Peetoom/ peettante

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koraal82, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb een probleempje met het bepalen van de Peetoom/tante voor mijn zoontje. Ik heb bij de eerste mijn zus en de zus van mijn man gevraagd als peettantes. Nu bij de tweede vraag ik sowieso mijn andere zus. Normaal gesproken vraag je eigenlijk 2 mensen en eigenlijk een man en vrouw. Dus de eerste keer hebben we het ook al anders gedaan (op het kaartje stond ook suikertantes ipv peettantes aangezien we niet gelovig zijn en het meer symbolisch is).

Nu had ik bedacht dat ik bij een tweede zwangerschap de vriend van mijn zus (die al peettante zou worden) zou vragen. Maar nu is het onverwachts uit gegaan, iets dat ik nooit verwacht had. Doordat ze uit elkaar zijn wil ik eigenlijk geen schoonbroer meer vragen want door deze break up besef ik me dat je een schoonbroer meestal nooit meer ziet als het mis gaat. Nu zijn mijn andere 2 schoonbroeren wel getrouwd maar dan nog.
    Beide getrouwde schoonbroeren hebben overigens mijn man en mij voor hun kinderen destijds gevraagd als Peetoom en tante.

Nu is mijn dilemma:
    - gewoon alleen mijn zus vragen en verder niemand
    - mijn zus en bijv een goede vriendin vragen
    - mijn zus en toch een schoonbroer vragen. Al is dan de vraag welke. Ik denk dat ze beide verwachten dat ze gevraagd worden....

2. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik zou alleen je zus vragen. :)

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh, bekend dilemma! Wij hebben het voor de eerste zoals jij gedaan alleen heeft mijn man een broer ipv zus. Voor een 2de zit ik te denken aan een neef van mijn man en een nichtje van mij.

Zelf ben ik meter van de oudste van mijn zus, mijn vader is haar peter. Voor de tweede heeft mijn zus een goede vriendin als meter en een neef van haar man als peter.

Grootouders zou ik trouwens zelf niet doen, je bent al kleinkind en dan voegt petekind zijn niks toe, je krijgt immers niet meer "privileges" tov van de andere kleinkinderen. Ik ben zelf petekind van 2 grootouders :)

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Alleen je zus.

Schoonbroeren kan toch ineens 'over' zijn net als een goede vriendin..

5. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of alledrie?
    Als je het toch bij de eerste ook anders hebt gedaan, kan je nu toch weer iets helemaal anders doen?
    Het zou ook best leuk zijn denk ik.
    En de kans dat het bij alle twee de koppels misloopt is ook weer kleiner.
    Alvast veel succes met kiezen ��

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begrijp ik goed dat er nu nog 1 persoon - jouw zus - 'over' is met een bloedband (dus niet aangetrouwd ofzo)? Dan zou ik gewoon alleen haar vragen.

Deel Deze Pagina