Hb ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mexico, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Net belde het ziekenhuis, de assistente van mijn gyn. dat mijn hb te laag is en daarvoor krijg ik nu medicijnen die ik morge op kan halen. Maar wat is dat dan eigenlijk dat je bh te laag is? Wat is eigenlijk hb? En is dat erg :oops: misschien zijn dit stomme vragen maar ik heb dr echt geen verstand van.


    xxx
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Als je bh te laag is heb je hem waarschijnlijk te groot gekocht ;)
    Het HB (hemoglobine) is het eiwit in je rode bloedcellen wat zorgt voor transport van zuurstof. Als dit aan de lage kant is zul je staaltabletten krijgen om het gehalte wat op te krikken..

    Van die staaltabletten kun je overigens wat problemen krijgen met je stoelgang, goed blijven drinken dus!
     
  3. esther79

    esther79 Actief lid

    4 mrt 2007
    146
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hellevoetsluis
    Je HB is je ijzerwaarde in je bloed. Tijdens de bevalling verlies je ook veel bloed, dus als je ijzerwaarde al te laag is voor de bevalling, dan heb je kans dat je een bloedtransfusie zou moeten als je tijdens de bevalling ook nog eens te veel bloed verliest. Nu is een bloedtransfusie wel een uiterste hoor, dus niet meteen van schrikken. Maar met een laag HB voor en na de bevalling duurt het in ieder geval veel langer voordat je opgeknapt bent..je zal dan heel lang duizelig en moe blijven..
    Je krijgt nu Ferro-tabletten, dat zijn ijzertabletten, om de ijzerwaarde in je bloed weer een beetje op te krikken!
    Gr Esther
     
  4. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Dus een soort bloedarmoede? En ik heb al zoveel moeite met drinken , drink eigenlijk te weinig krijg het maar niet weg. Is het erg als je hb te laag is voor je baby?
     
  5. wannabe