bang voor bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anniek, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jonge meiden.....

mijn vriend is echt onwijs bang voor de bevalling, hij ziet er niks positiefs in... het lijkt hem alleen maar akelig. Als ik hem vraag waar ie nu echt bang voor is.. of dat is voor de pijn die hij mij ziet lijden of omdat het kindje er dan uit komt? of omdat er bloed bij te pas komt? of omdat hij niet weet wat hij moet doen?
    Dan weet ie dat niet te vertellen... hij vind het gewoon weg een akelig idee!

Ikzelf daarintegen ben nogal nuchter! Tuurlijk het zal geen eitje worden! Het zal ongeloofelijk veel pijn doen... Maar ik ben echt het typetje dat denkt; er is geen weg terug, ik heb nog nooit gezien dat de baby is blijven zitten eruit komt ie wel hoe dan ook, dood ga ik er niet aan, een vrouwenlichaam is ervoor gemaakt enz enz....
    Dus kan me eerlijk gezegd nog niet echt druk maken, ik vind het wel spannend maar meer positieve spanning! Het lijkt me een enorme ervaring!

We gaan dus volgende week naar een bijeenkomst van e verloskundige en 29januarie hebben we een partneravond op de zwangerschapsgym...
    zou hem dat gerust stellen?
    Zal ik het boekje van kluun voor hem kopen?

Ik wil zo graag zijn onzekerheid wegnemen?
    Of denk ik er dan te luchtig over?
    Ben ik degene die fout zit?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Jou verhaal is mijn verhaal. Ik zie er niet tegenop, maar mijn vriend.....
    Hij is gewoon bang dat het mij pijn doet en dat hij dan niets kan doen.
    Wij gaan samen een cursus doen, en ik ga mijn verloskundige maar even inlichten. Moet de verloskundige en de kraamverzorgster hem maar wat "werkjes" geven tijdens de bevalling, is hij mischien een beetje afgeleid/afgelijdt :)

3. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Hahaha, t boekje van Kluun zou ik zéker niet voor m kopen, daar wordt ie echt niet rustiger van volgens mij. Geweldige kerel die Kluun, maar positief over bevallen in Nederland is ie zeker niet!
    Wat je dan wel zou moeten doen, heb ik helaas geen antwoord op.

4. Niet meer actief

tsja.. misschien probeert ie het zich voor te stellen! Stelt ie zich voor hoe het zou moeten zijn, hoe dat dan kan.. en dan kijkt ie naar beneden (naar piemie) en dan denkt.. DAT PAST NOOIT! Wat natuurlijk helemaal waar is.

Maar wij vrouwen zijn er meestal wel op gebouwd. Meestal blijven beebs niet zitten, zelden gaan vrouwen dood aan een bevalling.

Mijn man was de eerste keer niet echt bang, maar voelde zich wel machteloos. Hij zag mij daar druk aan het werk zijn, zijn meissie kronkelend op het bed, pijn hebben. Maar hij zag ook dat het ging lukken, dat er een oer iets naar voren komt waardoor ik dit aankon. Daardoor werd hij wat rustiger en probeerde zelfs tussen de weeën door te eten! (let op, probeerde, want de weeën kwamen zo snel dat ie amper de kans kreeg om zich om te draaien en een hap van zijn boterham te nemen)

Ik heb wel een beetje begrepen dat de meeste mannen het uiteindelijk prima trekken om bij de bevalling te zijn. (dus niet alle mannen).... Misschien heb je kennissen die al met dit bijltje gehakt hebben en hem een beetje kunnen inlichten/verlichten van zijn angsten..

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Bij ons is het juist het tegenovergestelde ik word helemaal gek van angst omdat ik die bevalling eng vind en mijn vriend troost me dan en stelt mij op me gemak... hahah

6. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    hier ook zoiets gehad hoor, mijn vriend was heel erg bang voor de bevalling maar toen het eenmaal zover was heb ik er niets meer van gemerkt hij heeft me zo goed geholpen en hij was supertrots op mij en op zichzelf omdat hij niet van zijn stokje is gegaan of over moest geven ofzo.

ik zou je er niet te druk over maken mannen hebben ook wel een beetje instinct voor bevallingen denk ik als puntje bij paaltje komt is er niets meer aan de hand :)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hoop het maar...

heb het er net nog even over gehad en dan zegt ie->
    maar het is zo klein wat daar uit komt....

en ook ik heb wel zoiets van het moet gewoon onwijs pijn doen...
    maar druk maken nee dat niet...

