Cbd olie

Discussie in 'De lounge' gestart door Roanchie, 30 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Al jarenlang zit ik met mezelf in de knoop, dankzij mijn ADHD.
    Heb heel erg last van concentratie problemen, maar ik heb ook momenten dat ik geheel ontplof qua drukte.
    Op werk hebben ze er ook last van en willen al aantal jaren dat ik iets ga proberen om het eventueel een beetje te onderdrukken.
    Nu wil ik absoluut niet aan de ritalin of andere "zooi" en wil het graag natuurlijk oplossen.
    Ook vind ik dat ik best autistische trekjes kan hebben, bijv ineens in me hoofd krijgen dat me huis 1 bende is en heel erg on georganiseerd en kan dan echt soort van paniekerig worden en ga als een bezetene het huis netjes maken.
    Of als je ex niet iets doet in het huis wat ik in me hoofd heb of anders doe word ik kwaad. (Ik werk eraan)
    Nu kreeg ik op aanraden van een vriend dat ik eens cbd olie zou moeten proberen.
    Nu ben ik ook weer z'n angsthaas en durfde het echt niet te proberen.
    Me moeder was ook erg geïnteresseerd en heeft het direct gekocht en gebruikt, dit heeft ook voor mij de stap durven nemen om het te gaan gebruiken (direct paniek aanval, maar het lukt)
    Nu was de cbd olie van de tuinen echt niet in te nemen voor mij, zeker niet als ik 3 keer per dag 3 druppels moet nemen.
    Dus een hele dure gekocht die ook wat hoger in cbd zit (na inlezen had ik minimaal de 5mg cbd moeten hebben voor adhd) deze krijg ik prima weg!
    Nu merk ik wel wat verschil, maar vind het voor het geld nog zeker niet waard. 40 euro voor 10 ml...
    Eergister een kast inelkaar gezet en het huis lag bol zooi en overleg lag wel iets. Ik heb dit netjes op me gemak kunnen opruimen zonder dat ik er druk bij voelde hoe pestzooi het wel niet is.
    Maar voel me nog wel wat onrustig, maar me lichaam is wel relax.

Heeft iemand ervaring met cbd olie? Gebruik je het zelf of een ander die het gebruikt.
    Ik gebruik het nu zelf pas vanaf donderdag dus nog kort, moet het nog langer gebruiken voor optimale resultaat.
    Maar ben toch erg benieuwd naar andere ervaringen, en of ik er nog meer baad bij ga krijgen!
    Alvast bedankt

2. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Gewoon doen..

Ik krijg vast weer heel het forum over mij heen.. Maar ik heb stoned mijn examens gehaald, ik werd daar ook rustig van in mijn hoofd en enorm productief. Tegenwoordig heb ik het niet meer nodig maar destijds had ik er veel aan. Ik heb dan ook geen adhd. Je moet alleen wel oppassen dat je strafbaar bezig bent als je stoned bent tijdens het autorijden bijv. Maar als jij er beter werk van aflevert en je houdt er overzicht mee, waarom niet. Zolang je er geen tabak bij gebruikt kan het enkel psychologisch verslavend werken, dus zolang je weet dat je er elk moment mee kan stoppen mocht dat nodig zijn dan is er niks aan de hand.

3. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    doet me denken aan het verhaal over een klasgenootje van mijn zus, die had havo frans examen jaren geleden, de hele klas had of een onvoldoende of net een zesje en dan was er nog een meisje die had gewoon een tien gehaald, bleek dat ze knetterstoned was die dag en normaal altijd een onvoldoende had voor frans

nou is dit niet iets dat altijd zal gelden hoor haha, ik denk dat ze eerder goed gegokt had maar ik heb het altijd onthouden ook al is het al meer dan twintig jaar geleden!

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Je had in mijn klas 2 type blowers, ik zat dan wel op het vmbo.. De giechel konten en ik, ik hield mijzelf tot mijzelf en deed gewoon mijn werk en ging niet giechelen en de les verstoren.. Dan heb je ook minder kans om "betrapt" te worden en al hadden ze dat gedaan, ik deed wat ik moest doen dus zo een ramp was het niet.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Mijn vriend gebruikt deze olie sinds kort. Geen idee waar hij t vandaan heeft. Volgens mij via een collega. Anyway hij vind t redelijk helpen. Ik ben niet echt een voorstander van het van alles proberen etc. Heb zoiets ga naar de huisarts en overleg wat de opties zijn. Maar de gehele adhd is niet weg maar tis volgens mij wel wat meer hanteerbaar.

6. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ik heb het zelf ook gebruikt maar merkte totaal geen verschil ermee. Bij mij deed het dus niks dus nu gebruik ik Strattera voor de ADHD. Krijg dat ook vergoed door de verzekering en vind de cbd olie erg duur als ik dat zelf iedere keer zou moeten kopen.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Waarom ben je zo fel tegen Ritalin?

Vorig jaar is op m'n 43e alsnog ADHD gediagnosticeerd en gestart met Ritalin.

