Pijnscheuten in vagina, wat is dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debbie1988, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen,

Ik heb nog een vraagje, ik heb de laatste tijd best wel last van pijnscheuten in me vagina. Nu vraag ik mij af wat kan dit wezen? Het is best wel vervelend namelijk. En dan heb ik nog een vraagje, ik heb soms het gevoel net alsof me buik uit elkaar knapt wat is dit?

Groetjes debbie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Debbie,

hoe ver ben je zwanger? Pijnscheuten zijn eigenlijk heel normaal in de zwangerschap, maar kunnen verschillende oorzaken hebben. Door de toenemende druk van je baarmoeder kan er sneller een zenuw klem zitten in je lies/vagina streek, als je dan even gaat verzitten wordt de pijn meestal minder. Ook de banden van je baarmoeder rekken mee met de groei en die kunnen ook stekende pijnen geven. Een warme kruik wil wel eens helpen.

Het gevoel dat je buik uit elkaar knapt komt waarschijnlijk harde buiken. Die kunnen geen kwaad, maar kunnen wel erg vervelend zijn. De een heeft er meer last van dan de ander. Als je druk bent geweest, heb je er meestal ook meer last van. Luister naar je lijf en neem even rust als dat nodig is.

Groetjes Brigitte

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Oké alvast bedankt voor je antwoorden, ik ben 31 weken en 2 dagen zwanger dus. Ik dacht zelf misschien indalingsweeën?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Debbie,

je bent nu ook precies in een tijd dat je veel harde buiken kunt hebben. Je kindje is nu bezig met een groeispurt en de banden rond je baarmoeder rekken snel mee. Dat kan die pijnlijke steken in je lies/vagina streek verklaren. Indalingsweeen zou kunnen, is nog wel wat vroeg, maar het kan. Soms zit er ook een blaasontsteking achter, mocht je de klachten houden of ze worden erger is het een idee om eens een plasje naar de huisarts te brengen.

Groetjes Brigitte

5. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Ja inderdaad, want vorige keer was me kindje ook 3cm in 3weken tijd gegroeid dus. Heel erg bedankt voor je antwoord, ik vind het heel fijn dat jullie hier zijn echt waar. Mag ik je nog ff snel iets vragen, wat is ongeveer normaal kwa bevallen voor een eerste kindje? Want ik heb het stiekem al een beetje gehad namelijk ;), en om nou tot en met 42 te dragen dat lijkt me echt niks :(:(:(:(

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Debbie,

de meeste eerste kindjes komen rond de 41 weken zwangerschap. Bij jou is er nu nog helemaal niets van te zeggen, maar als je nu tussen de 40 en 41 weken bent (als je toch niet stiekem eerder bent bevallen...;) vraag dan aan je verloskundige wat zij verwacht. Soms kun je aan een buik voelen of het rijp aanvoelt of niet en soms biedt een inwendig onderzoek meer zekerheid.
    Hou nog vol hoor, je moet nog even... maak er wat leuks van.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina