De bevalling van Lucas

Discussie in 'De bevalling' gestart door almira, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Nounou hier is mijn bevallings verhaal dan!
    De april mama's hebben het misschien al gelezen op mn site maar voor de andere dames hier is hij dan.

Wil de dames die binnenkort moeten gaan bevallen wel ff waarschuwen het is een zware bevalling geweest bij mij.
    Gelukkig zijn alle bevallingen anders maar dan heb ik t in ieder geval gezegt.

Mijn bevalling!

Op de nacht van dinsdag op woensdag 1 op 2 mei 2007, om 3.06 uur begonnen de weeën.
    Ze waren er gelijk elke 10 minuten en duurde ongeveer 40 seconden!
    Deze reeks bleef aanhouden. We zijn in bad gegaan en daar werd het ietsjes minder dus dacht het zal wel over gaan!
    Maar eenmaal uit de douche werd het niet minder en ook niet meer!
    Rond 6 uur ging ik naar de wc en toen verloor ik bloed!
    Toen hebben we de vk maar gebeld en die zij: "Het is begonnen"!
    Spannend!

Ze zal rond half 10 bij ons zijn, dus dat duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid!
    Ook adviseerde ze ons om de tijd tussen de weeën bij te houden!
    Deze kwamen heel erg snel achter elkaar en duurde rond de minuut!
    Toen ze elke 3 minuten kwamen werden ze echt niet prettig meer.
    Ik kon geen hap door mn keel krijgen door de spanning en doordat ik misselijk was geworden van de weeën! Ook ging ik nog aan de diaree. Hierdoor kon ik niets eten en weinig drinken.
    De vk kwam sneller als verwacht, ze was er al om half 9. Ze ging kijken maar er was nog maar 2 cm (net als dat ze al eerder hadden geconstateerd). Toen ging ze me strippen. Dit vond ik heel erg pijnlijk. Hierdoor zorgde ze er wel voor dat ik 3 cm ontsluiting kreeg.
    Ze zei er ook nog bij als je nu echt heftige weeën krijg en die elke 4 minuten komen en langer dan 1 minuut duren, voor langer dan een uur achter elkaar dan moest ik bellen.
    De weeën werden erger en we hebben rond een uur of 3 kwam de vk weer! Ze had me weer onderzocht en ik bleek maar 1 cm meer te hebben. Als ik nou 5 cm had gehad dan had ze de vliezen kunnen breken! Dit bleek niet het geval en ze rade me aan om in bad te gaan, te slapen en naar buiten te gaan om een rondje te lopen! Dus eerst in bad (waar ik me geen houding in wist te geven, omdat ik goede weeën had maar ze maakte niet voort). Daarna in bed maar ja hoe kan je nou tussen de weeën door slapen als je ze elke 3 minuten heb! Ik had zware buik en rug weeën dus dat maakte slapen niet makkelijk, ook bewoog de baby nog extra hard, waardoor ze nog zwaarder werden. Dat rondje lopen werd niks, dat zag ik echt niet zitten.
    De vk zou trouwens pas rond half 10 vanavond weer komen kijken. Dit werd iets vroeger (20:00 uur) want ik wist mezelf geen houding te geven. Weer gecontroleerd en toen bleek dat
    ik 5,5 cm ontsluiting had! Hier had ze dus mijn vliezen gebroken. Ze zij zou rond half 11, 11 uur terug komen kijken. Ze zei je krijg ongeveer 1 cm meer ontsluiting in een uur! Maar ja ik zal ik niet zijn als dat bij mij niet meer zou zijn. Ik kreeg de dubbele portie weeën en had dus een lichte weeën storm. Na anderhalf uur de vk gebeld want ik wist echt niet meer hoe ik het had en wat ik moest doen. Rond half 10 was ze er en toen had ze gevoeld en toen had ik 8 cm ontsluiting. Dus het werd nu echt menis, zij de kraamzorg gebeld rond 22:15 uur en ze zij dat ik nog in bad mocht. Ik mocht in bad met gebroken vliezen? Dacht dat dat niet mocht maar dat bleek dus een leugen te zijn. Als je al ontsluiting heb en de weeën zijn bezig en de baby is ingedaald dan mag je gewoon in bad. Maar door mn weeën storm zag ik het niet zitten om in bad te gaan. Om half 12 was de kraamzorg er en toen duurde het niet lang meer.
    De weeën gingen zich omzetten in pers weeën. Ging telkens naar de wc. De vk vroeg om 23:40 ga eens liggen en laten we eens gaan kijken hoe ver je bent. 10 cm! Whaaaaaa EINDELIJK! Na bijna 21 uur mocht ik gaan persen

