Zwanger worden na koper spiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MotherOfAnAngel, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Gisteren is mijn koper spiraal verwijderd tijdens mijn eisprong die ook gisteren/vandaag is...
    Eergisteren hebben we gezelschap gehad.
    Nu begreep ik dat je zwanger kan worden van de gemeenschap in de week voor het verwijderen.

We gaan alles op zijn beloop laten. Officieel pas wilde ik er voor gaan vanaf juni als de jongste 1 is. (Vriend wilde het al een paar maanden)
    We gaan niks plannen deze maanden met verplichte moetjes. En we gaan het gewoon zien als het komt dan komt het.

Maar vraag me af. Ze zeggen dat je dus direct zwanger kan worden. Maar sperma is toch dood gegaan door de koperspiraal nog? En baarmoederslijmvlies is slecht door de koper waardoor een innesteling ook onmogelijk is?
    Of is dat gelijk hersteld bij verwijderen?
    Ben gewoon benieuwd of er echt kansen zijn deze maand.

Heb niet eens testen in huis:p

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Je kan direct zwanger raken na verwijdering van koper spiraal, t is niet nadelig voor t sperma :) want koper spiraal scheid geen hormonen af, het sluit alleen je baarmoedermond af :)

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.023
    4.996
    113
    Vrouw
    Het koper veroorzaakt o.a. een steriele ontsteking in je baarmoeder waardoor het slijmvlies zich niet opbouwt. Zodra je het koper verwijdert, gaat die ontsteking weg en gaan je hormonen ervoor zorgen dat het slijmvlies weer normaal opgebouwd wordt. Ook raken de zaadjes dan niet meer verlamd zodra het koper is weggehaald. Je kunt dus idd al heel snel zwanger worden.

Nu ik dit typ vraag ik me af hoe ze ooit hebben ontdekt dat koper deze werking heeft :roflmao:

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  4. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Haha nou! Dat vraag ik me vaak af bij dingen "hoe zijn ze erop gekomen?"

5. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik ben de dag van verwijderen meteen zwanger geworden, alleen is het eitje niet goed ingenesteld en is het een biochemische zwangerschap geworden
    De maand erna wel goed zwanger

6. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ahhh
    Biochemical zwangerschap ook 2x gehad. Dat is naar...:$
    Wel mooi dat je de maand erna wel goed zwanger mocht zijn :D

Nou mijn temperatuur is vandaag omhoog dus 1 dag na verwijderen de eisprong effectief gehad . En ook gemeenschap :rolleyes: dus we gaan het zien

Deel Deze Pagina