Verliezen slijmprop; voel je dat?

Discussion in 'De bevalling' started by Kiki33, Aug 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Ik lees hier op het forum regelmatig over de slijmprop, als één van de startsignalen van een bevallling.

Ik ben inmiddels overtijd en ze mag van mij komen. Na ieder plasbezoek kijk ik dan ook vol verwachting het toilet in, maar zie telkens niets. Nu vroeg ik mij zo af; voel je dat je de slijmprop verliest? Dus alsof je ineens veel afscheiding verliest of is het min of meer een verrassing?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes, Kiki

2. Loe

Loe Niet meer actief

ben hier ook wel benieuwd naar!

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik voelde er niks van, zag na t afvegen iets op het papier zitten.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik voelde er ook niets van....
    er zijn trouwens ook vrouwen die hem pas verliezen bij de bevalling zelf,

5. Brunette

Brunette Bekend lid

Aug 22, 2008
    690
    277
    63
    Female
    Veluwezoom
    Ik heb het ook niet gevoeld. Toen ik afveegde na toiletbezoek zag ik het. Een paar uur later was ik bevallen!

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    het verliezen van de slijmprop zegt niets over wanneer je bevalling begint, ik verlies namelijk al sinds week 31 stukjes slijmprop en volgens mijn vk komt dat vaak voor.

7. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

Apr 1, 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    hai ik ben 2 keer bevallen maar nog nooit een slijmprop gevoeld of gezien....

maar misschien kan een goeie vrijpartij helpen?
    of ff lekker over heel veel hobbels rijden...

bij de tweede heeft mijn man aan de binnekant van mijn voet recht onder de knobbel een tijdje zitten vrijven de dag erna is mijn dochter bevroren...

8. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

Apr 1, 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    en dan bedoel ik natuurlijk geboren!:D:)

9. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    ik ben nooit een slijmprop verloren of ik heb niets gemerkt! dus heb echt geen idee

10. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ging naar het toilet en toen ik opstond dacht ik...wat zie ik nu hahahahaha ik veegde m eruit zeg maar (ah bah)...toen nog eens goed gekeken wat het nu was maar zoiets verlies je niet "gewoon" dus was duideljk de slijmprop....

Trouwens, nee als je in week 31 je slijmprop verliest heeft dat niet veel te zeggen want dan groeit deze weer aan...maar als je zoals ik met 39 weken m verliest nou dan kun je er wel vanuit gaan dat het een begin van is hoor!!
    Maar dan nog kan het zo zijn dat er niks gebeurt...maar dat is met alles wat je al vroeg kunt voelen...zoals voorweeën

11. fafje

fafje Niet meer actief

maar zie je duidelijk het verschil tussen "veel afscheiding" en "slijmprop"...wnat ik lees ook hier en daar "soms' kan het met een btj bloed zijn...maar dat betekent dan toch dat het ook sms niet zo is...en dus gewoon als slijm eruit ziet??
    Is het stugger ofzo?

kan me er niets bij voorstellen...heb wel afscheiding..meer als normaal...maar om nou te zeggen, dat het "delen van de slijmprop" zijn...zou het niet weten

12. Alita

Alita Niet meer actief

nou de normale afscheiding is anders vindt ik...slijmprop was bij mij grijzer en idd wat bloed erbij...en echt een dikke klonter....een naaktslak zoals ze ook wel eens vaker zeggen..

Het is eigenlijk zoiets vreemds dat je weet dat het je slijmprop is hahahahaha...maar ja twijfelen doe je altijd...

13. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    haha lekker onderwerp!!
    Ik verloor (klinkt ook zo raar, alsof je hem zomaar op straat laat vallen) de slijmprop 3 dagen voor de bevalling, 2 dagen voor de bevalling ook nog 2 delen.

Ik merkte het inderdaad tijdens het afvegen. Het is vrij stug, gewone afschijding is als een soort slappe lijm en dit is een wat gedroogde klont lijm haha leuke vergelijking he?
    Maar veel vrouwen verliezen hem inderdaad niet gemerkt (of tijdens de bevalling of als je flink perst op de wc en je bent zo iemand die niet na ieder bezoek de pot goed doorzoekt)

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik verloor vaak stukjes slijmprop, maar smorgens verloor ik een heel groot stuk en toen zei ik voor de gein binnen 24 uur worden we misschien wel pappa en mama. en toevallig waren we ook nog pappa en mama binnen 24 uur haha.

15. Emmely

Emmely Niet meer actief

Roze slijmverlies... een beetje. Delen van de slijmprop??

16. pippilangkous

pippilangkous Nieuw lid

Aug 21, 2010
    3
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste raakte ik de slijmprop kwijt op het toilet bij de verloskundige, die kon dus meteen aan de bak :D. Inderdaad een soort geel-grijze klont met wat bloederigheidjes (bwuch).

Bij de tweede heb ik van die hele slijmprop niks gemerkt.

.

17. fafje

fafje Niet meer actief

zo te lezen een echtttt verschil met gewone afscheiding hahah...ik spiek elk toiletbezoek...maar vooralsnog niets

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    ik verloor hem na de eerste x toucheren. had nogal wat bloedverlies door het toucheren en zat op t toilet, daar verloor ik een soort stukje lever ofzo. blegh... echt heel groot. tenminste had me niet bedacht dat het zo groot zou zijn. *grijns*. Door het bloedverlies had het ook een lekker kleurtje, haha.
    Als ik hem in mn ondergoed zou zijn verloren had ik het wel gevoeld hoor:)

19. Alita

Alita Niet meer actief

ja lekker ziet het er niet uit hahahaha...

20. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    In het algemeen zien/voelen jullie de slijmprop dus wel. Nou, dan blijf ik maar gewoon in de wcpot kijken hoor :D. Morgen heb ik bij de vk een inwendig onderzoek; misschien dat dat de boel losmaakt/in gang zet ;).

Dank voor de reactie tot nu toe!

Groetjes, Kiki

Share This Page