Licht bloedverlies en nu erg onzeker

Discussion in 'Zwangerschap' started by Irene82, Nov 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Irene82

Irene82 Actief lid

Dec 20, 2006
    112
    0
    0
    Gisteren heb ik na mijn ontlasting licht bloedverlies gehad bij afvegen. Het was roze en niet veel. Later werd t bruinig en was ook alleen bij afvegen. Heb de vk gebeld en die zegt dat t waarschijnlijk komt door persen bij ontlasting en is er een vaatje gesprongen. Ik had gisteren ook geen last van buikpijn. Nu vandaag heb ik nog steeds bij afvegen heel een klein spoortje bruin op wc papier zitten, dit kon nog goed zei de vk. Maar toch ben ik niet gerust heb namelijk vanaf vandaag wel meer steken in m'n buik, niet dat ik het niet kan houden maar echt zeurderige pijn links bij m'n lies en af toe een geborrel niet normaal. Ben zo bang dat het mis gaat. Kan pas over twee terecht voor echo. Hebben meer mensen dit meegemaakt, en is dit goed of slecht afgelopen...

2. Niet meer actief

Kan idd een vaatje zijn die gesprongen is.
    Niet echt iets om je zorgen over te maken.
    Mocht het erger worden, zou ik weer de vk bellen.

3. Niet meer actief

En bij mij was het trouwens gewoon een innsetelingsbloeding.
    Maar daarna kreeg ik erg veel helderrood bloedverlies, in een keer.
    Gelijk de vk gebeld natuurlijk, zij vertelde me dat dat kon komen, omdat ik te veel zware dingen tilde, of me te druk maakte, dat er bij mij ook een adertje gesprongen was.
    Maar alles was goed met de kleine ;)

4. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo meid!

Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor!
    Heel veel vrouwen hebben het en ik heb het ook gehad.
    Zoals de vk ook al zei, is het zeer waarschijnlijk een gesprongen vaatje in je baarmoedermond.
    Je baarmoedermond is tijdens de zwangerschap heel erg doorbloed.
    Zo'n vaatje kan springen doordat te hard persen bij de ontlasting of door sex en soms ook zomaar.
    En je had vandaag bruine afscheiding en dat duidt op oud bloed, dus het wondje is al dicht.
    Die steekjes komen vast door het groeien van je baarmoeder en dat is ook heel normaal.

Heel veel plezier bij de echo over 2 weken!

Liefs Elly.

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoi!

Ik heb sinds ruim anderhalve week af en toe last van wat gekleurde afscheiding en ook van steekjes en een strekkerig gevoel in mijn onderbuik. Overal lees en hoor je dat dit niets hoeft te zeggen en er gewoon bijhoort (vooral het zeurderige gevoel: er gebeurt nogal wat in je buik natuurlijk): afwachten dus... Vervelend he? Ik word gek van het wachten... Ik krijg ook over twee weken een echo, maar weet niet hoe ik die twee weken door moet komen. Volgens mij jank ik de hele tent bij elkaar dan van de zenuwen trouwens... :oops:

6. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen, ik heb het in mijn vorige zwangerschap verschillende keren gehad dat ik bloed verloor, maar gelukkig is alles goed gegaan...
    Al die gekke gevoelens in je buik staan er waarschijnlijk idd helemaal buiten, maar wel weer extra reden om je zorgen over te maken...
    Kan het me allemaal helemaal indenken, probeer toch zoveel mogelijk te genieten de tijd gaat na de 12 weken zo snel..

Groetjes Catheleine

7. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

Sep 27, 2006
    2,510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    ik heb precies hetzelfde gehad maar dan bij 9 weken.Hierna nog diverse bloedingen gehad en nu weer veel bruinverlies. Met het kindje is alles ok trouwens!

8. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Had net met naar de wc gaan helderrood bloed op het wc-papiertje. Ben wel aan de diarree dus misschien ook een adertje geknapt. Zit hier gewoon te janken achter de computer.... :(

PS Ben trouwens 10 wkn

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Dat is niet leuk :(. Het schijnt vaker iets onschuldigs te zijn dan de voorbode van 'onheil'. Maar ik kan me de jankbui levendig voorstellen! Vreselijk die onzekerheid... Sterkte! Ik hoop dat het snel weer voorbij is...

Liefs en groetjes,

Esther

10. Irene82

Irene82 Actief lid

Dec 20, 2006
    112
    0
    0
    Nou weet er alles van, heb woensdag ook alles bij elkaar gejankt, dacht echt dit gaat mis. Donderdag nog last van afscheiding bruin/roze maar vanaf gisteren weer alles ok, ook buikpijn is minder. Toch is het nu nog spannender geworden, je maakt je toch zorgen. Kan ook niet wachten tot 22 november, m'n 1e echo. Ik zei al ik ga slapen en maak me rond die tijd maar weer wakker. En nu als ik weer wat krampjes heb of ik denk dat ik wat voel, gelijk checken op de wc. Moet ook niet te veel stressen da's ook niet goed. Ik zie het wel positief, maar extra angst nu na woensdag. Succes allemaal, t is waarschijnlijk allemaal onschuldig.

11. Niet meer actief

Ik had met 13 weken erg veel helder-rood bloedverlies.
    De hele wc lag er vol mee, dus had ook de vk meteen opgebeld, ze was bij mij thuis gekomen, en alles was in orde met de beeb ;)

Share This Page