Hoe lang gewacht op je droomhuis?

Discussion in 'De lounge' started by Nescio, Jan 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij kochten onze eerste woning in 2013. Een kleine eensgezinswoning (2 slaapkamers) met een klein tuintje. We hebben dit helemaal gerenoveerd, echt van top tot teen.

We beginnen er nu uit te groeien, dus ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een grotere woning. Maar er is echt weinig keuze! In onze gemeente (niet Antwerpen, voor de duidelijkheid), vind je ofwel villa's voor boven een miljoen ofwel woningen die niet veel groter zijn dan de onze.

We zoeken nu een instapklaar huis, waar niet veel aan gedaan moet worden. Die enorme renovatie willen we echt niet meer. Het moet groter zijn dan nu, dus het liefst 3 of meer slaapkamers, en als het kan een grotere tuin. Ook moet het dicht bij school liggen.

Ik heb al een makelaar aangesproken en zij gaat nu actief meezoeken. Hoe lang hebben jullie gezocht naar jullie woning? Is een jaar realistisch, of helemaal niet?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Een paar weken denk ik. Funda ed elke dag in de gaten houden en ineens was ons huis daar 😍

3. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    3 maanden ongeveer.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Voordat we gingen zoeken hebben we wel overigens 4 jaar gewacht omdat we een flinke restschuld van vorige woning (ruim 40.000 euro excl rente) moesten aflossen. Daardoor konden we een andere tijdelijke woning kopen maar dat was niet ons droomhuis. Nu zitten we eindelijk sinds 4 weken op onze plek in onze vrijstaande woning 😍

5. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Wij hebben eerst gewacht tot onze eigen woning verkocht was voor we actief op zoek gingen.
    Er was een huis wat Ml al een tijdje op het oog had en dat is em nu ook geworden..
    Ging hier na verkoop eigen woning dus best snel

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    in april voor het eerst gekeken, 3x misgegrepen, en in juli gekocht. was wel in 2014, aantrekkende markt met nog veel aanbod iig.

Voor een HUURwoning die toendertijd naar mijn zin was heb ik 10 jaar op de wachtlijst gestaan

7. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Lang! Wij zijn al 1,5 jaar bezig. Wel hebben we een enorme eisenlijst: in de stad, bouwperiode 1900, minimaal 200m2, ruime tuin, kantoor enz enz. Die woningen zijn gelimiteerd en gewild. We zullen dus dieper in de buidel moeten tasten dan dat we tot nu toe geprobeerd hebben.

8. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Wij wachten echt al meer dan 2 jaar. Het is bij ons ook lastig vooral omdat we in een specifieke plaats willen zitten en er is erg weinig aanbod. Eigenlijk hetzelfde als wat je zelf aangaf. Ook als er een huis in moet je zo snel zijn. Het begint nu dan ook erg frustrerend te worden krijg soms het gevoel dat we nooit ons droomhuis zullen vinden. Maar we blijven actief zoeken. Hoop dat het dit jaar toch eens gaat gebeuren.

9. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ongeveer 3 maanden denk ik..

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ik wacht al jaren en het zal ook nog wel jaren duren, gezien mijn droomhuis heel wat meer kost dan ik op dit moment kan betalen :')

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Wij wonen prima, maar hebben wel als wens dat we een huis met een grotere tuin zouden willen. Ik heb als enige (en gelijk ook bijna onmogelijke) eis dat ik een huis in onze wijk zou willen.
    Dus heb al zo af en toe een balletje her en der bij mensen in de buurt opgegooid en ik check een paar keer per week funda. Heb nl. ook gemerkt dat sommige huizen geen bord in de tuin hebben, maar dus wel te koop staan. Er is geen haast bij, maar het zou leuk zijn als het ooit ging lukken.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Komen op funda echt alle huizen te staan? Want hier in België zijn wel vergelijkbare vastgoedsites, maar die verzamelen nooit alles. Ik houd nu ook de websites van lokale makelaars in de gaten en dat zijn er heel wat :D

Ik heb maandag een bezichtiging, een pas gerenoveerde eensgezinswoning met grotere tuin en 4 slaapkamers! Ben benieuwd :)

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    In de tijd dat ons huis te koop stond, driekwart jaar, meerdere mooie huizen voorbij zien komen die zeker een optie waren. Uiteindelijk een goede koop kunnen doen. Wonen daar nu bijna een jaar

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Funda is wel een van de belangrijkste platforms mbt de verkoop van je woning in nederland.
    Eigenlijk iedereen laat de woning erop zetten. Tenzij jn de stille verkoop of in eigen verkoop.

15. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij hebben ons eerste huis in 2010 ook geheel moeten verbouwen en waren in 2014 dan ook opzoek naar een huis dat helemaal af was. Een huis zo drastisch verbouwen was leuk, maar niet voor een tweede keer.
    Wij hadden ook wat eisen, waaronder dat het huis voor een groot deel af moest zijn. Maar dat huis hebben wij echt niet kunnen vinden, terwijl er best wat huizen in die tijd te koop stonden...
    In elk huis moet wel iets gebeuren en hebben uiteindelijk voor een huis gekozen met mooie locatie. Nu doen we elk jaar een grote klus in en om het huis.

16. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Onze 1e woning heeft heel lang te koop gestaan maar toen deze ineens heel onverwachts verkocht werd en we er op korte termijn uit moesten, vond ik mijn droomhuis binnen 1 week. Woon er nu anderhalf jaar en knijp mezelf nog steeds af en toe om te kijken of ik niet droom ;)

17. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Nou mijn droomhuis staat wel te koop maar kan ik niet betalen haha!
    Het huis wat We gekocht hebben Was het 12e huis wat We in 2 maanden hebben bezichtigd. Een lekker ruim huis voor ons en ben er heel blij mee. Hier kunnen We de komende 30 jaar wel wonen :p mijn droomhuis Is het niet. Ik zie dan toch echt een boerderijtje oid voor me. Niet een gewoon rijtjeshuis. Maar We maken er wel een paleisje van :)

18. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Als tip in België kan je ook kapaza en 2e hand.Be in de gaten houden. Veel mensen die zonder makelaar proberen.
    Hier bij ons staan ook vaak openbare verkopen bij notarissen of erfenis kwesties due er zelf niet uit komen. Misschien ook eens in het oog houden?

Ik ken je probleem ik wil heel graag van de stadskern naar een best groot gehucht verhuizen en ook daar weinig aanbod of onbetaalbaar :D

19. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Helaas een jaar geduurd maar we hebben nu bijna 2 maanden de sleutels maar het was het zo waard om op te wachten.

20. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,264
    416
    83
    Juli wisten we dat we ons huurhuis uit moesten. Half augustus voorlopig koopcontract getekend en 3 weken later was het rond. Dus is gelukkig heel snel gegaan.

Share This Page