Lieve dames aanstaande vrijdag is de insiminatie 2 weken geleden. En mag officieel zondag testen. Heb vandaag getest maar die is negatief. maar heb meestal 14 dagen na ovulatie de menstruatie. dit heb ik gedaan, omdat ik een groot abces in mijn mond heb. En ik daarom het liefst iets sterkers dan paracetamol wil. kan de test nog positief gaan uitvallen? Of kan ik gewoon pijnstilling gaan innemen? Ik weet het even niet meer. Kan morgen pas in het ziekenhuis terecht om het te behandelen. De tandarts zag namelijk niets vreemds op de foto. Dus komt niet van mijn tand of tandvlees
Pfoe. Dit is een lastige. Maar; ook als je zwanger bent, is er nog geen echte bloedband omdat er nog geen navelstreng is. Dus in het geval dat de pijn echt niet te doen is, zou ik wel medicatie innemen.
Ik heb pas vanaf positieve test rekening gehouden met pijnstilling. Daarvoor gewoon genomen wanneer ik iets nodig had zoals Ibuprofen.
Diclofenac of ibruprofen kunnen volgens mij in het eerste trimester niet veel kwaad. Zeker als er nog geen navelstreng is.
Vind dit altijd zo’n gevaarlijke aanname. Omdat er geen navelstreng is betekend niet dat er geen uitwisseling is. Juist die eerste weken zijn zo belangrijk omdat alles wordt aangelegd. of sterkere pijnstilling kwaad kan weet ik niet, zo overleggen met een arts. Je zou ook de HAP even kunnen bellen als de pijn zo erg is dat je niet kunt slapen. Zij kunnen makkelijk zien wat wel en niet mag in het eerste trimester.
ik vind hem ook wel lastig. Maar als je denkt dat je echt niet meer anders kan, is dit eventueel een fijne geruststelling. Voor zover ik weet is het letterlijk zo, maar ik snap jou ook.