IVF/ICSI hormonen in de ochtend of de avond spuiten??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jufaman81, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dag dames,

Ik begin morgen met de 1e spuit van onze 3e ICSI-poging.

De vorige 2 pogingen spoot ik (de deca en menopur of gonal-f) in de avond. Maar ik lees van andere dames dat zij ook vaak in de ochtend (moeten) spuiten. Is het beter om in de ochtend te spuiten?

Ik twijfel of ik de spuit in de ochtend moet gaan zetten of in de avond....

Wanneer spuit jij? en waarom?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Jufaman81

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier 's avonds. Dan kun je je dosis na de meting van die dag meteen aanpassen. Plus dat het 's avonds praktischer was, omdat ik dan over het algemeen wel rond hetzelfde tijdstip thuis was.

Hier wel eens nagevraagd bij de gyn, omdat sommigen 's morgens moeten spuiten. Ze gaf echter aan dat het tijdstip niet uitmaakt, zolang je het maar elke dag op dezelfde tijd doet.

3. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #3 Switi, 20 dec 2013
    Laatst bewerkt: 20 dec 2013
    Jippie,

Grappig, bij ons wordt juist dat argument van dosis aanpassen gebruikt om 's ochtends te laten prikken en als je een fm hebt willen ze dat je pas na de echo gaat spuiten of stoppen afhankelijk van hoe groot de follikels zijn.
    Ik weet niet of het nog uitmaakt dat ik voor IUI moest spuiten maar dat lijkt me enkel voor de dosis relevant. :)

Edit: 's ochtends vind ik zelf wel handiger omdat de spuit op mijn nachtkastje ligt en ik direct kan prikken zodra ik opsta en 's avonds niet in de knoei kan komen met sporten, eten, bezoek, spuit meesjouwen, waar privacy om te prikken etc.etc. :)

4. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    In de ochtend voor 12.00 uur en bij mijn ziekenhuis doet precies als wat zoetje noemde.

5. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    En bij ons was het zoals bij Jippie.
    In de avond zodat ze bij de echo konden beslissen of we meer of minder moesten spuiten nadien.

6. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Umc Utrecht wil tussen 16.00-20,00 daar er s middags overleg is met de artsen voor alle iui/icsi/ivf patienten
    en dan kan evt je dosis worden aangepast

7. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    hier ook altijd s avonds rond een uurtje of half 6 a 6 uur. Dan kon vriendlief ook meehelpen met klaarmaken en prikken wat ik zelf echt als heel prettig heb ervaren. De pregnyl moet ook altijd avonds laat gezet worden en idd als de dosis opgehoogt moest worden kon dit meteen dezelfde avond.

Kan ook iemand die in d.d. zat en zij moest en s morgens en s avonds prikken dus dat kan ook nog.

succes

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik spoot 's ochtends decapeptyl en 's avonds Gonal-F.
    Bij mij werd ook het argument gebruikt dat de dosering aangepast kon worden direct na de echo.

Succes Jufaman!! Ik hoop dat deze poging jullie wens in vervulling laat gaan!

9. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hier s avonds met als argument inderdaad dat de dosis nog kan worden aangepast.

Succes!

10. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik heb besloten, om net als de vorige 2 pogingen, in de avond te gaan spuiten. Dusssssss vanavond 20 uur gaat het weer gebeuren!

Bedankt voor jullie reacties!

11. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Spannend hoor. Op naar een succesvolle poging!

Deel Deze Pagina