Beste vk, Gisteren ging de hond uitlaten en omdat hij er vandoor ging dook ik naar voren om hem te grijpen. Ik was te laat en heb toen door mijn reactie twee stappen achter hem aangehold. Ik ben er niet achteraan blijven rennen omdat ik weet dat dit niet zo best is als je zwanger ben. Toen ik even later weer gewoon verder liep kreeg ik heel erg last van mijn schaambeen en mijn banden. Zo erg op een gegeven moment dat ik bijna niet meer kon lopen. Vandaag heb ik er ook nog heel erg last van. Als ik lig, zit of blijf staan dan heb ik bijna geen pijn maar als ik ga lopen of mijn benen op til dan lijkt het wel of mijn buik aan de onderkant uitelkaar getrokken wordt en of mijn schaambeen breekt. Mijn bekkenbodemspieren zijn ook zeer pijnlijk. Als ik even heb gelopen dan gaat het wel wat beter met de bewegingsvrijheid maar zeer pijnlijk blijft het wel. Als ik zelf op mijn schaambeen druk doet dit geen pijn. Ik heb dit weleens eerder gehad maar niet zo erg als dat het nu is. Daarom heb ik nu een aantal vraagjes: Ik vraag me dan ook nu af of die kleine in mijn buik hier geen last van heeft of schade van heeft opgelopen, ik ben nu 27 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb haar nog wel gevoeld toen ik gisteravond naar bed ging en vannacht ook nog even. Wel ietsjes minder dan anders maar dat komt misschien omdat het zo'n pijn doet bij mij. Of moet ik mij zorgen maken en contact opnemen met mijn verloskundige? Ik ben niet gevallen gisteren en heb ook geen bloedverlies of andere dingen anders dan de pijn van mijn banden in mijn buik. Hebben jullie misschien ook een tip om er weer vanaf te komen door bijvoorbeeld te blijven bewegen of door alle spieren en banden gewoon een heleboel rust te gunnen. Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Groetjes, Tamara
Hoi tamara, Door de plotselinge beweging heb je je banden en je schaambeen erg belast en daar heb je nu last van...het kan geen kwaad voor je kindje die voelt daar neits van. Ik zou het rustig aan doen maar je kan gewoon blijven bewegen. Als het na een week niet over is is het wel even verstandig met deze klacht even naar enfysiotherapeut te gaan. Maar ik verwacht dat het snel over zal gaan. Imke