Hij dus wel... pff

oja de tip over degene die het al meegemaakt hebben...
    tja ze schoonrboer heeft het meegemaakt, mijn vriend is al peeteome, en dan zeg ik dat ie dat kindje toch ook al in de handen heeft gehad en dat zijn schoonbroer het toch ook kon.... en dan zegt ie ja ja... komt wel goed... maar het is zo klein!
    Ik zie aan ze gezicht dat ie zich gewoon zorgen maakt.......

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    er komt ook zoveel bij kijken, ook voor de vader in spe. ik denk dat het niet alleen de bevalling is, maar alles bij elkaar. Hij moet dalijk voor jou en jullie kindje zorgen, hij is, tenminste daar ga ik van uit, de kostwinnaar dus moet zorgen voor brood op de plank, het is allemaal nieuw. een hele verantwoordelijkheid. het boekje van kluun is leuk om te lezen, maar denk niet dat zijn onzekerheid daardoor minder wordt.

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Als mijn man er niet bij wil zijn, mag ie van mij lekker ergens anders gaan zitten hoor. Kan me best voorstellen dat het helemaal niet zo leuk is om erbij te zijn.
    En als ie er bij blijft, wil ik absoluut niet dat hij ergens anders gaat staan dan bij mijn hoofd. Ik wil niet dat hij recht tegen mijn doos aankijkt.
    Lijkt me ellendig om te zien en volgens mij krijgt ie dat niet snel meer van zijn netvlies af.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn man blijft hopen op een keizersnede ;)

11. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    haha enne waarom zou ie niet in je doos mogen kijken? :rolleyes:

ik had daar op dat moment echt dikke shit aan hoor als het kind er maar uitkwam.. :eek:

ik heb zelfs tegen mijn man geroepen dat ie hem er maar uit moest trekken dat ik er geen zin meer in had :confused: :D

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Neem je partner mee naar de VK en laat haar vertellen hoe een bevalling gaat en aan hem vragen wat zijn angsten dan zijn. Ze zijn ern iet alleen voor de vrouw hoor ;)
    En ik zou hem idd op het moment supreme niet op je onderkant laten kijken maar lekker bij jouw hoofd in de buurt, zodat je je kindje tegelijk ziet.

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Hahahaha.
    Van mij mag m'n man lekker aan m'n hoofdeind blijven staan. Vanaf de andere kant is toch echt geen pretje volgens mij!

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb weleens gelezen dat mannen het er moeilijk mee kunnen hebben als je later weer eens sexy time (Borat :p ) gaat doen.
    Dat ze dat beeld van die opengesperde Noorse boskat niet kunnen vergeten. :)
    En dat kan ik me eigenlijk best voorstellen.

15. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    haha ik heb er geen last van gehad hoor hij heeft wel gekeken en een noorse boskat had ik niet hoor ;)

maar goed dat is natuurlijk voor iedereen anders ik had niet zon probleem

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Klopt ja, ik heb begrepen dat dat ook de reden is dat in Italie mannen over het algemeen niet eens bij de bevalling aanwezig zijn.
    Puur omdat ze bang zijn niet meer opgewonden van hun vrouw te raken naderhand ;)

ps. Waarom staat er in de openingspost 'jonge meiden'? Vanaf hoe oud mag je hier niet meer reageren dan? :p

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :confused: OMG! Whahahaha... ik lig helemaal in een deuk om jou opmerking!

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Caitlin? wat bedoel je? waar zie je dat? hihi ik geloof dat je een ander topic voor ogen hebt! hihi

Tnx dames...
    echt erg-> ik ben echt zo'n "ramptoerist" ik wil een spiegel hebben dat ik die noorse boskat { :) 8) :) } juist eens goed kan bekijken! mwahaha

Maar denk idd dat het bij me vriend het totaal plaatje is... al verteld ie dat juist niet, die verantwoordelijkheid daar heeft ie het niet over want eigenlijk ben of was ik degene die het meeste verdiende... en hij weet dat het wel goed komt..... maar dat bloed dat bloed!
    Volgens hem gaat het een slagveld worden denk ik!

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Zie je eerste post in dit topic, bovenaan ;)

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mwahaha gelijk heb je!
    maar waarom ik dat heb geschreven!

Denk dat de muts het al weet! mwahaha
    wat erg :oops:
    ik had daarvoor gereageerd op het topic jonge moeders.....

oooooooo :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ik schaam me! want dat was niet de bedoeling!

Deel Deze Pagina