pijnloze harde buiken, normaal toch??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 25 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Vanmorgen plaatste ik een topic omdat ik de baby dus niet voelde, alles bleek goed, behalve hoge hartslag, maar na meerdere onderzoeken blijkt de baby gezond.
    Maar nu heb ik dus steeds harde buiken. Die doen geen pijn overigens, nu al 2/3 uur lang regelmatig.

Maar dat is toch normaal? voorweeen/oefenweeen noemen ze dat toch?

Dit is mijn eerste kindje, alles is nieuw voor mij, dus vind het soms fijn om hier wat op te plaatsen om bevestiging te krijgen..
    Nogmaals, het doet GEEN pijn.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn VK zei altijd dat het geen kwaad kon zolang het geen pijn deed OF niet ineens heel vaak (veel vaker dan normaal) kwam.

3. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ha Mappel,

Ik had bij de eerste geen enkele harde buik of voorweeen. Bij mijn zoon had ik ze vanaf een week of 36 aan de lopende band. Helaas vooral s nachts. Zelfs zo erg, dat ik elke keer dacht dat de bevalling begon. Ze begonnen ook al echt pijn te doen. Bij mij deden ze wel wat op den duur. Had met de controle op 37+5 al 3 cm ontsluiting en een week later 4 cm.
    Kortom, de harde buiken en voorweeen zijn per vrouw, per zwangerschap verschillend en soms is het echt voorwerk en soms zijn ze er alleen en dienen alleen ter oefening voor de baarmoeder.
    Het hoort er dus gewoon bij. Goed dat je het gewoon vraagt hoor. Er zijn genoeg hier die het vast al wel hebben meegemaakt :)
    Succes met de laatste weekjes.

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    ik zit vandaag net zo.. De godganze tijd harde buiken. Ze doen verder niet zeer maar wel vervelend hoor.
    Even afwachten maar. Heb jij trouwens geen telefoonnummer gekregen van ziekenhuis waarje contact mee kunt opnemen? Of moet het eerst via vk?

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Haha hier nog zo 1 met constant harde buiken vandaag.. Wij hebben kerst hier gevierd en ik weet zeker dat het bij mij vd (onbewuste) stress kwam. Toch nog even het huis opruimen, lekker koken, afwas, een krijsend kind van 3 op visite ;) heel gezellig allemaal, maar ik voelde mijn meisje minder door die constant harde buik.. die ook geen pijn deed. Net even lekker gedoucht en in pyjama op de bank met een kop thee.. en nu voelt alles alweer wat normaler gelukkig.. Ik word er af en toe ook niet goed van hoor, die onzekerheid of alles nog oke is daarbinnen.

6. mappel

mappel Niet meer actief

Nee alles moet via de vlk inderdaad....

Deel Deze Pagina