Ik geef borstvoeding en dat gaat prima. Een enkele keer gaf ik een flesje met kunstvoeding als dat handiger uitkwam (ik had nog geen kolf). Met 10 weken wilde de baby ineens niet meer uit de fles drinken. We proberen nu ook lepeltje en cupje, (vers)gekolfde melk en kunstvoeding maar ze wil het allemaal niet. Flesje probeert ze weg te duwen met haar tong en vers gekolfde melk die je met een lepeltje geeft spuugt ze weer uit terwijl het volgens mij toch hetzelfde moet smaken...? Ik word langzamerhand wanhopig. Wie heeft tips?
Ja maar een lepeltje ruikt veeeel minder lekker dan jij... en is ook veel minder warm... en is gewoon echt niet zo fijn. Borstvoeding is veel meer dan voeding geven (niet altijd maar het is niet van elkaar los te koppelen). Het ene kind is hier gevoeliger voor dan het andere. Wat ik zou doen: - mama de deur uit (of nog niet liever.. op een andere locatie en mama totaal niet in beeld) - op een moment dat het kindje echt hongerig zal zijn - kies een fles die lijkt op de borst (bijvoorbeeld Avent Natural) en maak de speen eerst een beetje warm - gebruik alleen afgekolfde melk en even door zetten. Het heeft te maken met voorkeur en dat is dus helemaal niet zo gek want mama's zijn wel heel bijzonder!
Onze oudste had dat ook en ik moest weer gaan werken, ik heb er nachten van wakker gelegen. We hadden al verschillende spenen geprobeerd, mama de deur uit, baby bij opa en oma, niks hielp. Totdat een vriendin zei dat haar baby alleen de dr Brown fles accepteerde, die had ik ook nog liggen en nog niet geprobeerd en jawel hoor, die accepteerde ze zomaar in 1 keer. En dan ken ik ook nog een paar baby's van bekenden die ook de fles weigerden, maar op het kdv ineens wel aan de fles dronken alsof ze nooit anders gedaan hadden.
Helemaal herkenbaar...hier nu 9 weken en eerst ging het redelijk, een flesje in de avond...maar sinds een paar dagen is het drama!
Hier is de kleine pas bij 7 maanden uit de fles gaan drinken. Tot die tijd, tja schipperen. Helaas geen tips want ze wilde niks anders dan borst.
Heel herkenbaar, was hier ookzo. Uiteindelijk lukte bij ons de dr Brown ook als enige. Gewoon elke dag even proberen en geen strijd maken+de adviezen van cygnet
Aan TO: Waarom is het een probleem dat je kindje alleen de borst wil? Mijn mannetje heeft 7 maanden de fles geweigerd, waarvan 1 maand al op het kinderdagverblijf. Het is vanzelf goedgekomen. Ik was eerst ook aardig in paniek toen ik moest gaan werken, want hoe moest dat met het drinken??? Allerlei tips opgezocht en geprobeerd. Niets hielp. Behalve acceptatie aan mijn kant. Ik voed nog steeds zoveel mogelijk live. Thuis krijgt hij bij het eten gewoon een bekertje drinken wat we vasthouden terwijl hij drinkt. Gaat prima. Hij is er gaandeweg aan gewend geraakt dat melk kennelijk niet alleen uit de borst komt en is de fles ook gaan accepteren. In het begin hadden ze bij het kinderdagverblijf een fles, een bekertje, een tuitbekertje met en zonder anti-lek en hebben ze het ook wel met een lepeltje geprobeerd. Ze zijn daar best handig hoor! En bovendien ben jij er dan niet Als het je er om te doen is dat je zelf weg wil kunnen, avondjes uit wil etc, tja... ik heb er voor gekozen dat dat niet kan zolang hij mij nodig heeft. En dat bepaalt hij, niet ik. Acceptatie geeft een hoop rust en als je het dan even tijd geeft komt het vanzelf goed. Heel grappig.
Hier begon ze ook met een week of 10 te weigeren. Af en toe nog paar keer gelukt maar verder niet. Ze is nu 7,5 maand en hebben alles geprobeerd. Ook hier draait ze dr hoofd om voor alles wat met drinken te maken heeft. Nu ze fruit krijgt gaat het iets beter. Als ik werk mengen ze melk met fruit, en dat vindt ze heerlijk en gaat er zo 120 cc in. Terwijl ze er daarvoor bijna niets in kregen. En fles weigert ze hier nog steeds dus heb daar verder geen tips voor.