Hallo, Ik ben al heel wat jaren aan de pil en slik hem keurig elke dag. Ik heb laatste tijd geen last gehad van overgeven of diarree waardoor de werking minder kan zijn geweest. Nu heb ik 2.5 week geleden, een keer seks gehad, zonder condoom. Vanaf vorige week ben ik ontzettend gaan stressen als ik misschien zwanger kan zijn? Geen idee hoe dit komt, maar is opeens opgekomen. Sinds dien heb ik ook last van buikpijn, maagzuur, last van me onderrug enzo. Ik heb voor de zekerheid 2 dagen voordat ik ongesteld moet worden, stopweek, een test gedaan. Deze was negatief. Gisteren ben ik wel ongesteld geworden maar veel minder als normaal. Vandaag heb ik nog een test gedaan, weer niet zwanger. Kan het zijn, omdat ik hem zo stress dat ik niet zwanger wil worden, dat me ongesteldheid daarom minder is? Is het verstandig om morgenochtend nog een test te doen met ochtend urine? Ik vertrouw me eigen lichaam niet helemaal meer en maak me er echt wel druk over. Kan ik toch zwanger zijn? Hopelijk kunnen jullie me helpen en kan ik rustig gaan slapen. Bedankt alvast!! Ps. Hopelijk staat het bericht hier goed, ben hier nieuw, dus weet het niet zeker!
Goedenavond, als ik berichtje zo lees, kan ik me bijna niet voorstellen dat je zwanger bent. Er is geen reden te bedenken waarom de pil niet gewerkt zou hebben en je bent de pil niet vergeten. Daarnaast zijn beide zwangerschapstesten negatief. Maar met je psyche kan je veel doen. Je hebt stress omdat je denkt dat je mogelijk zwanger bent. Je voelt klachten die op een zwangerschap kunnen wijzen en je menstruatie is anders dan normaal. Het vrouwenlichaam zit soms raar in elkaar! Maar het kan heel goed, als je echt kan geloven dat je niet zwanger bent, dat de menstruatie goed doorzet. Succes! Groetjes Monique