Beste verloskundige, Wat ben ik blij dat hier op het forum de mogelijkheid bestaat om vragen te stellen! Telefonisch kan ik bij mijn eigen verloskundige op dit moment niet terecht en ik zit toch wel met een brandende vraag. Ik ben nu 8 weken zwanger. 's nachts wordt ik heel vaak wakker aangezien ik dan echt pijnscheuten in mijn rechterzij voel en soms aan de linkerkant. (iets meer naar de buik toe, dus niet helemaal in de zij) Ook heb ik dan last van pijn onder in mijn rug. Weten jullie hoe dit kan? De pijnscheuten zijn best heftig maar zijn ook zo weer weg als ik anders ga liggen. Moet je zo vroeg tijdens de zwangerschap al rekening houden met je houding tijdens het slapen? Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie. Groetjes Wendy
Hoi wendy, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hoeft geen rekening te houden met slaaphoudingen het belangrijkste is dat jij lekker ligt. De pijnscheuten die je voelt zijn afkomstig van je banden. Deze kan jeinderdaad voelen als je van houding verwisseld. bij omdraaien in bed, bij lang staan/lopen, te snel opstaan. Het kan geen kwaad. En word veroorzaakt door het steeds zwaarder en groter worden van je baarmoeder. Groetjes imke