Ik heb vrijwel geen bijwerkingen en ik kan mezelf vaak beter inhouden. Ben veel minder kwijt en kom opvallend vaak opeens in de winkel aan met lijstje, portemonnee met pinpas en muntje voor het wagentje.

Ik ben nog wel zoekende hoe ik m'n leven in kan richten.

Zou cgt krijgen maar ondertussen tuimelde ik helaas weer in een forse depressie ( dus voor de start van de Ritalin)
    Ik sliep dit keer wel beter toen ik gestart was met Ritalin . Normaal zijn er heel wat pillen nodig om fatsoenlijk te slapen in een slechte periode.

Heb je al eens begeleiding van een ADHD coach gehad.

Soms helpt LTO3 ook. Dat is meer natuurlijk.

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Geen ervaring met die olie. Maar ik zou kijken hoe je erbij voelt. Als je het net als Ritalin zou gebruiken op de momenten dat je het echt nodig hebt (werk en overprikkeling) dan zou die olie van jouw moeder misschien toch nog het proberen waard zijn. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar die opruimwoede vind ik juist een bijkomende positieve eigenschap. Vooral als je moeite hebt om het gestructureerd bij te houden. Zo blijft de boel uiteindelijk juist redelijk netjes en leefbaar.

Daarbij is een coach zoals genoemd misschien een goed idee. Zowel voor techniekjes om van sommige dingen geen last te hebben, sommige eigenschappen juist te omarmen en wat er overblijft af te wegen en dan te kijken hoe sterk hetgeen is dat jij nodig hebt en op welke momenten.

9. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Even op de bovenste berichten. Van the word je stoned, cbd zit idd ook in de plant maar daarvan word je niet stoned of psygiesh. (Weet niet hoe ik het schrijven moet)
    Dit cbd olie is ook legaal, wietolie of thc olie is wel illegaal.

Ik gebruik het nu al, maar merk nog niet zo heel veel, al ben ik wel "rustiger"
    Was gewoon heel erg benieuwd wat andere ervaren hier en wat ik nog meer kan verwachten.

Cbd olie is dus gewoon legaal te halen zelfs bij drogisterij en ik blijf gewoon helder dus beïnvloed helemaal niet enkel dat ik misschien een stuk meer georganiseerd ben

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens, tussen CBD en thc zit een groot verschil.
    Ik gebruik CBD. Er is niks spannends aan hoor, wordt vaak zo opgeblazen vind ik. Ik gebruik het tegen pijn, maar ik word er ook relaxed van en slaap beter. Ik vind het zoveel beter dan de morfine en andere opiaten die ik geprobeerd heb, dit werkt veel beter. Jammer dat het zo duur (en vies!) is, maar je moet wat

11. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Sgfource.
    Kijk dat is wat ik graag wou horen, ik slaap ook altijd slecht maar nu de laatste maanden al heel erg...
    Ik kreeg de cbd van de tuinen niet weg, heb nu cbd olie gehaald op basis van walnoot snaak, en deze gaat er heel goed in!!! Is enkel wel 5 mg ipv de 2.75 mg die ik had. Merk alleen nog niet veel verschil maar ik begon weer met maar 1 druppel en zit nu op de 3 druppels.
    Ik heb een verschrikkelijk avond gehad, voel me erg gespannen dus nu weer 3 druppels erin gegooit in de hoop dat ik vanavond snel slaap (kan nu al vielen dat het zonder zeker niet gaat lukken)
    Ik hoop gewoon in de loop der tijd ik steeds meer baad bij ga krijgen

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik hoop ook voor je dat je er veel baat bij gaat krijgen. Ik merk wel dat het bij mij het beste is dat ik ze zo constant mogelijk inneem. Dus niet naar behoefte. Maar bijv 3x per dag 5 druppels. Als ik wissel heeft het minder effect. Tegen de spanning helpt valeriaan er ook goed bij trouwens, bij mij dan

13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Heb je ook al geprobeerd om minder E100-E199 nummers binnen te krijgen? En gekeken naar combinaties van voedsel die niet goed samen werken? Bijvoorbeeld cola en chocolade. Hier kan je soms ook al veel uit halen zonder aan de medicijnen te hoeven. Ik heb zelf ook ADHD en bij mij is het met voedsel heel goed te beperken. En ik eet eigenlijk gewoon normaal. Alleen bepaalde combinaties kunnen niet zoals paprika chips met cola of met chocolade een van de 3 kan wel maar 2 combineren gaat fout. Zo ook de pindakaas van de calve gaat niet maar de goedkoopste van de ah dan weer wel. Geen pakjes of zakjes gebruiken tijdens het eten koken enzo. Dit werkt natuurlijk niet na een keer je moet echt een paar weken zonder die producten en dan langzaam aan iets gaan toevoegen en dan zie je waar je op reageert.

Succes ik hoop dat je iets vind wat helpt.

Deel Deze Pagina