Pijnstilling: ruggenprik (epiduraal of spinaal) of pethidineprik

Discussie in 'De bevalling' gestart door blosh27, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Wilde bij beiden graag zonder, maar vanwege niet vorderende ontsluiting bij de eerste pethidine gehad. In de hoop dat door de verminderde pijn, ik beter kon ontspannen maar helaas deed niets... Toen zou ik ruggenprik krijgen maar toen had ik ineens als bijna VO en mocht het niet meer. BIj de tweede zou ik vanwege bekkenpijn ruggenprik krijgen maar kon niet meer ivm VO, had toen wel pethidine gekregen, maar helaas te kort voor de geboorte, hah dus toen kindje geboren was en ik gehecht werd ik "high" van de pethidine...nou ja high, het deed me wederom niet echt veel.

dusss niet echt goeie ervaring met pijnstilling qua pethidine, heb het vrijwel op eigen kracht moeten doen omdat het bij mij niets doet. Ben ik achteraf blij om hoor, heeft uk er niets van gekregen, scheelt weer was dus niet suf ofzo.....

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik denk toch dat je een epiduraal gehad hebt. Het gaat nl. ook vaak zat wel goed hoor. En in principe krijg je alleen een spinale bij een (geplande) ks. Als je aan het bevallen bent krijg je eigenlijk altijd (uitzonderingen daar gelaten) een spinale.

3. msu973

msu973 Lid

2 apr 2009
    53
    0
    0
    goed, nou komt er van mijn kant even een intelligente vraag :) Ik heb er geen verstand van en beide bevallingen hebben ik zonder pijnstilling gedaan. Ik heb me geconcentreerd op een bepaald punt in de kamer en was zo "stoned als een garnaal" :p toen ik moest bevallen. Mij werd verteld dat iedereen dit had omdat er een stofje in je lichaam vrijkomt dat ervoor zorgt dat je de pijn kunt verdragen. Nu komt mijn vraag: als je de pethidineprik krijgt en dus de scherpe kantjes ervan afgaan, dan maakt je lichaam toch niets meer aan om de pijn tegen te gaan? Even rust en daarna breekt de hel los ? (ik snap wel dat als je lang in de weeen zit, dat je iets nodig hebt om te rusten. ) Mijn bevallingen duurden 5 en half en 4 uur en ik denk dat ik de derde keer niet zoveel geluk heb, dus ben ik mogelijkheden aan het verkennen:$ Conclusie: bij een korte bevalling heb je er meer nadeel dan voordeel van ?? Of is dit juist omgekeerd?

4. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ok. Dan heb ik dus gewoon geluk gehad. Pfffft!

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Tijdens de eerste bevalling:
    pethidineprik.. reageerde ik allergisch op, dus die nooit weer..
    Toen een pompje gehad die ik zelf kon bedienen: werkte voor mij niet!
    En idd beide komen bij het kindje terecht..

Tweede bevalling:
    Een epidurale ruggenprik gehad.. Dit komt niet bij je kindje terecht. Ik heb niks meer gevoeld toen ik deze kreeg..

Beide bevallingen zijn ingeleidt ivm pre-eclampsie..
    Verschil: 2e bevalling zijn vliezen doorgeprikt en direct aan de wee-opwekkers gegaan waardoor t niet uit te houden was/lichaam pakte de bevalling niet zelf op.
    Tijdens eerste bevalling spontaan de vliezen gebroken en pakte mijn lichaam wel de bevalling op.
    En kleine is geboren met knip,vacuum en duwen op buik ivm dalen van hartslag.
    Tweede uk: na 12 min persen zonder medisch ingrijpen geboren.

Mijn voorkeur: een ruggenprik!

6. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    ik ben ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen...ontsluiting bleef erg achter terwijl ik in weeenstorm kwam....vanwege evenwichtsstoornissen wilde ik pertinent niet de pethidineprik
    Het is een riggeprik geworden en het zetten en de werking ervan heb ik als perfect ervaren!
    Vervolgens is het persen ook prima gelukt in 45 min... ik hoop nu weer op ruggeprik!

liefs Nina

Deel Deze Pagina