vliezen breken bij 1 cm ontsluiting?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tresje, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hallo allemaal
    ik ben vandaag 41+3 zwanger van ons 3e kindje. weet niet wat me overkomt, heb met mn andere kids nooit zo overtijd gelopen.
    nu ben ik vrijdag gestript. had 1 cm ontsluiting. helaas heeft t niet geholpen. heb wel veel last van voorweeen maar dat ook al 3 weken!
    nu ging de vk bespreken of ze thuis mn vliezen gingen breken dinsdag. ben dan 41+5. dat om de bevalling op te wekken.
    alles beter dan inleiding, ja toch? het wordt ook al geschat op zo'n 4300 gram, dus mag wel komen hoor!
    nu is mijn vraag...heeft er iemand ervaring met het breken van de vliezen door de vk om de bevalling in gang te zetten. dus als je nog geen weeen uit je zelf hebt??
    en ben je toen snel bevallen of moest je alsnog aan een infuus???
    alvast bedankt!

2. lies276

lies276 Niet meer actief

bij mij was het een combinatie; én de vliezen werden gebroken én ik ging aan het infuus.
    uiteindelijk duurde het toen een uurtje of vijf voordat ik mijn zoon (nr. 2 destijds) in mijn armen had.
    sowieso heel veel succes gewenst enne.......misschien begint het nog spontaan???!!

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik ken iemand die na het breken van de vliezen direct begon met bevallen. Dus zonder infuus. Het breken van je vliezen is voor je kind echt een duw om geboren te gaan worden!

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik liep bij de derde ook aardig over tijd. Ik had geen weeen wel wat harde buiken en bleek zonder dat ik het wist al vijf cm ontsluiting te hebben. Had nergens last van daarvoor. Ik kwam daarna DIRECT in een weeenstorm en binnen anderhalf uur was de derde geborden.

Houd hier dus wel rekening mee;) Mij is het echt overvallen zo van nergens last van ineens in een complete weeenstorm. Ik was hier niet op voorbereid.

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik werd ingeleid,
    Maar toen mijn vliezen werden gebroken lag ik eerst een uur zonder infuus.
    5 minuten nadat mijn vliezen gebroken waren kwamen de weeën wel op gang.
    Heb het infuus dus wel gekregen maar pas een uur na het breken van de vliezen.
    Infuus hoefde ook bijna niet verhoogd te worden.
    Vanaf het breken van de vliezen duurde het toen 5.42 minuten.

Bij de tweede ook vliezen gebroken maar toen kwamen er geen weeén spontaan op gang.

6. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Precies!

Bij 41.4 heeft gyn de vliezen gebroken en loos ging het:D Meteen , echt letterlijk meteen, heftige weeen. En 2,5 uur later was ze er!

Maar ik dacht dat vk vliezen niet mag breken, tenminste, alleen in zh.
    Bij mij zijn alleen de vliezen gebroken, verpleegster kwam voor infuus maar zag direct dat het al niet meer nodig was:p Toch word dit een inleiding genoemt.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier konden ze pas vliezen breken vanaf 2,5 - 3 cm

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    tresje ik zou eerlijk gezegd niet meer thuis willen bevallen als ik zo overtijd liep..

Maar even on topic: gisteren is iemand die ik ken bevallen nadat de avond ervoor haar vliezen waren gebroken door de vk bij 4 cm. Ze was net voor de 40 weken.

Ik zou nooit mijn vliezen durven te laten breken bij weinig ontsluiting, want bij beide vorige bevallingen kreeg ik meteen persweeen en persdrang nadat de vliezen door de vk waren gebroken (bij 10 en bij 8 cm). De eerste is dus met 10 cm geboren en de tweede met 8 cm.)

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier zijn de vliezen gebroken nadat ik dankzij hormoongel 1 cm ontsluiting had. Zat binnen 10 minuten in een weeënstorm. Helaas bleef de ontsluiting bij 4 cm hangen waardoor ik alsnog infuus kreeg.

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Weken voorweeen en gestript hielp niet, vk thuis vliezen gebroken. 5 uur na het breken mn dochter geboren. Alleen.... Had ik uiteindelijk wel aan het infuus gemoeten want ik heb maar een wee of 10 gehad en geen persweeen.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij beide kinderen zijn mijn vliezen door de verloskundige gebroken.
    De eerste keer dacht ik dat ik oefenweeën had, maar toen bleken het echte te zijn en had ik al 8 cm ontsluiting. Een kwartiertje na het breken van de vliezen had ik VO en kon ik gaan persen.

Bij de tweede was het zo afgesproken, omdat ik al 9 dagen overtijd liep. Ik mocht bellen bij het eerste gevoel van serieuze weeën en dan zou ze kijken wat ze kon doen. Ze kwam dus al toen ik nog maar 1 uurtje weeën had, ik bleek toen al 3 cm ontsluiting te hebben. Baby was nog niet ingedaald. Door het breken plofte hij ineens naar beneden en er brak onmiddellijk een weeënstorm los. Na nog 1 uur had ik nog maar 4 cm ontsluiting, dus eentje erbij. En een kwartiertje later is de baby toen geboren, gewoon thuis, dus niet echt ingeleid, alleen even op gang geholpen.

Deel Deze Pagina