niet uit flesje willen drinken en enkel aan de borst in slaap vallen...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mano82, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Binnenkort als mijn dochtertje 6 maanden is gaat ze 2 daagjes naar de crèche. Nu heb ik 2 "probleempjes", ze slaapt bijna altijd in aan de borst. Als dat niet gebeurt, komt het voor dat ik een half uur tot een uur bezig ben om ze in slaap te krijgen... soms is ze dan helemaal overstuur.
    Ik veronderstel dat ze in de crèche hier wel ervaring mee hebben?
    Het tweede puntje is dat ze nog niet uit een flesje wil drinken, ik oefen af en toe maar ze steekt na enkele keren pertinent haar tongetje uit. Het is dan ook geen moedermelk maar poedermelk omdat kolven me niet lukt.
    Ik zit nu wat met mijn handen in het haar... Wat zouden jullie doen?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl gaat sinds zij 5 mnd is naar de creche. Thuis valt ze altijd aan de borst in slaap,maar op het kdv gaat dit goed. Ze bleven wel bij haar tot ze sliep en ik heb ze ook. 'Verboden' haar te laten huilen.

Wbt de fles... Misschien wil ze wel uit een (tuit) beker drinken?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 6 aug 2014
    Laatst bewerkt: 6 aug 2014
    Hier had jongste dochter ook een groot probleem met kunstvoeding...
    Wat is precies de reden dat het kolven niet lukt?:)

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    @patrijs: dan kan ik alleen maar hopen dat ze makkelijk inslaapt in de crèche :) laten huilen vind ik ook vreselijk, is hier trouwens totaal geen optie want ze geraakt zodanig overstuur dat ze alle melk eruit spuwt. Een tuitbeker zou ik kunnen proberen, maar ik denk dat eerder de smaak van Nutrilon het probleem is, want water drinkt ze soms dan weer wel uit de fles (met beetjes).
    @zoe: er komt helemaal niks uit mijn borst als ik probeer te kolven, ondanks dat ik overproductie heb, kan me helemaal niet ontspannen als zo'n ding aan mijn borst hangt, lukt me gewoon niet :)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend....had je een plan hoe je dit op je werk gaat oplossen?

Je hoeft niets toe te lichten natuurlijk, maar kan je voor jezelf begrijpen waarom je
    zo gespannen bent? Zou een handkolf gebruiken misschien iets voor jou zijn?

6. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Het kolf probleem ken ik hier ook, maar misschien heb ik een tip voor je. Ik heb via de huisarts syntocinon voorgeschreven gekregen, een neusspray om het toeschietreflex op te roepen. En het werkt nog ook! Daarnaast kolf ik vaak met de hand af, met een bekertje eronder.

Vanmorgen neusspray genomen, eerst elektrisch gekolfd en toen met de hand verder en ik had gewoon 140 cc! Misschien het overwegen waard?

Succes!

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb het allemaal geprobeerd, ook met een handkolf maar het wil niet lukken. Als ik wil kolven staat mijn borst heel gespannen en doet pijn, er komt geen druppel uit. Los hiervan ben ik van plan om na 6 maanden, binnenkort dus af te bouwen met bv, dus sowieso zal ik wel moeten overstappen op flesmelk. Ze begint nu wel wat vaste voeding te eten. In het begin breng ik ze enkel in de namiddag naar de crèche zodat het geleidelijk aan misschien wel zal lukken...

8. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ik ben zeker geen expert, maar misschien heb je hier iets aan. Ik heb nog niet gekolfd, maar wel gehad dat mijn borst enorm op spanning stond terwijl mees nog sliep. Zorg dat je borst warm is (evt warme droge doek erop) en vervolgens je borst een beetje kneden om de hardheid eraf te krijgen, terwijl je een bakje onder je borst houdt. Bij mij liep het er dan wel uit, maar niet als ze koud zijn (onder de douche kan ik makkelijk melk laten stromen, maar stap ik er vanonder, dan lukt het eerst niet (door de kou).

