Vlak na de eerste echo heb je vaak een afspraak bij de... hoe heet zo iemand? die je vertelt wat je wel of niet mag eten omdat het slecht zou zijn voor de ontwikkeling van het embryo.. de diëtist? Anyways, dat gesprek heb ik dus ook gehad en toen is mij dus ook verteld dat teveel thee slecht was. Mij werd groene thee aangeraden. Nu vind ik dat niet te z**pen, maar ben verder ook niet iemand die een pot thee (Engelse melange, ook de enige thee die ik lekker vind) van een liter zet en alles zelf opdrinkt. Heb in de ochtend 1 bakje en meestal in de middag nog 1. Sporadisch neem ik er in de avond nog 1 (en 3 kopjes per dag maximaal werd mij geadviseerd). Mijn vraag is nu eigenlijk: ik ben inmiddels (zo goed als) 30 weken zwanger. Geldt het "veel thee is slecht voor de baby" nu eigenlijk nog steeds? Ik drink uiteraard nog steeds geen liters thee, maar als ik door/bij omstandigheden meer thee krijg aangeboden dan die 3 per dag, kan dit dan veel kwaad voor de baby? Bedoel, die is toch qua "basisontwikkeling" helemaal klaar nu..? Als ik t mis heb, hoor ik t ook graag!
Ik heb nog nooit een gesprek met een diëtist gehad. Gewoon een folder van de verloskundige van het voedingscentrum. Zwarte thee bevat theïne dus cafeïne wat in grote mate niet goed is voor je kind. Maar 2/3 bakjes van die thee per dag kan prima. Anders groene thee, rooibos, kruidenthee etc staat vaak op zonder theïne.
Nog nooit een gesprek met een diëtiste gehad over voeding tijdens de zwangerschap hier. Ik volgde de lijst van het voedingscentrum en gebruikte daarbij ook een beetje mijn eigen verstand aangezien bij de oudste wel dingen mocht eten/ drinken die 2 jaar later opeens volledig uit den boze was.En daarbij zijn de adviezen in het buitenland weer totaal anders dan hier. Zwarte thee heb ik trouwens gewoon gedronken net zoals af en toe cola en zo. Koffie dan weer niet maar meer omdat ik dat niet lust. Het enige wat ik vermeden heb is trouwens alcohol en rauw vlees.rauwmelkse kazen heb ik wel naar gekeken maar ben ik niet tegengekomen bij de kaassoorten die ik at.
In principe gelden eetregels voor de gehele duur van de zwangerschap. Alles wat jij eet en drinkt krijgt de baby ook. Daarom zijn giftige dingen (zoals nicotine) echt not done, en worden risicovolle dingen (zoals rauw vlees, rauwe melk) afgeraden. De baby is met 30 weken nog zeker niet klaar, oa. de hersenen zijn volop in ontwikkeling. De basis is pas af met +/- 40 weken, wanneer het geboren wordt. Dat gezegd hebben heb ik nooit te horen gekregen dat thee niet goed zou zijn. Kan me voorstellen dat vanwege de cafeïne je geen liter moet drinken, maar 2 koppen op een dag? Why not?
Misschien een tip : Bij AH (op andere plekken heb ik ze nog niet gezien) kun je Fruit Fusion thee kopen van Pickwick. (Zonder theine) er zitten 4 smaken in. Echt een uitkomst. Heb zelf al heel wat pakjes verslonden, en er nog 4 in voorraad. Een eetadvies geldt inderdaad voor de gehele zwangerschap.
Smaakjes thee vind ik zooo smerig... Al vanaf het moment dat ik thee lekker begon te vinden heb ik altijd alleen maar Engelse melange gedronken (met een scheut melk en wat suiker - echt op zn Engels) Heel af en toe wel eens een Earl grey, maar die vind ik ook niet echt lekker. Maar dan blijf ik toch maar bij de maximale 3 koppen op een dag.
Ze hebben bij AH ook gewone normale thee zonder theine. Ik vind smaakjes thee heerlijk. Haha! Dus voor mij is het echt een uitkomst.
Ik leef op thee Gewoon normale Engelse thee. Ik drink niet anders dan dat eigenlijk. Nu drink ik sowieso geen sterke thee dus maak me ook niet zo druk erover. Drink bijna nooit koffie. Daarnaast zit cafeïne ook in ijsthee en chocolade bijv.
Vorige keer geen diëtist gezien en nu ook niet, nog nooit van gehoord dat iemand daarheen moest. Maar thee drink ik gewoon hoeveel ik wil, dat is de ene dag niks en een andere dag 5 mokken
Ik ben een echte theeleut en fan van English Blend met melk. Ik heb tijdens de zwangerschap ook witte thee gedronken ter afwisseling, stuk beter te doen dan groene thee. Misschien voor jou ook een optie.
? Hier bij beide zwangerschappen nooit zo iemand gezien hoor. Alleen bij de eerste zwangerschap de verloskundige en bij de tweede de gynaecoloog. Ken verder in mijn omgeving ook niemand die naar een diëtiste ofzo moest toen ze zwanger waren. Verder mocht ik gewoon alles eten en drinken, behalve dus rood vlees (lust ik sowieso al niet), ongepasteuriseerde kaas e.d.. Thee (kruidenthee) dronk ik ook gewoon, zo'n 3 kopjes per dag.
Ik heb ook bij geen enkele zwangerschap een diëtiste gezien. Ik dronk 1 kop koffie per dag en heel soms een kop Rooibos thee. Ik zou gewoon genieten met mate.
Ik heb bij beide zwangerschappen (2014 ook) een diëtiste gesproken. Geloof in ieder geval dat het een diëtiste was. Wellicht komt dit omdat ik in het ziekenhuis onder controle sta? (Schijnt zeldzaam te zijn dat je zo'n gesprek krijgt als je net zwanger bent, als ik jullie zo hoor... ?)
Ja ik denk echt dat dat een uitzondering is, hier 2x verloskundige en 1x gynacoloog en alleen bij de eerste heeft de verloskundige even snel aangekaart wat wel en niet mag/kan met eten en drinken. En dat als ik wilde een folder erover bij de muur kon pakken. De andere 2 zwangerschappen was het zo van je weet nog wel wat wel of niet mag.en als je vragen hebt hoor ik het. Verder hoor ik alleen over na een diëtiste gaan als er sprake is van (zwangerschaps) diabetes is.
Denk ik niet, ik heb het in elk geval nog nooit gehad, ook niet in het (academisch) ziekenhuis. Wel een keer een afspraak/intake met een verpleegkundige die dacht dat ik een IQ van 32 had, 16 jaar was en mijn eerste kind kreeg ofzo (wat allemaal niet waar was, was mijn 3e, was 36 en mijn IQ ligt wel wat hoger ) en het nodig vond te vertellen dat ik de sla wel eerst moest wassen voor ik die opat... naar aanleiding van een vragenlijst die ik had moeten invullen.