Pijnstillers bij Fibromyalgie?! Heb jij ze en zo ja, welke?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesie1982, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    toch ook nog maar even in het openbare deel aangezien er best veel reacties komen van anderen die ook FM/cvs hebben: er is een hele goeie arts vooral voor fibromyalgie en CVS, Paul van Meerendonk. Hij is een regulier arts die het combineert met o.a. orthomoleculaire geneeskunde. Hij heeft een eigen praktijk en Epe en Utrecht. Op internet zul je geen persoonlijke site van hem tegenkomen, geloof me, die heeft hij ook niet nodig... zijn patienten weten hem te vinden ipv andersom, doordat er veel tevreden patienten zijn.
    ik ben er zelf ook langdurig behandeld en ben enorm opgeknapt. ik ga niet zeggen genezen want dat is niet waar, meer ik ben voor minstens 60% verbeterd! en langzaam maar zeker zijn er nogsteeds dingen die verbeteren. En dat is toch echt een hele vooruitgang! ik ken ook patienten die volledig pijnvrij zijn, en vanalles er tussenin.
    Een goeie aanvullende verzekering is wel handig want goedkoop is het niet (al worden de reguliere bloedtesten e.d. en reguliere medicatie natuurlijk wel vergoed!).
    Ik ben heel erg dankbaar wat hij voor mij gedaan heeft, ik weet zeker dat ik anders nu nog hele dagen gestrekt lag met heel veel pijn.

wie meer info wil oid mag natuurlijk een pbtje sturen.

2. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    @ Loessie1982: Als er in je maag nog wel B12 aangemaakt wordt maar net niet voldoende dan is dat "goedje"een mooie ondersteuning erbij.
    als je maag het echt TE weinig(of helemaal niet) aanmaak (te lage waarde) dan wordt het spuiten..

3. Within

Within Niet meer actief

Ik heb ook FM, diagnose in Augustus vorig jaar gekregen en sta nu op de wachtlijst voor de therapie.
    Ben op B12 getest maar die was voor mij voldoende om niet extra nodig te hebben.

Ik slik alleen Paracetamol en soms Diclofenac.

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb voor de dagen movicox gebruikt en voor de nachten amitriptyline in lage dosering (een anti depressivia die bij een lage dosering pijnstillend werkt.)
    Beide op advies van mn reumatoloog.
    Verder om de 4 weken mn b12 spuit want mn lichaam neemt dit niet op uit voedsel, pillen slikken heeft voor mij dan ook geen zin.

Als b12 verbetering brengt komt dat vaak niet omdat het de fybro verhelpt, waarschijnlijk heb je dat dan niet eens, maar omdat een b12 tekort op langere termijn dezelfde klachten geeft als fybro door een schade aan je zenuwstelsel.

Door zwangerschap, borstvoeding en zwangerschap slik ik nu al jaren niets meer , maar zal blij zijn als ik straks weer mn pillen mag gaan gebruiken.

5. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik heb ook FM. Ik ben de pijn aardig de baas en probeer het nog te doen met ibu 600. Ik zou in de eerste instantie een cursus van de thuiszorg doen, maar een collega van mij die ook FM heeft is daar heen geweest en van haar hoorde ik dat het eigenlijk ook heel veel praatsessies (in groep) zijn en dat veel mensen zich heel zielig vinden en dat je er bijna depri weg komt.

Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn zwangerschap helemaal nergens last van had en dat voelde echt geweldig. Nu is het na mijn zwangerschap dubbel en dwars terug gekomen. Maar ik kan er aardig mee omgaan en op het werk steunen ze me enorm.
    Het word vaak niet begrepen en ben erg blij dat het bij mij op het werk gelukkig niet het geval is. Meestal is het zo wat je niet ziet bestaat niet.

Heb zelf een website gemaakt omdat ik geen zin had om het iedere keer uit te leggen, gaf ik gewoon de site door en dan konden ze zelf weten of ze het gingen lezen of niet.

Heel veel sterkte!!

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik weet niet of jullie deze site kennen, maar voor mij viel toen wel een pot kwartjes ndat ik het gelezen had.

Vitamine B12 tekort, Addison-Biermer, Pernicieuze anemie

Voor de mensen die veel ibuprofen slikken, kijken jullie hier wel mee uit want dat zo onschuldige pilletje is erg slecht voor je hart bij langdurig gebruik.

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland

Ik weet het ik slik ook niet veel van die rommel hoor. Alleen als ik de pijn echt niet meer kan uithouden. En wat betreft die B12 daar ben ik in het begin voor het vast stellen van FM opgetest, en tijdens de zwangerschap ook nog weer dus ik neem aan dat dit bij mij wel goed zit.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    slecht voor je hart? Ik dacht alleen voor de maag?

Oei dan mag ik wel uitkijken. Want op hele slechte dagen overschrijd ik dagelijks wel 4 keer de max norm van ibuprofen. En dan neem ik er ook nog eens paracetamol bij.
    En dit doe ik al vele jaren.........

Deel Deze Pagina