Succes!

9. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Hier helemaal hetzelfde probleem!! Net een onderwerp bij flesvoeding geplaatst...
    Ik ga hier dus ook ff meelezen...

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Mijn dl ging inderdaad ook overgeven van huilen. Vaak komt het wel goed op het kinderdagverblijf. Ze sliep daar ook regelmatig in de box, wipper, zitzak of op de grond ;)

Mss friso proberen dat schijnt iets meer naar moedermelk te smaken.

Sorry niet alles gelezen dus een van mijn vragen weer weggehaald

11. Dondidon

Dondidon Nieuw lid

7 aug 2014
    1
    0
    0
    Super mama
    Almere
    Ik heb precies hetzelfde probleem zoals jij het beschreven hebt!
    Alleen gaat mijn zoontje van 6 maanden niet naar de crèche maar overweeg ik ook om af te bouwen. Mijn zoon heeft was altijd direct uit me borst gedronken omdat ik dat makkelijker vond. Ik was toch vaak thuis en vond kolven teveel gedoe. Hij kreeg ook veel meer melk uit me borst dan de kolf apparaat.
    Naast dat was de borst geven ook de enige methode om hem in slaap te krijgen (of heeeel lang wiegen en rondjes lopen in huis).

Dit was tot sinds kort. Hij heeft eindelijk uit de fles leren drinken(dit was mijn derde poging)! Het heeft wel 3-4 weken geduurd voordat het hem is gelukt. Je moet consistent blijven en elke dag paar keer proberen. En vooral niet forceren! Soms vindt hij het niet leuk en dan kap ik er direct mee maar meestal speelt hij met het speentje in zijn mond. (Zonder resultaat :p)
    Ik gaf hem eerst gekolfde melk. Maar na een tijd ben ik daarmee gestopt omdat ik dat zo'n gedoe vond om te kolven, bewaren, invriezen, ontdooien en etc. en steeds een gefrustreerde baby had die maar geen melk uit het flesje kon krijgen. Het was toch alleen om te oefenen en niet zijn echte voeding. Toen was ik hem water gaan geven. Ook zonder resultaat, behalve dat hij af en toe boos werd van het speentje in mond (oeps).
    En toen vond ik een flesje diksap die ik ooit van een supermarkt baby box had gekregen. Ik had dit aan hem gegeven en zijn reactie was geweldig! Hij keek heel verbaasd en begon meteen naar meer te zoeken. Hij had uiteindelijk een paar keer gezogen en toen kon hij het niet meer. Ik had hem toen elke dag afwisselend met water of diksap hem de flesje gegeven en na een paar dagen ineens dronk hij heel het flesje diksap leeg. Ik geloofde me ogen niet en gaf hem direct nog een flesje diksap om te testen of hij nou echt had leren drinken of niet. Het was hem eindelijk gelukt!
    s' Avonds geef ik hem nu de fles voor het slapen gaan. Hij valt tijdens het drinken in slaap.

Zo het is een heel verhaal geworden haha!
    Maar kort samengevat: probeer ook wat anders dan melk, misschien wilt dat lukken!

Veel succes!

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga Friso zeker eens proberen.
    En met diksap, inderdaad of dunne fruitpap zonder koekjesmeel in de fles, moet ik eens gaan proberen.
    We waren enkele weken in Z-Frankrijk waar de temperaturen tot 34° opliepen, ik heb mijn dochter vaak een flesje water aangeboden en het drinken hieruit lukte vaak goed. Nu is ze hier minder happig om, ze speelt met de speen van de fles of steekt haar tongetje uit omdat ze niet wil. Maar ik blijf in ieder geval elke dag oefenen... en probeer de tijden iets te rekken zodat ze hongerig genoeg is om toe te happen, en straks laat ik het mijn man eens proberen.

Deel Deze Pagina