hallo dames, de laatste dagen is mijn zoontje snacht wakker en dan voel ik hem dan eeft hij koude armen en handjes maar ook zijn benen voelen koud aan. zijn nekje voelt normaal aan. hij heeft romper met korte mouw, pyama + broekje en slaapzak en een deken en soms doe ik snachts extra dekentje over. hebben jullie nog tips? hij gaat ook vaak boven de dekens.
Als hij een pyjamabroekje en slaapzak aan heeft, hoe kunnen zn beentjes dan koud aanvoelen? Is de slaapzak dan wel dik genoeg? En je schrijft dat hij boven de dekens gaat? Dan maakt dat toch niet uit want zn slaapzakje hoort hem lekker warm te houden. Hoeveel graden is het in zn kamertje? Mijn zoontje heeft altijd koude handjes als ie slaapt (maar wordt er niet wakker van), maar zn beentjes zijn altijd heerlijk warm in zn slaapzak. En zn nek voelt ook altijd warm aan. Mn zoontje slaapt enkel met een hemdje, een pyjamatruitje, onderbroek en slaapzak. Sinds gister wel een dikkere winterslaapzak. Als ik naar bed ga leg ik nog een dekentje over hem heen maar die blijft nooit lang op hem liggen, hij rolt er meestal op.
Mijn dochtertje heeft sinds een paar dagen een extra warme velours pyama (bij de Hema gekocht) en ik merk wel dat ze er echt beter door slaapt, ze wordt niet meer wakker 's nachts. Winterslaapzak gebruik ik hier nog niet, maar deze pyama+zomerslaapzak+lakentje+dekentje is voor nu genoeg.
Klinkt bekend, ons meisje heeft soms ook van die koude armpjes, voetjes gaat nog wel. Ze heeft een romper, pyama en een winterslaapzak met mouwtjes aan. Zolang ze onder de deken blijft is er niets aan de hand, maar ze ligt om de haverklap boven in bed. Als ze nu eens bleef liggen dan voelde ze veel minder koud.
Mijn zoontje slaapt vlakbij het raam, eigenlijk gewoon daarnaast.. en mijn slaapkamer is best koud maar hij voelt ook gewoon lekker warm aan. Soms doe ik hem in zijn romper in een warme slaapzak...koude armpjes wel maar voetjes en beentjes wel lekker warm hoor. Misschien is je babykamer te koud? 20 graden is prima voor kleintjes.
hoi, hier heeft ze vooral koude handjes. ijskoude. ze heeft nu romper korte mouwen + polar slaapzak van baby boum. het is 20 gr op haar kamer. mijn vraag is even : die dekens, mijn dochter zakt af in bed. in ziekenhuis overlaatst lags ze andersom helemaal van onder in bed. dus die deken durf ik niet zo goed, blijven jullie kids dan vrij mooi liggen??? gr
Koude handjes oid is helemaal niet erg. Voor beentjes of armpjes zou ik even een dikker slaapzakje gebruiken, zodat, als ze boven de dekentjes komen, wel warm genoeg blijven... En even aan het nekje voelen. Als die warm genoeg aanvoelt, dan heeft je kindje de juiste temperatuur! Liefs
Mijn kindje ligt op allerlei verschillende manieren op bed. Ik ben dus sinds kort wel echt bang dat hij onder zn dekens terecht komt, dus heb ik nu van die warme dekens waar hij doorheen kan ademen (naam kwijt) en verder zn slaapzak en meer niet.
Ik heb trouwens meegemaakt dat mijn kleine idd erg koud aanvoelde, herinner ik me weer... Ik hem helemaal warm ingepakt en nog was hij koud ja... Ik z'n temp gemeten en toen was hij 34 gr. WAT? ik in paniek... huisarts gebeld langs gegaan, en die man deed of het heel normaal is. Hij zegt dat babys nou eenmaal steeds veranderen van temp. Dat bleef een tijdje aanhouden ja.. maar daarna is het weer normaal geworden.
hij heeft wel een zomer slaapzak nog aan! dus misschien dan toch maar de iets dikkere pakken kijken of het beter gaat!
Ja, je kunt altijd nog een dikkere slaapzak en of pyjama proberen. En zelfs een lange mouwen romper onder de pyjama. Koude handjes is niet erg, maar verder is wel heel vervelend als ze er wakker van worden. Maar 20 graden op de slaapkamer gaat ons niet lukken met enkel glas... Afgelopen winter hebben wij de verwarming wel eens aangehad snachts. (hij was net geboren). Ook legden we dan een badhanddoek als rol langs de onderkant van het raam.
Is inderdaad heel normaal! Komt heel veel voor en vaak na een periode van koorts.. ik vond het ook maar een raar iets dus had ook de hap gebeld..
Hier is het rond de 18gr op haar kamertje. Ze draagt nu 's nachts een romper met lange mouwen (elastische van de HEMA), daarover nog een dunnere zomerpyama en een winterslaapzak zonder mouwen. Verder geen dekens, want daar blijft ze niet onder liggen en ze gaat door heel het bed 's nachts. Zou inderdaad een winterslaapzakje gebruiken en evt een romper met lange mouw onder de pyama (als er geen mouwen aan de slaapzak zitten)....