Het persen!
    Het persen was heel zwaar vond ik maar dat was ook wel te begrijpen want Lucas lag er niet geheel goed voor met zn hoofdje! Hierdoor kwam er niet veel beweging in! Ik moest op mijn zij gaan liggen 1 been op bed en 1 been opgetrokken en zo moest ik gaan persen. De kraamzorg (Cary - Ann) was ook ondertussen aan gekomen zij was er rond 23:15 uur. Na een uur begon de vk toch echt te twijfelen! Zal ik naar het ziekenhuis moeten? Neeeeee dat wil ik niet! Ik was onder de weeën door helemaal van de wereld ik hoorde alles wel maar reageerde nergens meer op! Na een kwartier ging de vk mee helpen met alles verder open te houden onder een wee! Dit leverde wel iets op maar nog niet genoeg dat het hoofdje eruit kwam! Ze wilde het nog heel even aanzien! Maar ik kon bijna niet meer, ik was heel de dag al aan de diaree dus ik hield geen vocht vast en alles wat er in mn maag zat kwam er per direct weer uit dus ik had niks in mn lichaam en na bijna 22 uur intensieve weeën en persen kon ik echt niet meer! Maar de vk gaf niet op ze begon mee te duwen op mijn buik en toen gebeurde het eindelijk het hoofdje kwam eruit! De navelstreng zat onder zn schouder door en zo schuin nog rond zn nekje! Dus deze moest eerst weg gehaald worden! Nu moest ik nog 1 keer persen dan had ik mn kleintje in mn armen! En daar kwam de wee! Met deze had ik geen moeite, vond het wel allemaal een branderig gevoel net alsof je uitscheurt. En ja hoor daar was Lucas! En hij begon gelijk te huilen dus dat was weer een goed teken! Ook werd hij gelijk mooi roze! Dat viel de vk ook gelijk op! Ze vond het een groot kindje dit had niemand verwacht! Lucas werd op mijn buik gelegd!
    Jan mocht de navelstreng door knippen.
    Maar ja de bevalling is pas afgelopen als de placenta er uit is natuurlijk. Deze wilde ook niet gelijk komen dus de vk was af en toe aan het proberen of hij los was gekomen, ik kreeg niet veel weeën dus ze begon weer mee te helpen, met Lucas op mn buik en Jan aan mijn zijde (die geheel in trans naar Lucas aan het kijken was) Perste ik nog een keer of 3 en zij een beetje aan de navelstreng trekken en op mijn buik duwen. En ja hoor hij kwam eruit! Met nog wat stolsels en dingen! De vk had nog nooit zo'n grote placenta gezien! Hij was 2 keer zo groot als normaal! Lucas lag nog lekker op mijn buik en de vk ging kijken of ik hechtingen nodig had. Ze twijfelde, maar besloot er toch 2 te zetten. Dus ging ze me verdoven. Ik kreeg gelukkig geen hechtingen binnenin want ik was zomaar een klein beetje uitgescheurd. Na het hechten werd Lucas gecontroleerd, gewogen en aan gekleed! Hij bleek 4220 gram te zijn en 54 cm lang!
    Een hele grote baby, iedereen dacht dat hij maar 6 a 7 pond zou zijn nou het zijn er dus 8,5 geworden! Hierdoor was het ook een stuk zwaarder zeker omdat het een eerste was zij de vk! En hierdoor duurde het persen ook veel langer! Terwijl dit alles gedaan werd ben ik in de douche gegaan, wat nog niet echt gemakkelijk met alles nog verdoofd van het hechten en veel bloed was verloren, dus ben ik maar gaan zitten in de bad kuip en heb me zo gedoucht! Hierna ging ik weer lekker naar mijn bedje toe! Lucas was ook net klaar en ze vroegen of ik hem wilde vast houden maar ik zij geef hem maar aan zn papa! Dat is echt vertederend om papa en kind voor het eerst samen te zien! Onder tussen heb ik mijn ouders gebeld en alles verteld!
    Daarna hebben ze hem nog proberen aan te leggen dat lukte niet echt maar ze moeten kijken of hij het allemaal onder de knie heeft. Hahahahaha

Dit was mijn bevalling!

Wat bleek nou een paar weken later: Ze hebben me verkeerd gehecht!
    Ik bleek verder ingescheurd te zijn maar ze heeft alleen het bovenste stukje gehecht. En ondertussen is alles genezen. Nu zit er een extra gaatje :oops:
    Dit kan natuurlijk niet gehecht worden want het is al genezen. Want als je je vingers aan elkaar hecht dan groeien ze ook niet aan elkaar.
    Ik ga maandag naar de dokter en ben benieuwd wat ze gaan doen want ik heb er wel last van tijdens de sex.
    En als ze het weer goed willen krijgen moet het stukje dat gehecht is los gemaakt worden en moet er van alles weer een wond gemaakt worden (net als je uitgescheurd bent) en dan kunnen ze alles weer goed zetten dus ik moet waarschijnlijk onder het mes! Lekker he..... pffffff

2. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Heftige bevalling, maar heel goed gedaan.
    proficiat!
    Leuke naam trouwens, mijn zoontje heet ook Lucas :D

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    pittig almira.

Je ziet aan lucas gezichtje dat hij nog maar net door het kanaal kon, plat neusje, ;) ( nu niet meer natuurlijk)

En wat was hij groot zeg! ongelovelijk. Zijn jullie ook zo groot?

4. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Ik zelf ben 171 cm en jan 184 cm
    Dus valt wel mee toch?!

hahahaha ja t was krap daar :)
    Hij was helemaal verfromfraaid

5. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Wauw, zware bevalling, maar wat heb je dat mooi opgeschreven en wat heb je jezelf er goed doorheen geloodst! Om trots op te zijn! :D
    Vervelend van het verkeerde hechten.. :( hoop dat het snel weer goed zal zijn.. :(

Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!
    Mooie geboortedatum ook!

Lintje (zelf geboren op 3 mei, ook 54 cm... en 4600 pond..)

6. Esin

Esin Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon..

Liefs Esin

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wauw dat is toevallig!

Of zijn alle mensen die op 3 mei zijn geboren zo groot. :)

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ? geen idee... Laat ik er trouwens maar 4600 gram van maken.. 4600 pond is wel wat veel haha.. ;)

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Klinkt als een zware bevalling, maar gelukkig is alles goed gegaan.
    En dat zonder verdoving, helemaal op eigen krachten! Super!

Geniet van je ukkie!

10. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He Almira,

Je stuurde de vroege ochtend van je bevalling nog pb-tjes naar me omdat er niemand van je forum aanwezig was. Je had toen beginnende weeen :).

Ik ben blij dat alles goed is met je kanjer. Inmiddels ben ik zelf ook bevallen van een dochter (met 42 weken en 1 dag)

groetjes

cam.

Deel Deze Pagina