pijnstillers???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door blackrose88, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    #1 blackrose88, 20 dec 2012
    Laatst bewerkt: 20 dec 2012
    hier nog een situatie waar ik mee zit en hopelijk hebben jullie daar een antwoord op/advies voor

het is als volgt:

ik heb al van kleins af aan last van spanningshoofdpijn, eigenlijk heb ik 24/7 last van hoofdpijn. elke emotie die wat heftiger is dan een gewone emotie verzorgt bij mij al hoofdpijn.
    of het nou gaat om blijdschap,boosheid,verdriet of wat dan ook, zodra het maar iets meer is dan normaal dan zorgt dat er voor dat ik verga van de hoofdpijn.
    dit heb ik al laten onderzoeken en heb mri scan etc gehad en daar kwam dus uit dat het vermoedelijk dus spanningshoofdpijnen zijn.

nu gebruikte ik daar voorheen een vrij hoge dosis van hoofdpijnstillers voor (ibropruven in poedervorm 800mg of hoe je dat ook noemt, is alleen op recept verkrijgbaar)
    nou wil ik die dus liever niet meer nemen ivm dat me vriend en ik bezig zijn om een kleine te krijgen,
    want in de beschrijving staat ook dat ze niet ingenomen mogen worden bij zwangerschap

nu zegt mijn ha dat ik gewoon een paracetamol moet innemen MAAR de beste man wilt niet van mij aannemen dat ik daar niet tegen kan
    ik ga namelijk ontzettend spugen van de smaak van paracetamol

dus nu is mijn vraag:

welke medicijnen gebruiken jullie als jullie extreem last hebben van hoofdpijn

en hou je dan ook rekening met een eventuele zwangerschap?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier geen rekening mee gehouden,wel toen ik wist dat ik zwanger was uiteraard!
    Heb eigenlijk zelden of nooit last van hoofdpijn maar anders is voor mij een paracetamol voldoende.
    Mss kun je kinderparacetamol nemen en dan gewoon meer tabletjes innemen.
    Dus inplaats van 1 van 500mg voor volwassenen, 2 of 3 voor kinderen met een smaakje??
    Het is maar een idee.

Succes met zwanger worden!!

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Als ik nu tijdens de zwangerschap echt pijnstillers nodig heb gebruik ik gewoon paracetamols.
    Volgends de ha mag je er 6 per dag hebben.

4. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik slip de paracetamols altijd gewoon door natuurlijk wel met drinken. Ik gebruik daar geen water bij want dan vind ik het nog smerig. Bij de apotheek kan je ze kopen die erg glad zijn dus zo kunt doorslikken. Je kan ook zetpillen kopen bij de drogist...

5. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Zijn er nog andere pijnstillers dan paracetamol want zoals in mijn start bericht vermeld kan ik daar niet tegen want die spuug ik gelijk uit

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Volgens mij is er geen andere pijnstiller die je mag gebruiken, anders ff met je ha overleggen

7. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Dat is lastig meid. Maar zoals al gezegd hierboven er zijn ook paracetamol in zetpil vorm. Heb je dat al geprobeerd.? Die proef je nl niet. Ik heb zelf zware migraine aanvallen (gemiddeld 2 per week). Mijn medicijnen mag ik bij een evt zwangerschap ook niet meer nemen en paracetamol helpt niet. Dat wordt dus nog een uitdaging want zonder medicijnen lig ik dan 2 x PW. 2 dagen doodziek in bed. Ze zeggen wel dat als je zwanger bent je minder last hebt van hoofdpijn en migraine. Heb je al geprobeerd om bv acupunctuur of chiropractie te doen. Schijnt goed te werken bij spanningshoofdpijn. Ga zelf 1 x pm naar de chiropractor en daardoor gaat het wel iets beter nu.

Als ik in Jan naar de gyn ga gaan we ook nog kijken wat ik evt wel kan nemen bij ernstige aanval. Want 9 mnd 2 x PW 2 dagen ziek thuis blijven is geen optie.

