Dag dames, Ik heb een rugblessure (wellicht een hernia volgens de fysio) en dit begint me nu echt op te breken. Ik heb constant zenuwpijn in mijn rug (boven en onder), ik kan er niet meer van slapen. Het enigste dat nog een beetje helpt is een heet bad, maar helaas heb ik zelf geen bad (ik moet steeds naar mijn zus ervoor). Ik ben er zelf niet zo voor, maar is het geoorloofd pijnstilling te nemen in mijn laatste maand zwanger zijn? gr. Joeja
Hoi Joeja, je mag gerust een keer 2 paracetamol puur van 500 mg elk tegelijk innemen als je echt even wilt ontspannen of even 'pijnvrij' wilt zijn. Neem dan ook een lekker warme kruik voor in je rug of ga in bad liggen en geef je lichaam dan dus ook de ruimte om te ontspannen. Als het écht even niet meer gaat kun je altijd eens je vk bellen en vragen of ze via de huisarts of het ziekenhuis niets eens een keer voor een nachtje een slaappilletje kan regelen (Normison heet dat middel). Dat kan voor een keer geen kwaad en wellicht helpt een goede nacht slapen je wel weer op de been. Groetjes Brigitte