Positieve verhalen zeer hard nodig

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Ixbora49, Aug 2, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ixbora49

Ixbora49 Nieuw lid

Aug 2, 2023
    1
    0
    1
    Female
    #1 Ixbora49, Aug 2, 2023
    Last edited: Aug 2, 2023
    Hallo,

Tot nu toe hebben we 2 ICSI-trajecten gehad en tot nu toe 0 terugplaatsingen.
    • ICSI 1: 6 eicellen, 0 bevruchtingen.
    • ICSI 2 + AOA (eicelactivatie): 9 rijpe eicellen, 0 bevruchtingen.
    Bij beide ICSI's is het resultaat dat de eicellen stoppen met delen op hetzelfde moment. In het ziekenhuis geven ze aan dat het komt door mijn eicelkwaliteit en dat dat slecht is. Op een gegeven moment begonnen ze zelf dat het waarschijnlijk genetisch is. Wat heel gek is aangezien elke vrouw binnen onze families wel allemaal minimaal 2 tot 6 kinderen per gezin heeft. Waar het dus echt aan ligt kunnen ze alleen niet duidelijk aangeven of testen.

Het ziekenhuis heeft aangegeven dat ze niks meer voor ons kunnen betekenen. In het ziekenhuis in Nederland geven ze aan dat de kans op zwangerschap zowel natuurlijk als met behulp van een traject nihil is.

Nu hebben we volgende week een afspraak staan in het ziekenhuis in Leuven, maar mijn hoop is eigenlijk zo goed als weg. Wat begon als probleem bij het zaad van mijn man is nu groter, waarbij het probleem bij ons allebei ligt. Door de reactie van het ziekenhuis in Nederland ben ik eigenlijk bang dat het nooit zal lukken.

Heeft iemand positieve soortgelijke verhalen? Dus meerdere 0 bevruchtingen waarbij het uiteindelijk wel gelukt is, problemen bij zowel de man als de vrouw waarbij het uiteindelijk wel gelukt is, probleem bij het specifieke stoppen van het doordelen van de bevruchte eicellen (of in ieder geval uiteindelijk wel embryo's hebben gehad)?

2. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female
    Hallo,

Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar het ziekenhuis van Jette (Brussel) staat heel hoog aangeschreven in Belgie.
    Moesten ze in Leuven geen antwoord kunnen geven.

3. DR87

DR87 Fanatiek lid

May 2, 2016
    1,134
    434
    83
    Ja ik dacht ook gelijk aan Brussel. Ik had in Duitsland ook geen bevruchtingen, slechte eicelkwaliteit leek de oorzaak. In Brussel lukte het wel. Ik zou eerder daar naartoe gaan.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,471
    113
    Female
    @Ixbora49
    Heb je wel eens gelezen dat ubiquinol en omega 3 eicelkwaliteit kan verbeteren?

Ik heb zelf 2 rondes gedaan zonder ubiquinol en omega 3 en ik had toen beide keren maar 1 goede bevruchting uit 10 en 8 eicellen. Daarna ben ik die supplementen gaan slikken en de 2 rondes daarna had ik 7 en 11 bevruchtingen (mede ook door het calciumbadje misschien want die had ik de eerste 2x ook niet gedaan)

5. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Wij zijn ook gestart vanwege slechte zaad kwaliteit.
    1e icsi geen bevruchtingen, 2e 1 slechte embryo, biochemische zwangerschap, 3e 1 embryo van slechte kwaliteit, biochemische zwangerschap. 4e icsi in Gent, 28 eicellen, 1 slechte embryo, niks in te vriezen. Toen was het wel heel duidelijk dat het echt een eicelfactor was.
    Helaas heeft Gent in ons dossier een paar dure missers gemaakt, dus wij hebben daar geen ecd gedaan. Maar uiteindelijk middels ecd ouders geworden van een dochter.

Veel succes!

Anniek88 likes this.
  6. Belle2370

Belle2370 Lid

Feb 27, 2023
    5
    12
    3
    Female
    Hier een heel andere invalshoek maar wellicht heb je er wel wat aan.
    Wij zijn 2 mama's dus hadden sowieso nood aan een spermadonor.
    Vooraf 6 gefaalde IUI's gehad.
    Bij IVF1 werden 17 eicellen gepikt maar geen enkele deelde door tot dag 5.
    Dit was voor het ziekenhuis de reden om te insinueren dat mijn eicellen en de zaadcellen van de donor "niet matchen" en dit resulteerde in de nodige DNA-afwijkingen in de embryos.
    Ook ik legde het mislukken bij de kwaliteit van mijn eicellen en je begint enorm aan jezelf te twijfelen.
    We kozen een nieuwe spermadonor en bij onze volgende picking werden 31 eicellen gepikt waarvan 11 cryos op dag 5.
    Meteen een heel ander resultaat. Daarmee was ook duidelijk dat idd sommige zaadcellen en eicellen gewoon niet matchen.
    Inmiddels ben ik 6 weken zwanger van mijn 2e terugplaatsing.

Jonahah likes this.

Share This Page