Beste, Vandaag ben ik zo een 17 weken en 5 dagen ver. Ik kreeg vandaag op het werk op een gegeven moment een heel ongemakkelijk gevoel, ik kreeg in 1 keer precies een kramp tegen mijn rug en mijn rug deed redelijk veel pijn en ik voelde me op dat moment ook niet zo heel erg lekker en voor het eerst een klein beetje misselijk tijdens mijn zwangerschap. Ik ben naart toilet gegaan en ben rustig wat op adem gekomen. Nu is dit terug over en heb ik nergens geen last meer van. Kan iemand me soms vertellen wat ik daar heb megemaakt? Ik ben een beetje ongerust dat er iets met ons kindje ofzo zou kunnen zijn, het is nl ook ons eerste kindje en ik weet niet wat ik allemaal mag verwachten. Groetjes Valerie
Hoihoi, Waar in je rug zat het? laag of in het midden of tussen je schouderbladen? Het kan te maken hebben met omdat je baarmoeder steeds groter groeit je maag daardoor ook steeds een beetje meer moet gaan plaatsmaken voor de baarmoeder, voor nu voor de omliggende organen. Dit kan gepaard gaan met een onprettig geveol dit kan zelf enkele dagen aanhouden. Het kan geen kwaad. Imke
Immie, Ik kreeg precies een scheut onderaan in mijn rug. Het was precies of mijn kind tegen mijn rug aan het schoppen was, maar ik weet nu niet of dit mogelijk is. Het was zo een stek in min onderrug dat gepaard ging met een misselijk gevoel. Ik heb daar 1 dag last van gehad, die pijn is nu over. Dus ik weet nog altijd niet met wat het zou kunnen te maken hebben. Van welke week kunnen mijn partner en ik ons kind samen voelen? Ik denk dat ik mijn kind al voel, maar ik ben daar niet 100% zeker van. Hoe kun je er nu zeker van zijn dat je uw kind voelt? Groetjes Valerie
Hoi Valerie, waarschijnlijk is het een kramp van je baarmoeder geweest. Dit kan gebeuren als je baarmoeder reageert op een beweging van jou of van je kind. Je baarmoeder groeit en is hierdoor gevoeliger voor prikkels. Kan helemaal geen kwaad en is normaal, maar dat kan jij wel eens als een pijnlijk escheut in je lijf ervaren. Ook onde rin je rug. Het zal niet direct een beweging van het kind zijn geweest wat je hebt gevoeld. Het kindje beweegt al wel en vaak voelen vrouwen het bij een eerste kindje tussne de 18 en 22 weken voor het eerst. Het is vaak niet mogeljk hier al meteen duidleijkheid in te krijgen. Soms lijken het net je darmen. Dat is dus gewoon even afwacthen tot je kindje meer spiermassa heeft en zich vaker zal gaan laten voelen. Je partner kan je kindje meestal pas na 22 weken voelen, maar soms al wel eerder en soms ook veel later. Toch gewoon afwachten tot je kind sterker is. Maar je zlt wel snel genoeg doorkrijgen of het je kind of iets anders is hoor. Groetjes Brigitte