kraamzorg

Discussion in 'Zwangerschap' started by bar, Nov 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik hoorde van mijn verzekering dat je voor kraamzorg een eigen bijdrage moet betalen per uur.
    maar is kraamzorg verplicht?
    Ze vertelde me ook dat ze het verkeerde bedrag hadden doorgegeven voor een ziekenhuisbevalling.. ze zeiden 170.. maar het moest zijn 261 :confused: :confused:
    :cry:

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik moet voor een ziekenhuisbevalling 427 euro betalen en krijg dan 170 euro terug van het ziekenfonds..
    ook moet ik 3,60 per uur betalen aan de kraamzorg, volgens mij is dat wel verplicht hoor kraamzorg, ik krijg 26 uur omdat ik inwonend ben, maar ik vind het wel belangrijk, ze komen om jou te helpen, en de baby, en jou dingetjes te leren enz..

3. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Kraamzorg is echt niet verplicht hoor, ik heb het ook niet.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Maar wie controleert jou en de kleine dan na de bevalling enzo? En een vk wil toch ook wel graag een kraamhulp bij de bevalling mag ik aannemen?

5. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Ik beval klinisch in het ziekenhuis.
    En blijf daar ook een paar dagen.

6. missyb

missyb Niet meer actief

mijn schoonmoeder gaat kramen.
    en volgens mij hoeft het niet persee inderdaad.

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    mijn schoonmoeder helpt me ook in het kraambed ik heb zelf gekozen voor 3-uurs kraamzorg zodat ze de kleine en mij kunnen controleren maar verder hoeven ze nix te doen ze komt alleen voor de controles en gaat daarna weer weg ik moet 3.60 euro betalen per uur ik weet niet hoeveel ik moet betalen voor de poliklinische bevalling ik dacht iets van 160 euro ofzoiets de rest word allenmaal vergoed ik hoef dan alleen maar de verloskamer te betalen ver iet...

8. Niet meer actief

volgens mij word alles vergoed bij mij.. ziekenhuis ook denk ik zal nog een na kijken.
    kraam zorg word wel vergoed. moet het wel eerst zelf betalen die eigen bijdrage maar kan dit declareren bij ziekenfonds?

hoe zijn jullie dan verzekerd.. ?
    extra verzorgd 3 heb ik .

9. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik ben aanvullend verzekerd bij de trias

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ik ben aanvullen verzekerd bij het groeneland heb drie sterren geloof ik

heb net weer de nieuwe polis binnen en ik betaal genoeg dus dan is het ook maar goed dat ze wel veel vergoeden....

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik ook :confused: heb de natura polis en aanvullend pakket. :
    ik had de trias gemaild en kreeg dit als antwoord :

Kosten poliklinische bevalling

Bevalt u zonder medische reden in het ziekenhuis,

dan vergoedt Trias een deel van de kosten, namelijk

€ 173 ,-. U ontvangt doorgaans een rekening voor het

totale bedrag van de poliklinische bevalling. De kosten

hiervan bedragen € 432,5 0. Dit betekent dus dat u

een eigen bijdrage in de kosten betaalt van €25 9,50

(de totale kosten van € 432,5 0 min de vergoeding van

Trias van € 173 ,-).

en de kraamzorg gaat mij 96 euro kosten heb ik net even uitgerekend..
    pff wat een bedragen he :confused:

12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ikben ook aanvullend verzekerd en hoef niks te betalen voor een eventuele ziekenhuisbevalling en kraamzorg heb k ook nooit wat voor betaald

13. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ach ja...... kinderen zjin duur!
    hahaha
    en om heel erg eerlijk te zijn vind ik het persoonlijk een beetje belachelijk dat je een eigen bijdrage moet doen omdat je er zelf voor kiest om in het zieken huis te bevallen..... maar dat is mijn mening....

en omdat je een eigenbijdrag emoet doen voor de kraamzorg geloof ik ook niet dat ze je kunnen verplichten om daar gebruik van te maken als je het niet wilt...

14. Kay

Kay Lid

Dec 1, 2005
    95
    0
    0
    Op medische indicatie? Anders willen ze je er echt geen paar dagen hebben hoor! Een ziekenhuis opname is véél duurder dan die paar uur kraamhulp.

Aan kraamhulp ben je max. € 3,50 x 44 uur is € 154,- kwijt. Maar een dag in het ziekenhuis kost zo'n € 375,-!

Bij een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie gaan ze er vanuit dat jij bevalt en (als alles goed is met jou en je baby) met een paar uurtjes weer richting huis gaat vertrekken. ;)

15. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    We doen er allemaal lekker lacherig over, maar Nl is het enige land dat de zaakjes rond de bevalling zo regelt. Tevens 1 van de weinige landen die thuisbevallen promoot. In Zweden bijv moet je een thuisbevalling zelf betalen omdat ze niet het risico willen lopen dat er iets misgaat. In Italie vinden ze thuis bevallen ook niet verantwoord en beval je per definitie in het ziekenhuis waar je ook 5 dagen verblijft om op te knappen. Dit betaal je met je Tessera Sanitaria (ziekenfondspas) en wat kost zo'n ziekenfondspas? Juist. NIKS !
    In andere zaken is Nl vaak haantje de voorste (gelukkig) maar in dit gevaL : Wanneer wordt er es iemand wakker? (Dit geld voor bijna alles met betrekking tot kinderen trouwens:zorgverzekeringen, kraamhulp, school is peperduur, kinderopvang nog duurder etc etc. De families waren eerder veel groter dan nu. Hoe komt dat denk je ? Een groot gezin is toch niet te betalen.....
    (sorry, stokpaardje :rolleyes: )

16. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Ja helaas moet ik in ziekenhuis bevallen en enkele dagen blijven erna, de kleine ook.
    IVM met diabetes type 2 die ik heb....eerst moet bij mij en bij de kleine de suikers op peil zijn dan pas mag ik weer naar huis toe.
    De vorige bevalling is 10 dagen ziekenhuis geweest en omdat het medisch noodzakelijk is hoef ik daar ook niks voor te betalen.

17. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Ik heb mij per toeval net heel uitgebreid verzekerd bij Zk achmea.
    Wat ik mij nog afvraag: ik heb dus bij zilverenkruis de kraamzorg aangevraagd. Is dit nou voldoende of moet ik mij ook nog bij het kraamburo aanmelden (of doet de verzekering dit automatisch). Het is mij allemaal niet meer duidelijk, al die regel dingen!

18. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik ben ook verzekerd bij zilveren kruis en wat ik ervan begreep regelt de verzekering het en krijg je straks vanzelf bericht van het kraamburo.
    (je kan ze ook een mailtje sturen)

19. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik zit ook bij het Zilveren kruis en hun regelen je kraamzorg dus je krijgt vanzelf bericht van Zilveren kruis en je kraamburo wie hun hebben geregeld voor je.

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Ik zit ook bij Zilveren Kruis, als je wilt kun je hier een voorkeursburo opgeven (als je een voorkeur hebt). Dit moet je doen voordat ze iest voor ju hebben gevonden... Soms wil een verloskundige graag met een bepaald buro samenwerken, dit kan je dan dus regelen..

Groetjes Lisette

Share This Page