Vraag voor een vriendin ( zwanger maar wie is de papa?)

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Channie, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Hallo,

Nou ik heb dus een vraag voor een vriendin van mij. Ze heeft mij gevraagd dit te vragen aan jullie. Ze is nu 16 weken zwanger. Ze is dus in januarie zwanger geraakt. Nu zit ze met een probleem, waar ik ook pas sinds vandaag achter ben. Ze weet dus niet zeker of haar huidige vriend wel de vader is.

Het zit zo in december 2007 heeft ze op de 17de seks gehad met haar huidige vriend. Ze had toen eigelijk ongesteld moeten worden. ( was aan de pil) Ze werd pas de 26ste december ongesteld tot aan de 30ste. Ze heeft dus haar pil uitgesteld tot ze ongesteld was. Aangezien het toch uit was gegaan tussen haar en haar vriend hechtte ze daar niet veel waarde aan. Naar haar zeggen is ze hem toen wel weer gaan slikken. Toen heeft ze op 1 januarie 2008 seks gehad met een andere jongen. Ze kwam er achter dat ze toch teveel van haar ex hield en is dus trug gegaan naar haar ex. Daar heeft ze op 9 januarie seks mee gehad. Toen werd ze niet meer ongesteld en op 7 februarie is ze gaan testen en daaruit bleek dus dat ze zwanger was. Op 6 maart heeft ze een echo gehad waarop ze 9 weken en 3 dagen was. Volgens de ''boekjes'' zou ze op 9 januarie haar eisprong hebben gehad en als dat klopt dan zou haar huidige vriend de vader zijn maar aangezien ze niet wanneer ze de eisprong nou echt gehad heeft weet ze het dus niet. ( ze is 20 en was totaal niet met kinderen bezig)

Mijn vraag is dus, hoe groot is de kans dat die andere jongen de vader van het kindje is? Bestaan er testen om te weten te komen wie de vader is? Dan doel ik op nu en niet als het kindje er al is?

Haar huidige vriend weet niks van die andere jongen, en die denkt dus gewoon dat hij de vader is. Dit zou krom zijn als hij niet de vader blijkt te zijn. Ook is het zo dat haar vriend prostaat problemen heeft, hij is zon beetje half impotent, vaak wilt die niet hard blijven zeg maar. Leeftijd van haar vriend is dan ook al in de 40.
    Die andere jongen is in de 20 en heeft nergens geen problemen mee.

Hopelijk is het een beetje duidelijk en kunnen jullie misschien zeggen wat ze het beste kan doen, ze zit er namelijk heel erg mee.

Groetjes Channie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

een vaderschapstest kan niet in de zwangerschap en ook niet buiten medeweten van de vader om. na de bevalling moet er bloed afgenomen worden en ook bloed van de vader.
    de kans dat ze wzwanger is van haar vriend is verreweg het grootst, omdat de eisprong het meets in de buurt van 9 januari heeft gezeten. de kans dat het sperma van 1 januari toen nog leefde is erg klein. Maar je weet het nooit 100% zeker, die garantie kan ik ook niet geven helaas.
    Impotent zijn heeft verder niet te maken met de kwaliteit van het sperma, dus ze kan heel goed zwanger zijn van haar huidige vriend.

Mirjam

Share This Page