probiotica werkt het echt ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb eigenlijk al jaren last van een vrij moeilijke stoelgang nu was ik opzoek naar iets wat het een beetje zou kunnen bevorderen!

Heeft er iemand ervaring met probiotica als actimel, activia of yakult ?
    EN werkt het ook ?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb van nature een erg onregelmatige ontlasting. Soms een paar dagen niet, soms 3 keer per dag..

Met actimel ging dat niet beter, ik kon bijna wel op de wc blijven zitten, ook na 2 weken doorzetten :(
    Yakult leek toen wel iets te helpen, maar niet erg veel. En nadat ik het eens ben vergeten te kopen, heb ik het niet meer gehaald.

Afgelopen voorjaar had ik door een antibioticakuur weer eens extra last. En na 2 dagen yakult was dat weer goed. Daarna 2 maand gebruikt en weer opgehouden. Kan niet zeggen dat het nu beter of erger is dan de laatste weken daarvan. Maar het hielp wel erg om de darmen op gang te helpen..

3. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Zelf geen ervaring mee, maar ik heb even een artikel voor je opgezocht: Probiotica, goed voor elk? - voeding - GezondheidsNet
    Succes!

4. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Gebruik al jaren yakult. Werkt bij mij super, maar ik heb dan ook pds. Meestal werkt yakult als je een darmprobleem heb. Met andere produkten geen ervaring.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Er is pas een heel topic over geweest. Ik kan het zo snel niet vinden, maar misschien jij wel ;).

Even een tip. Je kan het beste probioticapsules gebruiken, van bijv. solgar, phitaal etc. Hier zitten veel meer stammen bacterien en meer verschillende soorten in dan van die drankjes. Hiervan is de werking ook veel meer onderbouwd en een stuk minder commercieel uitgemolken dan bijv. Yakult.

6. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier ook altijd al een moeilijke stoelgang gehad. Had met yacult nooit echt veel succes. Nadat ik na een buikgriep weer erg last had, ben ik begonnen met probiotica capsules van Orthifloor. Hier merk ik wel echt verschil door. Als ik ze een dag niet gebruikt, heb ik er veel meer last van. Dan weer een dag wel en dan gaat het allemaal veel soepeler.

7. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    ik heb acticia gebruikt. Bij mij werkte het redelijk maar het is duur, vind ik.
    succes!

Deel Deze Pagina