Lieve allemaal, Ben op zoek naar ervaringen met thuismonitoring. Ik zal proberen kort te vertellen waarom. Mijn vliezen zijn vroegtijdig gebroken met 29 weken en inmiddels ben ik bijna 33 weken zwanger. Ik heb heel wat ziekenhuizen gezien de afgelopen weken ivm dreigende vroeggeboorte en tot 3 keer toe weeënremmers gekregen die gelukkig gewerkt hebben. Controles blijven goed. Maar ik hoor en merk dat verpleging nu veel over thuismonitoring begint morgen komt hoofdbehandelaar hierover verder praten. Mijn man wil mij liever niet thuis hebben. Hij is heel erg bang dat we de baby verliezen omdat het thuis met een kleuter erg druk kan zijn en we dit helaas eerder hebben meegemaakt. Zelf vind ik het lastig zou ene kant bijvoorbeeld in de weekenden graag thuis willen zijn maar door de weeks in mijn eentje durf ik niet goed aan. Heb dit bij verpleging aangegeven maar sommige blijven volhouden dat thuis beter is. Daarom hoop ik dat jullie ervaringen kunnen en willen delen. Als je liever een pb stuurt is dit ook heel fijn. Zowel de leuke als de minder leuke kanten. Alvast bedankt veel liefs amy
Geen ervaring, maar wilde je wel succes wensen met 't beslissen. Want het is toch een lastige beslissing. Ik zelf zou het liefst onder controle blijven van 't ziekenhuis. Dit zo omdat ze snel kunnen ingrijpen. Heb helaas zelf ook mijn dochter verloren met 40 weken zwangerschap. Daarom zou ik daarvoor kiezen, maar snap ook best dat het in je eigen vertrouwde omgeving ook fijn is. Succes!
Dank je wel voor je reactie. Ja vind het zo een moeilijke keuze. Zeker gezien vorig jaar. Jij ook veel succes en een mooie zwangerschap gewenst.
Zelf geen ervaring mee. Maar een kennis van mij. Zij krijg thuis monitoring ivm placenta insufficientie. Zij mocht echt niks. Geen huishouden, niet de deur uit gaan etc. Alleen naar wc en eten/drinken pakken, Verder op bank/bed. Zou dus goed vragen hoe zijn denken hoe je het thuis moet doen met een kindje.
Ik ken iemand die (al veel eerder in de tweeling zwangerschap) volledige bedrust moest houden en die had ook al een dreumes. Zij is toen een paar maanden bij haar so ingetrokken die voor haar hebben gezorgd. Haar eigen moeder is bij haar man ingetrokken en heeft ft voor hun dreumes gezorgd Misschien aparte constructie maar hierdoor had zij wel volledige rust Sterkte!
Ja vind het erg lastig inschatten hoe het ziekenhuis dit voor zich ziet. Mijn zoontje is nu bij familie maar kan eventueel zoontje naar gastouder doen maar dan komt alles op mijn man neer. Nu eigenlijk ook al uiteraard maar nu hoeft hij zich geen zorgen om mij te maken omdat ik veilig lig. Hij is bang dat ik overdag wat krijg en niet op tijd hulp krijg.
Klopt. Ik heb vanaf de 35e week thuismonitoring gehad. Ik had bed/bankrust en mocht dus niks meer. Ik mocht enkel in huis lopen, naar de wc/douche en mezelf van eten/drinken voorzien. Elke ochtend vroeg kwam iemand langs vd verpleging om een ctg uit te voeren van minimaal een half uur (als de baby niet goed wakker was, moest het een uur) en ze deed mijn controles (bloeddruk/hartslag). De ctg werd vervolgens in het zhuis aan de gyn voorgelegd en als hij goedgekeurd werd, dan was het klaar voor die dag. Was de ctg te afwijkend dan moest ik diezelfde dag in de middag naar het zhuis toe voor een 2e langere ctg. Ik heb tm 37+6 wkn in de thuismonitoring gezeten en ben toen bevallen. Mijn dochter was toen 5,5 jaar en mijn zoon was 12 jaar. Daarbij had ik op maandag en van woe t/m vrijdag hulp van mijn moeder mbt het van en naar school brengen van mijn dochter en haar in de middag opvangen. Op de dinsdag liep ze met een klasgenootje naar school en in de middag samen terug naar huis. En thuis ging ze heerlijk spelen. Ik had het qua zorg voor de kids "vrij gemakkelijk" tijdens die bijna 3 wkn monitoring.
Ok dank je wel voor je reactie. Hoe ging je dan naar het ziekenhuis? Kwam er ook een verloskundige nog bij je langs? En hoe vond je het zelf? Was het uit te houden of niet? Sorry voor mijn vragen maar wil graag meer weten voordat de gynaecoloog komt heb nu wel folder gekregen maar... staat meer info in hoe het proces kan verlopen..
Ik ging zelf met de auto naar het ziekenhuis, maar dat is voor mij maar 10 min rijden . Nee er kwam bij mij geen vk langs, maar dat komt ook omdat mijn zwschappen medisch zijn. De vk kwam alleen voor de nacontrole na de keizersnede. Voor mij was het wel uit te houden die weken. Het was in januari, dus koud, waardoor ik ook geen leuke dingen mistte als uitstapjes etc. Maar ik was ook erg blij toen de uk geboren was en ik weer alles mocht
Pittige tijden ook voor jou en je gezin geweest. Wij wonen helaas ver weg van familie en vrienden werken gewoon. Een vriendin van mij wil wel paar dagen bij mij zijn maar kan niet autorijden en heeft zelf ook genoeg aan haar hoofd. Zit nu meer aan alleen bijvoorbeeld in t weekend naar huis zodat ik niet alleen ben en de andere dagen als mijn man werkt gewoon in het ziekenhuis.