ik hoor en lees altijd veel over harde buiken en dat deze soms best pijnlijk kunnen zijn..nu heb ik zelf volgens mij ook wel eens een harde buik maar dat merk ik eigelijk niet door pijn maar meer door een soort strak trekkend gevoel en dat mijn buik dus letterlijk harder aanvoelt. Hebben meer vrouwen dit en wat ik me ook afvroeg is dat als je hier dus niet echt pijn aan hebt en sommige vrouwen hun (voor)weeen omschrijven als harde buiuen, dat ik misschien wel eens minder pijnlijke weeen zou kunnen krijgen (zou fijn zijn natuurlijk!)..of heeft het een niks met het ander te maken?
Hmm ik heb volgens mij nog geen harde buiken gehad, tenminste geen erg in gehad dan. Ik had t gevraagd aan de vk of je dan idd minder erge weeën hebt, maar helaas daar is niks over te zeggen hoor! Wij mogen al bevoorrecht zijn dat we er niet zoveel last van hebben.
nee dat snap ik inderdaad, maar ben toch wel nieuwsgeirig of er dames zijn die hier ervaring mee hebben..
ik heb de laatste twee weken last van harde buiken..vandaag wel heel erg vaak heb ook net het zhuis ff gebeld want ze zijn er nu wel heel erg regelmatig....maar pijn doen ze bij mij dus ook niet maar je verneemt ze echt wel het is zo'n giga druk en net alsof je een blok beton in je buik hebt staan maar kan niet zeggen dat het pijn doet.Of de daadwerkelijke weeën er minder van worden ...geen idee..denk het niet.. groetjes lena
ik heb ook regelmatig harde buiken en voel ze altijd. heb ze soms wel meerdere keren in een uur. en oko niet altijd pijnloos. moet morgen op controle vraag t meteen even of dit nu "gewone"harde buiken zijn of niet. had namelijk al vanaf 25 weken erge last van harde buiken
Ik heb bij m'n tweede zwangerschap moeten platliggen en van de voorweeën (die begonnen in week 21) meer pijn gehad dan van de bevallingsweeën. Ook nu krimp ik in elkaar als ik een wee krijg. Hopen maar dat de bevallingsweeën ook minder pijn doen bij deze zoals bij m'n jongste zoon het geval was.
Jep, en lig al 3 weken plat en aan de weeën remmers. Vanavond gynae en dan een strak schema aangaande die remmers en nog een medicament om ontsluiting tegen te gaan (als ik die al niet heb...) Spannende uren voor mij nu Jongste zoon was ik bijna kwijt aan 21 weken, dan bijna aan 26 weken en in week 32 was hij ook bijna geboren. Ze hebben het dan nog kunnen tegenhouden tot week 35.6 en hij moest niet eens in de couveuse. Deze keer ziet het er minder goed uit, maar het lukt wel, het moét lukken!
ik heb ook regelmatig last van harde buiken, deze zijn ook zonder pijn. Van daag heb ik het wel heel erg denk dat ik er tot aan nu toe al wel 25x een heb gehad bij elke beweging die ik maar staat het strak, heel vervelend vraag me ook af of dit wel goed is? wat is het gemiddelde aan harde buiken op een dag die je mag hebben? groetjes
Het maximum is rond de 70 dacht ik. Waar je wel op moet letten is *bloedverlies *abnormaal vochtverlies *regelmaat in de harde buiken (kan teken zijn dat het begonnen is) Ik moet me melden in het ziekenhuis van zodra de harde buiken om de 12, 9 of 4 minuten komen (met regelmaat) en dit langer dan een uur...
ow dan valt het nog mee bij mij dus maar ik ken het nog niet in deze mate dus maakte me er wel een beetje zorgen om! groetjes....
Kan je het ook niet voelen? Ik lag gisteren in bed en ik had nergens last van ook geen strak gevoel maar ik legde mijn hand op mijn buik en het was keihard, kon niet eens in mijn buik drukken.
Ik heb ook af en toe een harde buik. Ook heb ik dan geen pijn. Wel het strakke en volle gevoel. Mijn buik is dan hard en rond. Zit dan ook echt in de weg. Als ik het heb is het in de avond. S'ochtends is hij altijd lekker zacht.
Dat heb ik ook. 's Avonds voelt mijn buik vol en hard, ik kan dan ook niet op mijn zij gaan liggen zonder een kussen onder mijn buik te leggen. 's Morgens voelt mijn buik leger en meer ontspannen. Ik denk dat het door de drukte van de dag en misschien ook wel door het avondeten komt dat je buik harder en voller is aan het eind van de dag. Maar het zijn niet echt harde buiken overigens, die heb ik tot aan mijn verlof ook veelvuldig gehad en voelen toch echt anders. Nu heb ik die alleen maar als ik teveel heb gedaan of me te druk heb gemaakt. Groetjes, Wendy
Mijn harde buiken zijn ook niet pijnlijk. Het is meer een vervelend gevoel. Als ik dan loop dan loop ik krom, omdat dit dan wel pijnlijk is, de buik geeft dan geen milimeter mee. Toen de harde buiken wel pijnlijk waren, bleken het indalingsweeen te zijn. Maar dat verschil voel je wel, want de pijn straalde door tot in mijn onderrug.
ik vind het ook erg moeilijk om te bepalen hoe vaak ik een harde buikj heb...is nu niet echt dat er echt een begin en eind aan zit bij mij...meer dat ik het ineens opmerk, maar dus niet aan pijn maar meer aan een strakkerig gevoel
Ik heb vaak een harde buik als ik mij onbewust ergens druk over loop te maken! En als ik de trap op loop. Maar dat mag ik niet meer zo vaak doen alleen als het noodzakelijk is, aangezien ik erge last van mijn bekken heb. Ik moet tuurlijk wel zorgen dat ik geen bekkeninstabiliteit krijg. Maar de harde buiken doen bij mij ook geen pijn, alleen een trekkend gevoel. Veel liefs Fennita