Succes en ik hoop voor je dat je tijdens je zwangerschap geen last hebt. :)

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Je zegt dat je moet overgeven van de smaak van paracetamol. Is het dan geen optie om een dragee in te nemen ipn een tablet paracetamol (dus met een laagje eromheen zodat deze pas afgegeven wordt in de slokdarm/maag, waardoor er geen smaak aan zit)?? De paracetamol van panadol bijvoorbeeld hebben zo'n laag er om heen. Ze zijn wat duurder, maar wel veel beter door te slikken dan gewone paracetamol.

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik zou dan inderdaad kiezen voor de zetpillen.

10. JTLKIM

JTLKIM Actief lid

23 nov 2012
    157
    0
    0
    Ja ik zou ook zetpillen kiezen dan...werkt ook wat sneller.
    En anders die gladde paracetamol.

Misschien mag aspro bruis? Dat is zon zakje dat je moet oplossen in water...
    Maar dat zou je na moeten vragen of die mogen

11. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik snap je probleem helemaal, gelukkig heb ik niet zoveel last van hoofdpijn als jij. Maar ik kan ook absoluut niet tegen paracetamol. Ipv dat mijn hoofdpijn over gaat word het nog erger, en ik word er misselijk van e.d. (en dat komt niet door de smaak).

Ibuprofen werkt wel, maar dat mag je niet meer slikken als je zwanger bent. Weet iemand of je diclofenac wel mag slikken als je zwanger bent?

12. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    diclofenac is volgens mij geen pijnstiller voor hoofdpijn maar is een ontstekkings remmende pijnstiller/spier verslapper dacht ik

13. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    geen aspro bruis nemen hoor. ik denk dat daar asperine in zit en dat werkt bloedverdunnend. Ik zou zeggen ga bij je apotheek langs en vraag een gesprek aan.
    succes, want het is lastig!

Tijdens mijn zwangerschap had ik de eerste 3 maanden heel veel hoofdpijn. maar ik kon wel paracetamol nemen. daarna de hele zwangerschap vrij geweest van hoofdpijn/migraine.

14. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja de ha zegt dat ik me zelf moet veannen en de smaak voor lief moet nemen ondanks ik dat al heb geprobeerd, want ondanks ik nu nog niet zwanger ben wil ik wel al andere pijnstillers gaan nemen dan ik nu heb ivm mocht ik zwanger raken dat ik dat dan niet in me bloed heb zitten

15. Bri

Bri Niet meer actief

Als je echt iets nodig hebt, neem dan de paracetamol zetpillen, of paracetamol van een A-merk (panadol). Die is wat duurder dan huismerk, maar door het gladde omhulsel kun je ze doorslikken zonder die bittere smaak.

Enige waar je rekening mee zou moeten houden, is dat langdurig pcm gebruik in de zwangerschap ervoor kan zorgen dat de balletjes niet goed indalen (als je een jongen zou krijgen). Dat is heel recent gepubliceerd.

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Neem dan idd zetpillen en je probleem is opgelost. Die kan je gewoon tijdens zwangerschap gebruiken.

17. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

20 aug 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    Waarom probeer je niet de sinasspril?? Alleen hebben ze geen sinassmaak meer maar pepermunt. Die pilletjes zijn er voor kleine kinderen en zijn dus klein van stuk... wel even navragen bij drogist of dat kan maar lijkt me weinig kwaad te kunnen...

18. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Als het voor kinderen bedoeld is dan zal het niet bij mij werken want heb minimaal 800 mg nodig, maar toch iedereen alvast bedankt voor de adviezen

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
  20. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Sorry hoor sofietje maar waar slaat dat op?
    Als ik alleen zeg dat medicijnen voor kinderen niet werken is dat niet omdat ik heb advies wil (als ik dat niet had gewild had ik het toch ook niet gevraagd?)

De reden dat ik zij dat kinder medicijnen niet zullen werken was omdat ik dacht dat zetpillen bijna alleen bij kinderen gebruikt werden en dus niet zulke hoge mg in zou zitten en daarbij had ik het over die sinaspril voor kinderen daar was mijn reactie op

Deel Deze Pagina