zoals vlak na de bevalling.

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb 3weken borstvoeding gegeven.
    Precies 6 weken na de bevalling was ik ongesteld en heb ik weer een keurige cyclus.

10. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Heb ook 6 mnd volledig gegeven en daarna ongesteld geworden. Echter nu zonde rpijn, wel wat meer verlies, maar het duurt kort.
    Ik dnek dat je lijf weer even moet wennen aan de cyclus. Er is nogal wat gebeurt de afgelopen maanden met je lijf en hormonen, zwanger zijn, bevallen, borstvoeding, heeft allemaal een inslag op je huishouding. Kijk het even aan, anders langs de huisarts?

11. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Nou vandaag de huisarts maar gebeld want ben nog steeds ongesteld (morgen 3 weken!!!)
    Ik moet morgen gewoon mijn laatste pil van deze strip slikken, dan gaat mijn ongi dus weer verder ;) en als het nog niet over is als ik met de nieuwe strip begin moet ik langskomen :cool:

Pff ik hoop dat ik er snel vanaf ben want nu ben ik gewoon een maand lang ongesteld!!! :x

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier vandaag de laatste pil van de strip geslikt. Hopelijk houdt het op tegen de tijd dat ik weer met de nieuwe strip begin want ben het ook wel flink beu ondertussen.

Ok, ik zit wel korter na de bevalling maar neemt niet weg dat het gewoon vervelend wordt nu.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben nu 10 weken mama maar nog geen menstruatie gehad. Was wel zeer onregelmatig altijd. Ik wacht het maar af..

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gisteren voor het eerst weer ongesteld geworden :) na bijna 13 weken. Normaal ben ik niet zo blij maar ben blij dat mijn lijf weer op orde raakt.
    Zonder dat ik het merkte, vandaag al wat meer bloedverlies maar totaal geen buikpijn oid..

15. Shorta

Shorta Lid

14 jul 2011
    15
    0
    0
    Fulltime Mama :D
    NULL
    Ja eerste half jaar ook lekker geen menstruatie gehad omdat ik BV gaf. Maar daarna voelde ik me wel weer moe, sjago en hoofdpijn en menstruatie komt ook onregelmatig maar gelukkig geen buikpijn zoals vroeger.

Vond het geweldig zolang niet ongesteld te zijn.. die hormonen schommelingen zijn verschrikkelijk vind ik!!!

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    5 weken na de bevalling kreeg ik mijn menstruatie...was niet normaal zoveel bloed :$

Deel Deze Pagina