Waarom is ibuprofen/paracetamol slecht?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door WendyB, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Weet iemand waarom ibuprofen/paracetamol slecht is tijdens de zwangerschap?

En is het ook al slecht als je bezig bent om zwanger te worden?

Groetjes Wendy.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Tja, waarom is bv roken slecht? Omdat er bepaalde stoffen niet gefilterd kunnen worden door de placenta (meen ik) en dit komt dan direct bij de kleine terecht. Ik denk dat t voor dit t zelfde geldt.

3. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    paracetamol is niet zo slecht hoor. Mag je ook gewoon slikken tijdens de zwangerschap. Wel met mate natuurlijk.

In de andere pijnstillers zit een bestanddeel dat slecht is voor het ongeboren kind en dat zit niet in paracetamol.
    Dit wist je waarschijnlijk al maar het is het enige dat ik ervan weet, hihi

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je mag wel paracetamol nemen. Tenminste dat is wat mijn VK heeft gezegd.

Waarom je geen Ibuprofen mag is mij niet bekend. Er zal wel wat inzitten wat schadelijk is voor het kindje.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    artsen zij zo ie zo al neit erg weg van brufen
    zit spierverslappers in en denk dat het daarom ook zo slecht is als je zwanger bent

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

ibuprofen is ook bloedverdunnend, maar weet ook niet of dat de reden is.

ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig...

lidwina

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dit vond ik via google:

Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, of binnenkort wil worden?
    En als ik borstvoeding geef?
    Als u zwanger bent kunt u dit middel beter niet zonder begeleiding van uw arts gebruiken, zeker niet de laatste 3 maanden. Het kan verschillende problemen geven, zoals verlenging van de zwangerschap en weeën-remming. Overleg dus met uw arts zodra u zwanger bent, of wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel.
    Dit middel komt ook (in zeer geringe hoeveelheden) in de moedermelk terecht. Als u zich aan de voorgeschreven dosering houdt, zal dit bij uw baby geen nadelige effecten teweeg brengen. Wel bestaat de kans dat uw baby via de moedermelk gesensibiliseerd raakt voor ibuprofen, waardoor bij later gebruik ernstige allergische reacties kunnen optreden. Twijfelt u, overleg dan met uw arts of apotheker.

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    mmhhhh, gewoon maar niet nemen dus!

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    pijnstillers zoals ibuprofen en naproxen mogen in het laatste trimester ook niet gebruikt worden omdat er anders kans bestaat dat de verbinding tussen aorta en longen (ductus botali of arteriosus) te vroeg sluit en dit is nadelig voor ontwikkeling van de longen.

Oftewel: Neem paracetamol!

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ibuprofen is een ontstekingsremmende pijnstiller en behoort tot de groep van de NSAID's; kenmerk daarvan is o.a. dat het het bloed verdund en op de maag werkt. Paracetamol behoort NIET tot deze groep en kan daarom altijd veilig gebruikt worden ook tijdens zwangerschap. Let op: dit geldt niet voor paracetamol/codeine en paracetamol/coffeine.
    Ibuprofen is geen spierverslapper!! het kan wel een verkramping minder maken.

11. Cath

Cath Actief lid

11 sep 2006
    225
    0
    0
    Toen ik zwanger van mijn dochter was, kwam er net een artikel over een onderzoek naar zwanger en ibuprofen. Voor de zwangerschap slikte ik die wel eens voor hoofdpijn en kiespijn. In het artikel stond dat het wetenschappelijk bewezen is dat ibuprofen en aanverwante medicatie een miskraam kunnen veroorzaken.

NIET GEBRUIKEN DUS!

Mijn lief was zo bang dat ik het zou gaan slikken, heeft pardoes alles weggegooid ;)

12. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    de laatste 3maanden mag je niet nemen, staat op het pakje nurofen :)
    liefs,Marit

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat Jingels zegt klopt ! Ibuprofen is GEEN spierverslapper en bloedverdunner. Voorbeeld van spierverslapper is: diazepam (valium), voorbeeld van bloedverdunner is: aspirine.
    Ibuprofen kan wel invloed hebben op je vruchtbaarheid.
    Hier een goede link voor je:
    http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/I/ibuprofen.asp

Paracetamol mag je gewoon gebruiken bij zwangerschap(wens)

14. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.

Ik maak me wel zorgen. Ik heb 2 ibuprofen genomen (die van het kruidvat) in de eerste 3 dagen van mijn menstruatie. Zou dit al schadelijk kunnen zijn???? Ik dacht tot mijn eisprong kan het geen kwaad, maar begin toch te twijfelen.

Liefs Wendy.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Kan vast geen kwaad hoor, ik nam het ook wel eens als ik ongi was en erge buikpijn had.

16. bipi

bipi Lid

28 aug 2006
    84
    0
    0
    het kan geen kwaad als je ibuprofen tijdens je ongi neemt, als je er maar niet teveel neemt (max 2 per dag). Zodra je ei eraan komt is het niet verstandig om het nog in te nemen..
    Hopelijk ben je wat wijzer geworden.
    Succes,
    Groetjes Bianca

17. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb nurofen, en op de verpakking staat dat je het alleen niet in de laatste 3 maanden van de zwangerschap mag nemen.
    Als ik knallende koppijn heb (is nu 2 keer voorgekomen) neem ik er wel 1.
    Anders word ik echt niet goed.
    Paracetamol werkt bij mij niet, nooit gedaan ook.
    Maar ik zal het zeker niet in het laatste trimester nemen, en ook niet als de pijn draaglijk is.

Deel Deze Pagina